Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKotlińska, Małgorzata
dc.date.accessioned2019-09-09T08:39:36Z
dc.date.available2019-09-09T08:39:36Z
dc.date.issued2019-04-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30104
dc.description.abstractProdukcja filmowa na całym świecie to przemysł wysokonakładowych produkcji filmowych, jednak nie zaobserwowano żadnych znaczących zmian w technikach zarządzania produkcją, od czasu rozpoczęcia komercyjnej produkcji filmowej – zwłaszcza na polskim rynku kinematograficznym. Stosowane narzędzia i techniki zarządzania wydają się być przestarzałe w porównaniu do tych stosowanych w branżach równoległych, takich jak informatyka i budownictwo. Obecne metody stosowane do planowania i monitorowania produkcji filmów są zaczerpnięte raczej z zarządzania produkcją, aniżeli zarządzanie projektem. Produkcja filmowa, oparta na umiejętnościach posługiwania się intuicją i kreatywnością, której czynnikiem sprawczym jest doświadczenie członków zespołów filmowych, powinna być w stanie adaptować metodę zwinnego planowania i monitorowania produkcji. W literaturze przedmiotu istnieje wiele prac naukowych traktujących o problematyce związanej z metodami zarządzania projektem, jednak jest ich niewiele w odniesieniu do zarządzania projektem filmowym. Badania naukowe dotyczące stosowania metod zarządzania w praktyce kinematografii światowej są ograniczone, natomiast zupełnie brak owych badań na rynku polskim. Należy zaznaczyć, że powyższe stwierdzenia odnoszą się do tradycyjnych metodyk zarządzania projektem. W odniesieniu do obszaru literatury dotyczącej zwinnych metodyk zarządzania zwinnych metodyk zarządzania projektem w projekcie filmowym – właściwie brak jakichkolwiek publikacji o charakterze naukowym. Niniejsza praca zmierza do wypełnienia luki badawczej. Przewodni cel pracy został zdefiniowany jako: określenie możliwości wdrożenia zwinnych metodyk zarządzania projektem w projektach filmowych. Główną tezą pracy, jest stwierdzenie, że zwinne metodyki stanowią formę działalności strategiczno-finansowej organizacji, prowadzącą do osiągnięcia korzyści w zakresie zarządzania projektem w obszarze integralności projektu, zakresu projektu, czasu, kosztów, jakości, zasobów ludzkich, komunikacji, ryzyka, zaopatrzenia oraz interesariuszy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectzarządzanie projektempl_PL
dc.subjectzwinne metodykipl_PL
dc.subjectAgilepl_PL
dc.subjectprodukcja filmowapl_PL
dc.titleWspółczesne metody zarządzania projektem filmowympl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderMałgorzata Kotlińskapl_PL
dc.page.number257pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMałgorzata Kotlińska – doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca i kierownik Zakładu Produkcji Filmów Szkolnych Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Autorka i współautorka kilku artykułów naukowych z pogranicza zarządzania i produkcji filmowej. Zainteresowania naukowe: zarządzanie projektem filmowym, organizacja i zarządzanie w branży kreatywnej, zarządzanie zmianą i ryzykiem.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmalgorzata.kotlinska@unilodz.eupl_PL
dc.dissertation.directorKaczmarek, Bogusław
dc.dissertation.reviewerSobocińska, Magdalena
dc.dissertation.reviewerSkalik, Jan
dc.date.defence2019-09-25


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord