dc.contributor.author | Kotlińska, Małgorzata | |
dc.date.accessioned | 2019-09-09T08:39:36Z | |
dc.date.available | 2019-09-09T08:39:36Z | |
dc.date.issued | 2019-04-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30104 | |
dc.description.abstract | Produkcja filmowa na całym świecie to przemysł wysokonakładowych produkcji filmowych, jednak nie zaobserwowano żadnych znaczących zmian w technikach zarządzania produkcją, od czasu rozpoczęcia komercyjnej produkcji filmowej – zwłaszcza na polskim rynku kinematograficznym. Stosowane narzędzia i techniki zarządzania wydają się być przestarzałe w porównaniu do tych stosowanych w branżach równoległych, takich jak informatyka i budownictwo. Obecne metody stosowane do planowania i monitorowania produkcji filmów są zaczerpnięte raczej z zarządzania produkcją, aniżeli zarządzanie projektem. Produkcja filmowa, oparta na umiejętnościach posługiwania się intuicją i kreatywnością, której czynnikiem sprawczym jest doświadczenie członków zespołów filmowych, powinna być w stanie adaptować metodę zwinnego planowania i monitorowania produkcji. W literaturze przedmiotu istnieje wiele prac naukowych traktujących o problematyce związanej z metodami zarządzania projektem, jednak jest ich niewiele w odniesieniu do zarządzania projektem filmowym. Badania naukowe dotyczące stosowania metod zarządzania w praktyce kinematografii światowej są ograniczone, natomiast zupełnie brak owych badań na rynku polskim. Należy zaznaczyć, że powyższe stwierdzenia odnoszą się do tradycyjnych metodyk zarządzania projektem. W odniesieniu do obszaru literatury dotyczącej zwinnych metodyk zarządzania zwinnych metodyk zarządzania projektem w projekcie filmowym – właściwie brak jakichkolwiek publikacji o charakterze naukowym. Niniejsza praca zmierza do wypełnienia luki badawczej. Przewodni cel pracy został zdefiniowany jako: określenie możliwości wdrożenia zwinnych metodyk zarządzania projektem w projektach filmowych. Główną tezą pracy, jest stwierdzenie, że zwinne metodyki stanowią formę działalności strategiczno-finansowej organizacji, prowadzącą do osiągnięcia korzyści w zakresie zarządzania projektem w obszarze integralności projektu, zakresu projektu, czasu, kosztów, jakości, zasobów ludzkich, komunikacji, ryzyka, zaopatrzenia oraz interesariuszy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | zarządzanie projektem | pl_PL |
dc.subject | zwinne metodyki | pl_PL |
dc.subject | Agile | pl_PL |
dc.subject | produkcja filmowa | pl_PL |
dc.title | Współczesne metody zarządzania projektem filmowym | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.rights.holder | Małgorzata Kotlińska | pl_PL |
dc.page.number | 257 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Małgorzata Kotlińska – doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca i kierownik Zakładu Produkcji Filmów Szkolnych Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Autorka i współautorka kilku artykułów naukowych z pogranicza zarządzania i produkcji filmowej. Zainteresowania naukowe: zarządzanie projektem filmowym, organizacja i zarządzanie w branży kreatywnej, zarządzanie zmianą i ryzykiem. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | malgorzata.kotlinska@unilodz.eu | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kaczmarek, Bogusław | |
dc.dissertation.reviewer | Sobocińska, Magdalena | |
dc.dissertation.reviewer | Skalik, Jan | |
dc.date.defence | 2019-09-25 | |