dc.contributor.author | Bogusławski, Marcin Maria | |
dc.contributor.author | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.contributor.editor | Kafar, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2018-10-22T16:07:24Z | |
dc.date.available | 2018-10-22T16:07:24Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Bogusławski M.M., Modrzejewska-Świgulska M., Do ‘Professional’ and ‘Non-Professional’ Dimensions of Biography Really Exist? Deliberations Based upon The Autobiographical Novel by Michał Głowiński: A Reflection Written for Two Voices, in: Scientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences, M. Kafar (ed.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-055-8.07. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-055-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26013 | |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Scientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.title | Do ‘Professional’ and ‘Non-Professional’ Dimensions of Biography Really Exist? Deliberations Based upon The Autobiographical Novel by Michał Głowiński: A Reflection Written for Two Voices | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for English translation by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for this edition by Jagiellonian University Press | pl_PL |
dc.page.number | 139-164 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Epistemologii i Filozofii Nauki | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-056-5 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Assistant lecturer at the Department of Epistemology and Philosophy of Science,
University of Łódź. He is interested in scientific pluralism, contemporary humanities,
and social and political philosophy. Reviewer of “Journals Showcase.” | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Educational Studies, University of Łódź. Research interests: pedagogy of creativity,
educational factors of creativity development, levels of creativity; social
context of creativity; sociocultural animation; biographical and narrative
researches. Her publications mainly concern issues of egalitarian activity and
ways of studying it. | pl_PL |
dc.references | Bogusławski, M.M. (2008). ”Podmiot” u Sartre’a i Canguilhema: Notatki. Forum Oświatowe, Special Volume, 213-223. | pl_PL |
dc.references | Cabestan, P., & Tomes, A. (2010). Le vocabulaire de Sartre. Paris: Ellipses. | pl_PL |
dc.references | Folkierska, A. (2008). Pytanie o podmiot: Między Heideggerem i Hessenem. Forum Oświatowe, Special Volume, 141-152. | pl_PL |
dc.references | Kowalska, M. (2005). Demokracja w kole krytyki. Białystok: Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Historyczno-Socjologiczny. | pl_PL |
dc.references | McGuire, J.E., & Tuchańska, B. (1997). Sytuacja poznawcza: Analiza ontologiczna. In J. Goćkowski & M. Sikora (Eds.), Porozumiewanie się i współpraca uczonych (pp. 141-159). Kraków: Secesja. | pl_PL |
dc.references | Pobojewska, A. (2011). Wprowadzenie. In A. Pobojewska (Ed.), Współczesne refleksje wokół kartezjańskiej wizji podmiotu (pp. 5-32). Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej. | pl_PL |
dc.references | Sartre, J.-P. (2010). Święty Genet: Aktor i męczennik. (K. Jarosz, Trans.). Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria. | pl_PL |
dc.references | Sartre, J.-P. (2007) Byt i nicość: Zarys ontologii fenomenologicznej. (P. Mróz et al., Trans.). Kraków: Wydawnictwo Zielona Sowa. | pl_PL |
dc.references | Tuchańska, B. (2007). Socjo-historyczna hermeneutyka poznania zamiast epistemologii: Projekt badawczy i edukacyjny. In M. Hetmański (Ed.), Epistemologia współcześnie (pp. 85-100). Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. | pl_PL |
dc.references | Barthes, R. (1975). An Introduction to the Structural Analysis of Narrative. New Literary History, 6, 2, 237-272. | pl_PL |
dc.references | Berger, P.L., & Luckmann, T. (1967). The Social Construction of Reality: A Treatise in the Sociology of Knowledge. New York: Anchor. | pl_PL |
dc.references | Cyrański, B. (1995). Rekonstrukcja aksjologicznych podstaw pedagogiki społecznej z zastosowaniem metody interpretacji hermeneutycznej. Doctoral dissertation, Faculty of Educational Sciences, Univeristy of Łódź. | pl_PL |
dc.references | Dziemianowicz, M., & Kurantowicz, E. (2005). Filozoficzne inspiracje dla pedagogicznych badań biograficznych (dwugłos badaczy). In P. Dehnel: & P. Gutowski (Eds.), Filozofia a pedagogika: Studia i szkice (pp. 107-128). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Głowiński, M. (2004). Wokół narratologii. In M. Głowiński (Ed.), Narratologia (pp. 5-12). Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria. | pl_PL |
dc.references | Głowiński, M. (1977). Style odbioru: Szkice o komunikacji literackiej. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl_PL |
dc.references | Głowiński, M., Okopień-Sławińska, A., & Sławiński, J. (1986). Zarys teorii literatury. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl_PL |
dc.references | Goffman, E. (1986). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. New York: Simon & Schuster. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębski, J. (2005). A może by tak przestać zadawać pytania? (o filozofię i pedagogikę). In P. Dehnel & P. Gutowki (Eds.), Filozofia a pedagogika: Studia i szkice (pp. 28-41). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Lalak, D. (2010). Życie jako biografia: Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl_PL |
dc.references | Męczkowska-Christiansen, A. (2006). Podmiot i pedagogika: Od oświeceniowej utopii ku popkrytycznej dekonstrukcji. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Modrzejewska, M., & Szmidt, K.J. (Eds.) (2013). Zasoby twórcze człowieka: Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Oleś, P.K. (2009). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Oleś, P.K. (2008). Autonarracyjna aktywność człowieka. In. J. Bernadetta, K. Gdowska, & B. de Barbaro (Eds.), Narracja: Teoria i praktyka (pp. 37-52). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Piekarski, J. (2007). U podstaw pedagogiki społecznej: Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Pietrasiński, Z. (1990). Rozwój człowieka dorosłego. Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl_PL |
dc.references | Radlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Radlińska, H. (1947). Oświata dorosłych: Zagadnienia, dzieje, formy, organizacja. Warszawa: Ludowy Instytut Oświaty i Kultury. | pl_PL |
dc.references | Schulz, R. (1990). Twórczość: Społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Skibińska, E.M. (2006). Mikroświaty kobiet: Relacje autobiograficzne. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny. | pl_PL |
dc.references | Smolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2010). Badania jakościowe―przewodnik po labiryncie. In S. Palka (Ed.), Podstawy metodologii badań w pedagogice (pp. 79-102). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Szmidt, K.J. (2001). Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Tokarska, U. (1999). W poszukiwaniu jedności i celu―wybrane techniki narracyjne. In A. Gałdowa (Ed.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości (pp. 169-204). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Trzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. | pl_PL |
dc.references | Trzebiński, J. (2002). Narracyjne konstruowanie rzeczywistości. In J. Trzebiński (Ed.), Narracja jako sposób rozumienia świata (pp. 17-42). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając, D. (2006). W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych. In D. Kubinowski & M. Nowak (Eds.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie (pp. 209-222). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana. | pl_PL |
dc.references | Walczak, A. (2010). Tożsamość narracyjna i ‘choroby serca’ nauczyciela. In J.M. Michalak (Ed.), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela (pp. 253-280). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Głowiński, M. (2010). Kręgi obcości: Opowieść autobiograficzna. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl_PL |
dc.references | Burzyńska, A., & Markowski, M.P. (2007). Teorie literatury XX wieku: Podręcznik. Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | martinmaria.bog@voila.fr | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | momodrzejewska@gmail.com | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-055-8.07 | |