Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzczepaniak, Anna
dc.contributor.editorMüller, Diana
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.date.accessioned2019-06-18T14:07:05Z
dc.date.available2019-06-18T14:07:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSzczepaniak A., Między lękiem a nadzieją. Stosunek rodziców osób niepełnosprawnych do przyszłości i jego znaczenie w kontekście oddziaływań rehabilitacyjnych, [w:] Rozwój i jego wspieranie w perspektywie rehabilitacji i resocjalizacji, Müller D., Sobczak A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 59-68, doi: 10.18778/7969-022-0.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-022-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28893
dc.description.abstractCelem artykułu jest przedstawienie sytuacji rodziców osób niepełnosprawnych w kontekście spostrzegania przyszłości oraz zwrócenie uwagi na znaczenie orientacji temporalnej rodzica i jego myślenia o przyszłości w procesie rehabilitacji dziecka. Motywacyjny model lęku i nadziei Z. Zaleskiego oraz koncepcje żałoby i model chronicznego smutku S. Olshanskyʼego stały się punktem wyjścia do dyskusji o zaangażowaniu rodziców w oddziaływania rehabilitacyjne wobec niepełnosprawnych dzieci.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMüller D., Sobczak A. (red.), Rozwój i jego wspieranie w perspektywie rehabilitacji i resocjalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprzyszłośćpl_PL
dc.subjectlękpl_PL
dc.subjectnadziejapl_PL
dc.subjectrehabilitacjapl_PL
dc.subjectniepełnosprawnośćpl_PL
dc.titleMiędzy lękiem a nadzieją. Stosunek rodziców osób niepełnosprawnych do przyszłości i jego znaczenie w kontekście oddziaływań rehabilitacyjnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number59-68pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Pomorska w Słupsku, Zakład Psychologiipl_PL
dc.referencesKielin J., Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, GWP, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesKlamut R., Cel – czas – sens życia, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2002.pl_PL
dc.referencesKościelska M., Jak poprawić sytuację osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin – w różnych okresach życia? Głos psychologa, [w:] M. Kościelska, B. Aouil (red.), Człowiek niepełnosprawny – rodzina i praca, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2004.pl_PL
dc.referencesKościelska M., Oblicza upośledzenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesObuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, WSiP, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesPisula E., Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 1998.pl_PL
dc.referencesPisula E., Stres rodzicielski związany z wychowywaniem dziecka autystycznego i z zespołem Downa, „Psychologia Wychowawcza” 1993, nr 1.pl_PL
dc.referencesPróchniak P., Dobrostan psychologiczny a orientacja temporalna, [w:] P. Próchniak (red.), Pomoc psychologiczna – wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Pomorskiej Akademii Pedagogicznej, Słupsk 2006.pl_PL
dc.referencesRola J., Niepełnosprawność dziecka jako czynnik ryzyka depresji u matki – uwarunkowania osobowe i środowiskowe, [w:] M. Chodkowska (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Socjalizacja i rehabilitacja, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1995.pl_PL
dc.referencesSokołowska E., Czy matka może być dobrą terapeutką swojego dziecka?, „Psychologia Wychowawcza” 1994, nr 5.pl_PL
dc.referencesSokołowska E., Psychologiczne konsekwencje doświadczeń terapeutycznych matek i ich dzieci, „Psychologia Wychowawcza” 1996, nr 3.pl_PL
dc.referencesSzczepaniak A., Lęki i nadzieje dotyczące przyszłości dziecka w wypowiedziach rodziców osób niepełnosprawnych intelektualnie, „Edukacja. Studia. Badania. Innowacje” 2008, nr 4, s. 102–108.pl_PL
dc.referencesSzczepaniak A., Poczucie wsparcia społecznego u rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną a ich stosunek do przyszłości, [w:] A. Jaworska, D. Apanel (red.), Wychowanie – nierozłączność teorii i praktyki, Wydawnictwo Akapit, Toruń 2010.pl_PL
dc.referencesSzczepaniak A., Stosunek rodziców do przyszłości dziecka niepełnosprawnego, „Edukacja. Studia. Badania. Innowacje” 2005, nr 2 , s. 35–42.pl_PL
dc.referencesTwardowski A., Wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych w środowisku rodzinnym, [w:] M. Kościelska, B. Aouil (red.), Człowiek niepełnosprawny – rodzina i praca, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2004.pl_PL
dc.referencesZaleski Z., Lęk przed przyszłością. Ramy teoretyczne i wstępne dane empiryczne, [w:] A. Januszewski, Z. Uchnast, T. Witkowski (red.), Wykłady z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w roku akademickim 1987/88, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1989.pl_PL
dc.referencesZaleski Z., Personal future in hope and anxiety perspective, [w:] Z. Zaleski (ed.), Psychology of future orientation, Wydawnictwo KUL, Lublin, 1994.pl_PL
dc.referencesZaleski Z., Transtemporalne „JA”. Osobowość w trzech wymiarach czasowych, „Przegląd Psychologiczny” 1988, nr 4.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-022-0.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe