dc.contributor.author | Pudłocki, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Michalska, Iwonna | |
dc.contributor.editor | Michalski, Grzegorz | |
dc.date.accessioned | 2019-03-05T11:24:45Z | |
dc.date.available | 2019-03-05T11:24:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Pudłocki, T., Dzienniki i tygodniki jako źródło badań nad oświatą. W poszukiwaniu alternatywnych spojrzeń na szkolnictwo średnie Galicji w dobie autonomii, [w:] Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą XIX i początków XX wieku, Michalska I., Michalski G. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 57-63, doi: 10.18778/7525-911-7.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-911-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26987 | |
dc.description.abstract | Autor przedstawia alternatywne spojrzenie na szkolnictwo średnie w Galicji w dziennikach i tygodnikach. Analizuje konkretne szkoły jako mikroprzestrzenie – poligon doświadczalny ścierania się, realizowania, wdrażania wzorców, norm i cech pożądanych z punktu widzenia danego systemu polityczno-społecznego a materią, jaką był niepowtarzalny „zestaw” nauczycieli i uczniów, tworzących dane społeczności szkolne w konkretnym czasie. Próbuje odpowiedzieć na pytania dotyczące recepcji wzorców narzucanych z góry, sytuacji „pogranicza” lekcji, przerwy, szeroko pojętej kultury czasu wolnego, a także reakcji uczniów, ale i nauczycieli na świat „nieustannego kontrolowania się”. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Michalska I., Michalski G. (red.), Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą XIX i początków XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | prasa | pl_PL |
dc.subject | oświata | pl_PL |
dc.subject | Galicja | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo średnie | pl_PL |
dc.subject | społeczność szkolna | pl_PL |
dc.title | Dzienniki i tygodniki jako źródło badań nad oświatą. W poszukiwaniu alternatywnych spojrzeń na szkolnictwo średnie Galicji w dobie autonomii | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013 | pl_PL |
dc.page.number | 57-63 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński, Wydział Historyczny, Instytut Historii, Zakład Historii Oświaty i Kultury | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-342-9 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-911-7.06 | |