Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDąbrowska, Diana
dc.contributor.editorGałkowski, Artur
dc.contributor.editorMiller-Klejsa, Anna
dc.date.accessioned2019-10-22T14:57:56Z
dc.date.available2019-10-22T14:57:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDąbrowska D., Narzeczeni: melodramat bez romansu, [w:] Od Manzoniego do Maraini. Ekranizacje literatury włoskiej, Gałkowski A., Miller-Klejsa A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 11-25, doi: 10.18778/7525-738-0.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-738-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30662
dc.descriptionNarzeczeni Alessandra Manzoniego – pochodząca z 1841 roku powieść historyczna, szczytowe osiągnięcie włoskiego romantyzmu – zajmuje niezwykle ważne miejsce w świadomości kulturowej Włoch, porównywalne do pozycji, jaka w polskiej tradycji literackiej przysługuje Panu Tadeuszowi. Jednakże poza granicami Italii powieść Manzoniego znana jest jedynie nielicznym, którzy interesują się klasyką włoskiej literatury.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGałkowski A., Miller-Klejsa A. (red.), Od Manzoniego do Maraini. Ekranizacje literatury włoskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectNarzeczenipl_PL
dc.subjectAlessandro Manzonipl_PL
dc.titleNarzeczeni: melodramat bez romansupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number11-25pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationRada Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowychpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteDiana Dąbrowska, absolwentka filmoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, członkini Rady Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych. Współpracuje z Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu przy organizacji retrospektyw współczesnych mistrzów włoskiego kina (Pupi Avati, Gianni Amelio, Marco Bellocchio, Tinto Brass).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-738-0.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe