Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMakowski, Jacek
dc.contributor.editorStawikowska-Marcinkowska, Agnieszka
dc.contributor.editorGrzeszczakowska-Pawlikowska, Beata
dc.date.accessioned2019-04-25T08:35:54Z
dc.date.available2019-04-25T08:35:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationMakowski J., Planowanie kursu języka specjalistycznego na poziomie akademickim z uwzględnieniem specyfiki branży nowoczesnych usług dla biznesu. Przykładowa dydaktyzacja autentycznych tekstów fachowych w zadaniach typu case study, w: A. Stawikowska-Marcinkowska, B. Grzeszczakowska-Pawlikowska (red.), Speclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera, WUŁ, Łódź 2018, doi: 10.18778/8142-391-5.05.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-391-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27975
dc.description.abstractThe key aim of this article is to presents some exemplary LSP (languages for specific purpose) teaching techniques and exercises on the academic level. Firstly, the paper gives an overview of the challenges of the present-day job market situation and corporate environment on the market for modern business services in Poland and Łódź. Secondly, it presents examples of specialised languages teaching techniques, which are especially focused on the didactisation of authentic special texts in case study exercises.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSpeclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectspecialized languagespl_PL
dc.subjectlanguages for specific purposepl_PL
dc.subjectLSP dictionarypl_PL
dc.subjectGerman languagepl_PL
dc.titlePlanowanie kursu języka specjalistycznego na poziomie akademickim z uwzględnieniem specyfiki branży nowoczesnych usług dla biznesu Przykładowa dydaktyzacja autentycznych tekstów fachowych w zadaniach typu case studypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number52-76pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Filologii Germańskiejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-392-2
dc.referencesBertschek I., Engelstätter B., Müller B., Ohnemus J., Schleife K. (2008), Auslagerung von Geschäftsprozessen (BPO). Unternehmensbefragung Sommer 2008 in Baden-Württemberg, MFG Stiftung Baden-Württemberg, Stuttgart.pl_PL
dc.referencesBryła P., Jurczyk T., Domański T. (2013), Korzyści współpracy uczelni wyższych z otoczeniem gospodarczym – próba typologii, „Marketing i Rynek”, nr 4, s. 14–19.pl_PL
dc.referencesDressler S. (2007), Shared Services, Business Process Outsourcing und Offshoring. Die moderne Ausgestaltung des Back Office – Wege zu Kostensenkung und mehr Effizienz im Unternehmen, Gabler, Wiesbaden.pl_PL
dc.referencesErnst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (2009) (= EYBA/IBGR 2009), Misja, wizja i cele strategiczne szkolnictwa wyższego w Polsce w perspektywie 2020 roku. Źródło: www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/ 9b9413575c0e968c236bbd1d1f0a64db.pdf [dostęp: 08.03.2018].pl_PL
dc.referencesGajewska E. (2016), Nauczyciel języka zawodowego tworzy własne dialogi dydaktyczne: od teorii do praktyki, „Języki Obce w Szkole”, nr 3, s. 12–18.pl_PL
dc.referencesGajewska E., Sowa M. (2014), LSP, FOS, Fachsprache… Dydaktyka języków specjalistycznych, Werset, Lublin.pl_PL
dc.referencesGórecki J. et al. (2014) (= ABSL 2014), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2014. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Źródło: www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 03.02.2018].pl_PL
dc.referencesGórecki J. et al. (2015) (= ABSL 2014), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2015. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Źródło: www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 03.02.2018].pl_PL
dc.referencesGórecki J. et al. (2016) (= ABSL 2014), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2016. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Źródło: www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 03.02.2018].pl_PL
dc.referencesGórecki J. et al. (2017) (= ABSL 2014), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2017. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Źródło: www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 03.02.2018].pl_PL
dc.referencesGoźdź-Roszkowski S., Makowski J. (2015), „Lingwistyka dla biznesu czy biznes dla lingwistyki?” – rola i miejsce specjalistycznych języków obcych w programie interdyscyplinarnych studiów uniwersyteckich. W: Sowa M., Mocarz-Kleindienst M., Czyżewska U. (red.), Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 67–78.pl_PL
dc.referencesGrucza S. (2014), Przesłanki prowadzenia akademickiego kształcenia w zakresie zarządzania komunikacją projektową, „Lingwistyka Stosowana”, nr 9, s. 1–18.pl_PL
dc.referencesKic-Drgas J. (2016), Studienbegleitender Deutschunterricht in Polen – Eine Bedarfsanalyse unter Studierenden der Technischen Universität Koszalin, „Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht”, nr 21 (1), s. 125–136.pl_PL
dc.referencesKorzeniowska A. (2009), Outsourcing w bankach komercyjnych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKurantowicz E. (2010), Raport: Odpowiedzialność uczelni za kształtowanie zachowań prospołecznych absolwentów. Źródło: www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/d69707477b1627f8455798672bbd70c2.pdf [dostęp: 08.03.2018].pl_PL
dc.referencesListwan T. (2002), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska E. (2015), Rynek outsourcingu usług biznesowych w Polsce – stan i perspektywy rozwoju, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 244, s. 130–140.pl_PL
dc.referencesMakowski J. (2014), Lodzer Sprachenbarometer 2014. Fremdsprachengebrauch vs. Fremdsprachenerwerb im Kontext des Lodzer Arbeitsmarktes. W: Kaczmarek D. et al. (red.), Didaktische und linguistische Implikationen der interkulturellen Kommunikation, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 133–146.pl_PL
dc.referencesMakowski J. (2018), Rola czynników obiektywnych w dydaktyce języków specjalistycznych na poziomie uniwersyteckim. Omówienie wyników badania ankietowego w ramach projektu „Językowy baromter Łodzi”, „Komunikacja Specjalistyczna”, nr 16 [w druku].pl_PL
dc.referencesMakowski J. (red.) (2016), Języki specjalistyczne – Edukacja – Perspektywy – Kariera, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesMakowski J., Rapacka-Wojtala S. (2016a), Fachkommunikation Deutsch: Informationstechnologie (IT), Wydział Filologiczny UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesMakowski J., Rapacka-Wojtala S. (2016b), Podręcznik metodyczny dla podręcznika modułowego „Kommunikation im Alltag und Beruf” i podręczników do modułów fachowych z serii „Fachkommunikation Deutch”, Wydział Filologiczny UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesMatejun M. (2006), Rodzaje outsourcingu i kierunki jego wykorzystania, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej”, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 42, s. 19–36.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk B. (2004), Sprachliche Mechanismen der Persuasion in der politischen Kommunikation. Dargestellt an polnischen und deutschen Texten zum EU-Beitritt Polens, Peter Lang, Frankfurt am Main.pl_PL
dc.referencesPower M.J., Desouza K.C., Bonifazi C. (2010), Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes Ltd., Warszawa.pl_PL
dc.referencesRybiński K. (2007), Globalizacja w trzech odsłonach, offshoring – globalne nierównowagi – polityka pieniężna, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSławek T. (2002), Antygona w świecie korporacji: rozważania o uniwersytecie i czasach obecnych, WUŚ, Katowice.pl_PL
dc.referencesSowa M., Mocarz-Kleindienst M., Czyżewska U. (red.) (2015), Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesStawikowska-Marcinkowska A. (red.) (2016), Fachsprachen – Ausbildung – Karrierechancen, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzerszeń P. (2014), Platformy (glotto)dydaktyczne. Ich implementacja w uczeniu specjalistycznych języków obcych, IKL@, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrocki M. (2001), Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesVelázquez-Bellot A. (2004), Metodología teórica del proceso de elaboración de un Diseño Curricular para la enseñanza de las lenguas con fines específicos. Źródło: http://www.mecd.gob.es/educacion/mc/redele/revistaredele/numerosanteriores/2004/tercera.html [dostęp: 03.02.2018].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-391-5.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe