Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJarzyński, Miłosz
dc.date.accessioned2019-10-30T12:00:36Z
dc.date.available2019-10-30T12:00:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30677
dc.description.abstractCelem pracy jest próba dokonania oceny skuteczności występujących w obrębie prawa ochrony środowiska sankcji administracyjnych, określanych w doktrynie mianem sankcyjnych decyzji wstrzymujących. Biorąc pod uwagę założone do osiągnięcia cele, za uzasadnione uznano zawężenie pola badawczego do określonej kategorii instrumentów prawnych występujących w obrębie jednej regulacji ustawowej oraz pozostających w kompetencji organów jednej administracji, tj. Inspekcji Ochrony Środowiska. Rozważania przybrały postać wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W pierwszych rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące funkcji, charakteru i zasad ponoszenia odpowiedzialności administracyjnej w ochronie środowiska oraz zasad jej uchylenia bądź zmniejszenia, a także funkcji i charakteru określonych w ramach tej odpowiedzialności sankcji. Przechodząc do analizy sankcyjnych decyzji wstrzymujących, przedstawione zostały zróżnicowane ujęcia ich klasyfikacji oraz przytoczone zostały dane statystyczne dotyczące skali ich zastosowania. W dalszej kolejności przeprowadzone zostały analizy związane z procesami stosowania prawa. Kolejne rozważania ukierunkowane zostały na przedstawienie analizowanych norm prawnych w sposób odrębny, ukazując ich specyfikę i pojawiające się w toku ich stosowania zróżnicowane problemy praktyczne, mogące wpływać na skuteczne podjęcie decyzji. Następnie analizie poddano proces egzekucji omawianych sankcji, podejmowany na gruncie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W poszczególnych rozdziałach pracy zaproponowano szereg rozwiązań mogących wzmocnić pewność i sprawność procesu ich wydawania oraz egzekwowania. W szczególności zaproponowano rozwiązania mające na celu zwiększenie skuteczności podejmowanych działań w przypadkach, w których decyzje wstrzymujące należy wydać niezwłocznie, a względy ochrony środowiska należy przedłożyć ponad interes indywidualny określonego podmiotu. W pozostałych przypadkach sformułowane wnioski de lege ferenda dotyczą propozycji mających na celu bardziej adekwatne wyważenie proporcji w układzie stosunków: środek-cel.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectInspekcja Ochrony Środowiskapl_PL
dc.subjectsankcyjne decyzje wstrzymującepl_PL
dc.subjectskuteczność sankcji administracyjnychpl_PL
dc.titleSkuteczność sankcyjnych decyzji wstrzymujących wydawanych przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska na podstawie ustawy – Prawo ochrony środowiskapl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number319pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracjipl_PL
dc.contributor.authorEmailm.jarzynski@gmail.compl_PL
dc.dissertation.directorGórski, Marek
dc.dissertation.reviewerBukowski, Zbigniew
dc.dissertation.reviewerHabuda, Adam
dc.date.defence2019-12-13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord