Show simple item record

dc.contributor.authorZarzycka, Grażyna
dc.contributor.editorSalski, Łukasz
dc.contributor.editorSzubko-Sitarek, Weronika
dc.date.accessioned2019-07-12T07:13:16Z
dc.date.available2019-07-12T07:13:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationZarzycka G., Managing discourse in conversation during lessons of Polish as a foreign language, [w:] Perspectives on Foreign Language Learning, Salski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 291-313, doi: 10.18778/7969-032-9.21pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-032-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29370
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSalski Ł., Szubko-Sitarek W. (red.), Perspectives on Foreign Language Learning, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmanaging discoursepl_PL
dc.subjectconversation during lessonspl_PL
dc.subjectPolish as a foreign languagepl_PL
dc.titleManaging discourse in conversation during lessons of Polish as a foreign languagepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number291-313pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Lodz, Polandpl_PL
dc.referencesBańko, S. (Ed.) 2000. Inny słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesBohm, D. 1996. On Dialog, ed. Lee Nichol. London—New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesByram, M. (Ed.) 2006. Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning. London and New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesKomorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.pl_PL
dc.referencesKowalcze, K. 2009. Bilingwizm w sytuacji komunikacyjnej wyrażania emocji. Studium przypadków dwujęzyczności polsko-włoskiej. W: W.T. Miodunka (Ed.) Nowa generacja w glottodydaktyce polonistycznej, 49-83. Kraków: Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKramsch, C. 1993. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesLewandowska-Tomaszczyk, B. (Ed.) 2005. Podstawy językoznawstwa korpusowego. Łódź: Wydawnictwo UŁ.pl_PL
dc.referencesLipińska, E., Seretny, A. 2005. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków: Universitaspl_PL
dc.referencesMajer, J. 2003. Interactive Discourse in the foreign Language Classroom. Łódź: Wydawnictwo UŁ.pl_PL
dc.referencesNiżegorodcew, A. 2009. Foreign language teachers in dialog. W: Kusiak M. (Ed.), Dialog in foreign language education, 11-19. Kraków: Wydawnictwo UJ.pl_PL
dc.referencesOstromęcka, B. 1996. Funkcja pytań w procesie glottodydaktycznym, Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 7/8, 13-22.pl_PL
dc.referencesPawlak, M. 2004. Describing and Researching Interactive process in the Foreign Language Classroom. Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.pl_PL
dc.referencesPodsiadły, E., Zarzycka-Suliga G. 1991. Sposoby i środki porozumiewania się cudzoziemców we wstępnym okresie nauczania języka polskiego, Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 3, 13–37.pl_PL
dc.referencesSacks, H. 1992. Lectures on Conversations. Volumes I & II, ed. G. Jefferson, introd. E. A. Schegloff. Oxfrod UK−Cambridge USA: Blackwell.pl_PL
dc.referencesSinclair, J.H. Mc, Coulthard, M. 1975. Toward an Analysis of Discourse: The English Used by Teachers and Pupils. London: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesSokołowska, K. 2011. Rola komentarza lektorskiego jako tekstu podstawowego w nauczaniu obcokrajowców. W: B. Grochala, M. Wojenka (Ed.),Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego — 3, Acta Univesritas Lodziensis.Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 18 (w druku).pl_PL
dc.referencesTannen, D. 1994. Gender and Discourse. Oxford: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 1998. Sposoby negocjowania znaczeń w komunikacji międzykulturowej. W: Socjolingwistyczne i kulturoznawcze elementy w nauczaniu języków obcych w aspekcie jednoczącej się Europy, Prace Naukowe Studium Nauki Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej, 34/2, 179–197.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2000a. Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis zachowań społeczno-językowych cudzoziemców przyswajających język polski, Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 11.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2000b. Socjolingwistyczne uwarunkowania komunikacji międzykulturowej — opis badań własnych. W: K. Wojtczuk (Ed.), Socjologiczne aspekty funkcjonowania języka, 123–136, Siedlce: Akademia Podlaska.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2000c. Uniformizująca funkcja języka propagandowego w kontekście przyswajania języka polskiego jako drugiego. W: K. Michalewski (Ed.) Regulacyjna funkcja tekstów, 407-418, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2000.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2001a. Analiza konwersacji i analiza dyskursu jako metody przydatne w określaniu kompetencji komunikacyjnej.W.R. Cudak, J. Tambor (Eds.), Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, 241-255, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2001b. Typy zakłóceń w komunikacji międzykulturowej. W: G. Habrajska (Ed.), Język w komunikacji (3), 243-258. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2002. O interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, 12, 11-43.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2003. O walorach badawczych analizy konwersacji (spojrzenie transakcyjne). W: J. Opoka, A. Oskiera (Eds.), Język, literatura, dydaktyka, t. 1, 241-254, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2006. Moc dialogu... Przebieg i efekty sesji konwersacyjnych w wielonarodowej grupie studenckiej. W: A. Seretny, E. Lipińska (Ed.), Sprawności przede wszystkim, 129-148, Kraków: Universitas.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2008. Opis pedagogiki zorientowanej na rozwój kompetencji i wrażliwości kulturowej. W: W. T. Miodunka, A. Seretny, W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, 63-77. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesZarzycka, G. 2010. „Teatr czytelników” jako dialog z tekstem literackim (na przykładzie inscenizacji wiersza Wisławy Szymborskiej „Pogrzeb”. W: G. Zarzycka, G. Rudziński (Eds.), Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego — 2, Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 17, 414-424.pl_PL
dc.referencesŻurek, A. 2008. Grzeczność językowa w polszczyźnie cudzoziemców. Łask: Oficyna Wydawnicza „Leksem”.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-032-9.21


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe