Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSoszyński, Piotr
dc.date.accessioned2019-03-25T11:20:20Z
dc.date.available2019-03-25T11:20:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSoszyński P., Kompetencje informatyczne nauczycieli muzyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-132-6pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-132-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27262
dc.descriptionPodjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.pl_PL
dc.description.abstractPodjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprogramy kształcenia nauczycielipl_PL
dc.subjectnauczyciel muzykipl_PL
dc.subjectedukacja estetycznapl_PL
dc.subjecttechnologia informacyjno-komunikacyjnapl_PL
dc.subjectwypowiedź artystycznapl_PL
dc.subjectprzedmioty estetycznepl_PL
dc.subjectwarsztat pracy nauczycielapl_PL
dc.subjectawans zawodowy nauczycielapl_PL
dc.titleKompetencje informatyczne nauczycieli muzyki. Stan postulowany a rzeczywistypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number300pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Edukacji Artystycznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-718-2
dc.referencesAdams D., Hamm M., Media and Literacy. Learning in the Information Age – Issues, Ideas, and Teaching Strategies, Springfield, Illinois, U.S.A., 2006.pl_PL
dc.referencesBereziński M. (red.), Polska szkoła wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego. Interdyscyplinarność, komputery i Internet w nauczaniu, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesBiałkowski A. (red.), Standardy edukacji kulturalnej. Materiały do konsultacji środowiskowych, Warszawa, 2008.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (red.), Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, Warszawa, 2005.pl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Toruń, 1997.pl_PL
dc.referencesDryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, Poznań, 2000.pl_PL
dc.referencesFiut I. S., Media @ Internet. Szkice filozoficzno-medioznawcze z lat 2000-2006, Kraków, 2006.pl_PL
dc.referencesFurmanek M. (red.), Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra, 2008.pl_PL
dc.referencesGajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K. (red.), Edukacja medialna, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesGawlina Z. i in. (red.), Słownik słów kluczowych z pedagogiki, Kraków 1988pl_PL
dc.referencesGodzic W., Bednarz A. (red.), Humanista w cyberprzestrzeni, Kraków, 1999.pl_PL
dc.referencesGumuła T., Dyrda T. (red.), Kształcenie kandydatów na nauczycieli. Teoria – praktyka, Kielce 2006,pl_PL
dc.referencesHopfinger M., Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, Warszawa, 2002.pl_PL
dc.referencesIzdebska J., Media elektroniczne w życiu dziecka w kontekście wartości wychowawczych oraz zagrożeń, Białystok, 2008.pl_PL
dc.referencesJabłoński W., Wacławiak J., Wszelak S., Komputer i Internet w pracy nauczyciela, Toruń, 2003.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa, 2007.pl_PL
dc.referencesJenkins H. O., Getting it Right. a Handbook for Successful School Leadership, Oxford, 1991.pl_PL
dc.referencesJuszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń, 2002.pl_PL
dc.referencesJuszczyk S. (red.), Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, Toruń, 2002.pl_PL
dc.referencesKataryńczuk-Mania L., Karcz J. (red.), Edukacja artystyczna wobec przemian społeczno-oświatowych, Zielona Góra, 2002.pl_PL
dc.referencesKędzierska B., Informatyczne kształcenie i doskonalenie nauczycieli, Kraków , 2005.pl_PL
dc.referencesKędzierska B., Kompetencje informacyjne w kształceniu ustawicznym, Warszawa, 2007.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków, 2002.pl_PL
dc.referencesKobyłecka E., Kozioł E. (red.), W poszukiwaniu wyznaczników kompetencji nauczyciela XXI wieku, Zielona Góra, 2002.pl_PL
dc.referencesKoczniewska-Zagórska L., Nowacki T. W., Wiatrowski Z. (red.), Słownik pedagogiki pracy, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź, 1986.pl_PL
dc.referencesKubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – metodyka – ewaluacja, Lublin 2010.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesLewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Media w edukacji – szanse i zagrożenia, Toruń, 2008.pl_PL
dc.referencesLewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce, Toruń, 2003.pl_PL
dc.referencesŁobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, 2000.pl_PL
dc.referencesMichalewska M., Kowolik P. (red.), Kompetencje nauczycieli w reformowanej szkole, Katowice, 2003.pl_PL
dc.referencesMigdałek J., Kędzierska B. (red.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Konkurencja edukacji informatycznej (Tom 2.), Kraków, 2002.pl_PL
dc.referencesMigdałek J., Zając M. (red.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli: kompetencje i standardy kształcenia, Kraków, 2006.pl_PL
dc.referencesMorbitzer J., (red.), Komputer w Edukacji. 14. Ogólnopolskie sympozjum naukowe, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesMorbitzer J. (red.), Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym, Kraków, 2002.pl_PL
dc.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny. Wydanie drugie rozszerzone, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesOkoń W., Słownik pedagogiczny. Wydanie trzecie, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesOsiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006.pl_PL
dc.referencesOsmańska-Furmanek W., Nowe technologie informacyjne w edukacji, Zielona Góra, 1999.pl_PL
dc.referencesPachociński R., Oświata XXI wieku. Kierunki przeobrażeń, Warszawa, 1999.pl_PL
dc.referencesPachociński R., Technologia a oświata, Warszawa, 2002.pl_PL
dc.referencesPankowska K. (red.), Sztuka i wychowanie. Współczesne problemy edukacji estetycznej, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPatora P., Raport z badania realizacji priorytetu MEN „Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego – zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej” w województwie łódzkim, www.kuratorium.lodz.pl/data/other/raport_2.pdf (stan z dnia 10.10.2010).pl_PL
dc.referencesPilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Warszawa, 2003.pl_PL
dc.referencesPilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Suplement A-Ż, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe (wydanie trzecie poprawione i rozszerzone), Warszawa, 2010.pl_PL
dc.referencesPomykało W., Encyklopedia pedagogiczna (wyd. 1), Warszawa, 1997.pl_PL
dc.referencesRubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesRudolph T. E., Teaching Music with Technology, Chicago 2004; [źródło:] http://books.google.pl/books?id=OnPnMsWOkVAC (stan z dnia 20.02.2012).pl_PL
dc.referencesSerdyński A., Kompetencje informatyczno-medialne nauczyciela, Szczecin, 2007.pl_PL
dc.referencesSiemieniecka-Gogolin D., Zdolności i postawa twórcza a styl użytkowania elektronicznych mediów, Toruń, 2005.pl_PL
dc.referencesSiemieniecki B., Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Toruń, 2002.pl_PL
dc.referencesSiemieniecki B., Technologia informacyjna w polskiej szkole. Stan i zadania, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesSiemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Toruń 2006.pl_PL
dc.referencesSilverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, tlum. M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSilverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesStrykowski W., Skrzydlewski W. (red.), Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy, Poznań, 2004.pl_PL
dc.referencesSzuman S., O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa, 1969.pl_PL
dc.referencesTanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Warszawa, 1997.pl_PL
dc.referencesTanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Warszawa- Kraków, 2004.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesWilkoszewska K. (red.), Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesWojnar I., Kubin J. (red.), Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa, 1996.pl_PL
dc.referencesZalewska-Pawlak M. (red.), Sztuka i wychowanie w dialogu polsko-włoskim, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesAftański A., Kompetencje informatyczne i moralne nauczycieli – w dobie budowy społeczeństwa informacyjnego, „Kultura i Edukacja” 2004, nr 1, s. 78–86.pl_PL
dc.referencesAl-Fudail M., Mellar H., Investigating teacher stress when using technology, “Computers & Education” 2008, vol. 51, p. 1103–1110; [źródło:] http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131507001352 (stan z dnia 07.03.2010).pl_PL
dc.referencesBurnard P., Reframing creativity and technology: promoting pedagogic chance In music education, “Journal of Music, Technology and Education” 2007, vol. 1, No 1, p. 37–55; [źródło:] http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=14&hid=5&sid=4c30556c-8e13-4d37-b037-a838119ca049%40sessionmgr110 (stan z dnia 07.03.2010).pl_PL
dc.referencesBurns A., Integrating Technology into Your Elementary Music Classroom, „General Music Today” [serial online], Fall 2006; 20(1), p. 6–10. Available from: Academic Search Complete, Ipswich, MA. Accessed March 16, 20102006, nr 20(1), s. 6-10.pl_PL
dc.referencesCrow B., Musical creativity and the new technology, „Music Education Research” [serial online] March 2006, 8 (1), p. 122–123. Available from: Academic Search Complete, Ipswich, MA. Accessed March 14, 2010, 2006, 8 (1), s. 121-130.pl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M., Kompetencja: słowo kluczowe czy wytrych w edukacji?, „Neodidagmata” 1999, nr XXIV.pl_PL
dc.referencesGall M., Breeze N., Music and eJay: An opportunity for creative collaborations In the classroom, “International Journal of Educational Research” 2008, vol. 47, p. 27–40; [źródło:] http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883035508000232 (stan z dnia 07.03.2010).pl_PL
dc.referencesGańko-Karwowska M., Kompetencje informatyczne nauczycieli szkół podstawowych, www.uz.zgora.pl/kmti/konferencje/media_a_edukacja/ referaty/ganko.pdf (stan z dnia 10.10.2010).pl_PL
dc.referencesGawrach R., Zmiany w kompetencjach współczesnych nauczycieli w kontekście wyzwań społeczno-ekonomicznych, „Przegląd Naukowy” 2006, nr 5, s. 67–74.pl_PL
dc.referencesHo W.-Ch., Student’s experiences with and preferences for using information technology in music learning in Shanghai’s secondary schools, “British Journal of Educational Technology” 2007, Vol. 38, No 4, p. 699–714; [źródło:] http:// web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=6&hid=106&sid=4c30556c-8e13-4d37- b037-a838119ca049%40sessionmgr110 (stan z dnia 06.03.2010).pl_PL
dc.referencesJackowski M., Podmiotowość w nauczaniu sztuki w globalnym społeczeństwie informacyjnym; [źródło:] jjk.nazwa.pl/ensil/index.php?option=com_weblinks&task=view&catid=123&id=47 (stan z dnia 11.11.2004).pl_PL
dc.referencesKarauda K., Oglądanie czy czytanie. Ogólnie o problemach metodyki zdalnego nauczania, http://www.puw.pl/elearning.html?akcja=elearning&P[aid]=281 (stan z dnia 11.11.2004).pl_PL
dc.referencesKing A., Reviews, „Journal of Music, Technology and Education” 2008, vol. 1, No 2&3, p. 167–185; [źródło:] http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid= 14&hid=5&sid=4c30556c-8e13-4d37-b037-a838119ca049%40sessionmgr110 (stan z dnia 07.03.2010).pl_PL
dc.referencesKirk S., Do Music Teachers Have a Responsibility to Teach with Technology?, “American Music Teacher” 2006, August/September, p. 72–73; [źródło:] http://web.ebscohost.com/ehost/pdf?vid=6&hid=106&sid=4c30556c-8e13-4d37-b037-a838119ca049%40sessionmgr110 (stan z dnia 06.03.2010).pl_PL
dc.referencesMakiewicz M., Rozwijanie myślenia twórczego uczniów za pomocą technik komputerowych jako kompetencja dydaktyczna nauczyciela, „Chemia- Dydaktyka-Ekologia” 2000, nr 1/2, s. 57–61.pl_PL
dc.referencesOsiński Z., E-learning w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli, gazeta-it.pl/200305225087/E-learning-w-ksztalceniu-i-doksztalcaniu-nauczycieli.html (stan z dnia 11.11.2004).pl_PL
dc.referencesOsmańska-Furmanek., Furmanek M., Technologie informacyjne cel czy narzędzie? Kształcenie informacyjne pedagogów i nauczycieli, „Chowanna” 2003, s. 132–149.pl_PL
dc.referencesPanasiuk B., Multimedialny komputer w nauczaniu muzyki, „Edukacja Medialna” 2000, nr 3, s. 47–49.pl_PL
dc.referencesPanasiuk B., Muzyka z komputera, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2005, nr 1, s. 22–28.pl_PL
dc.referencesPanasiuk Bernard, Multimedialne programy komputerowe w zapoznawaniu uczniów z literaturą muzyczną, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2005, nr 4, s. 34–46.pl_PL
dc.referencesParkita E., Komputer w kształceniu odbiorcy muzyki, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 1999, nr 2.pl_PL
dc.referencesParkita E., Miejsce multimediów w edukacji muzycznej, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 1998, nr 5.pl_PL
dc.referencesParkita E., Muzyka w Sieci, czyli edukacyjne zasoby Internetu, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2000, nr 4.pl_PL
dc.referencesParkita E., Rola muzycznych programów komputerowych w integracji międzyprzedmiotowej, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2000, nr 2/3, s. 100–106.pl_PL
dc.referencesPopławska A. D., Podmiotowość uczestników procesu kształcenia w społeczeństwie informacyjnym, gazeta-it.pl/200305225085/Podmiotowosc-uczestnikowprocesu-ksztalcenia-w-spoleczenstwie-informa.html (stan z dnia 11.11.2004).pl_PL
dc.referencesSkoczylas C., Komputer na lekcjach muzyki, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 1992, nr 2, s. 81-87.pl_PL
dc.referencesStanisławska A., Uczyć się w Internecie. Kilka wybranych problemów z metodyki zdalnego nauczania, http://www.puw.pl/downloads/docs/1_ elearning/2_teoria_elearning/referat%20Media%20a%20edukacja04_2002.pdf (stan z dnia 11.11.2004).pl_PL
dc.referencesStasińska K., Muzyka z komputera (program multimedialny Romantyzm – Muzyczne wędrówki), „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 1999, nr 4, s. 184-186.pl_PL
dc.referencesStrykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, „Neodidagmata” 2004/2005, t. 27/28, s. 15-28.pl_PL
dc.referencesStrykowski W., Rola mediów i edukacji medialnej we współczesnym społeczeństwie, chowanna.us.edu.pl/vol/ch20.pdf (stan z dnia 10.10.2010).pl_PL
dc.referencesVennemeyer J., Orff + technology = composition for Kids, „Teaching Music” [serial online] June 1999; 6(6):36. Available from: Academic Search Complete, Ipswich, MA. Accessed March 16, 2010, 1999, nr 6.pl_PL
dc.referencesŻak-Bucholc J., Bricolag Lévi-Straussa i dekonstrukcjonizm Derridy [2], racjonalista.pl/kk.php/s,2508/k,2 (stan z dnia 17.04.2008).pl_PL
dc.referencesGUS, Wydział Statystyki Edukacji i Kultury, Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2010/2011, Warszawa 2011, s. 123-124; (http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_e_oswiata_i_wychowanie_2010-2011.pdf, stan z dnia 18.03.2012).pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Dyrektoriat Generalny ds. Edukacji i Kultury, Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia – wspólne cele do roku 2010. Program prac dotyczący przyszłych celów systemów edukacji, Warszawa, 2003.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Dyrektoriat Generalny ds. Edukacji i Kultury, Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.pl_PL
dc.referencesRada ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej, Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki, Warszawa, 2003.pl_PL
dc.referencesRada ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy Ministrze Edukacji Narodowej, Kierunki działań w zakresie nauczania dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania szkoły w społeczeństwie informacyjnym. Nowe technologie w edukacji, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesRada ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy Ministrze Edukacji Narodowej, Dodatki do Kierunków działań dotyczących nauczania dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania szkoły w społeczeństwie informacyjnym. Nowe technologie w edukacji, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesRada Główna Szkolnictwa Wyższego, Standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, projekt z 15 lutego 2007 roku, Warszawa, 2007.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz.U. z 2004 r., Nr 260, poz. 2593.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2002 r., Nr 51, poz. 458.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2009 r., Nr 4, poz. 17.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli, Dz.U. z 2004 r., Nr 207, poz. 2110.pl_PL
dc.referencesRada Główna Szkolnictwa Wyższego, Standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, projekt z 15 lutego 2007 roku.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, Dz.U. z 2012 r., Nr 25, poz. 131.pl_PL
dc.referencesMultimedialna encyklopedia powszechna, PWN, 2010.pl_PL
dc.referencesKlik uczy śpiewać. Multimedialne zabawy muzyczne dla dzieci w wieku 6-10 lat, WSiP, 2002.pl_PL
dc.referencesMuzyczne wędrówki. Barok. Multimedialna podróż po Europie XVII i XVIII wieku, PWN, 1998.pl_PL
dc.referencesMuzyczne wędrówki. Romantyzm. Multimedialna podróż po Europie XIX wieku, PWN, 1998.pl_PL
dc.referencesUczę się muzyki, Albion, 1998.pl_PL
dc.referencesPoniatowska I., Wroński M., Słownik szkolny – Muzyka, WSiP, 1998.pl_PL
dc.referencesTomaszewski M., Fryderyk Chopin – życie twórcy w kontekście kultury, wśród ludzi i zdarzeń. Leksykon multimedialny, Neurosoft, 1995.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-132-6


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe