Show simple item record

dc.contributor.authorBogusławski, Marcin Maria
dc.contributor.authorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.contributor.editorKafar, Marcin
dc.date.accessioned2018-10-22T16:07:24Z
dc.date.available2018-10-22T16:07:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBogusławski M.M., Modrzejewska-Świgulska M., Do ‘Professional’ and ‘Non-Professional’ Dimensions of Biography Really Exist? Deliberations Based upon The Autobiographical Novel by Michał Głowiński: A Reflection Written for Two Voices, in: Scientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences, M. Kafar (ed.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-055-8.07.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-055-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26013
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofScientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleDo ‘Professional’ and ‘Non-Professional’ Dimensions of Biography Really Exist? Deliberations Based upon The Autobiographical Novel by Michał Głowiński: A Reflection Written for Two Voicespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for English translation by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for this edition by Jagiellonian University Presspl_PL
dc.page.number139-164pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Epistemologii i Filozofii Naukipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-056-5
dc.contributor.authorBiographicalnoteAssistant lecturer at the Department of Epistemology and Philosophy of Science, University of Łódź. He is interested in scientific pluralism, contemporary humanities, and social and political philosophy. Reviewer of “Journals Showcase.”pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteEducational Studies, University of Łódź. Research interests: pedagogy of creativity, educational factors of creativity development, levels of creativity; social context of creativity; sociocultural animation; biographical and narrative researches. Her publications mainly concern issues of egalitarian activity and ways of studying it.pl_PL
dc.referencesBogusławski, M.M. (2008). ”Podmiot” u Sartre’a i Canguilhema: Notatki. Forum Oświatowe, Special Volume, 213-223.pl_PL
dc.referencesCabestan, P., & Tomes, A. (2010). Le vocabulaire de Sartre. Paris: Ellipses.pl_PL
dc.referencesFolkierska, A. (2008). Pytanie o podmiot: Między Heideggerem i Hessenem. Forum Oświatowe, Special Volume, 141-152.pl_PL
dc.referencesKowalska, M. (2005). Demokracja w kole krytyki. Białystok: Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Historyczno-Socjologiczny.pl_PL
dc.referencesMcGuire, J.E., & Tuchańska, B. (1997). Sytuacja poznawcza: Analiza ontologiczna. In J. Goćkowski & M. Sikora (Eds.), Porozumiewanie się i współpraca uczonych (pp. 141-159). Kraków: Secesja.pl_PL
dc.referencesPobojewska, A. (2011). Wprowadzenie. In A. Pobojewska (Ed.), Współczesne refleksje wokół kartezjańskiej wizji podmiotu (pp. 5-32). Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.pl_PL
dc.referencesSartre, J.-P. (2010). Święty Genet: Aktor i męczennik. (K. Jarosz, Trans.). Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria.pl_PL
dc.referencesSartre, J.-P. (2007) Byt i nicość: Zarys ontologii fenomenologicznej. (P. Mróz et al., Trans.). Kraków: Wydawnictwo Zielona Sowa.pl_PL
dc.referencesTuchańska, B. (2007). Socjo-historyczna hermeneutyka poznania zamiast epistemologii: Projekt badawczy i edukacyjny. In M. Hetmański (Ed.), Epistemologia współcześnie (pp. 85-100). Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.pl_PL
dc.referencesBarthes, R. (1975). An Introduction to the Structural Analysis of Narrative. New Literary History, 6, 2, 237-272.pl_PL
dc.referencesBerger, P.L., & Luckmann, T. (1967). The Social Construction of Reality: A Treatise in the Sociology of Knowledge. New York: Anchor.pl_PL
dc.referencesCyrański, B. (1995). Rekonstrukcja aksjologicznych podstaw pedagogiki społecznej z zastosowaniem metody interpretacji hermeneutycznej. Doctoral dissertation, Faculty of Educational Sciences, Univeristy of Łódź.pl_PL
dc.referencesDziemianowicz, M., & Kurantowicz, E. (2005). Filozoficzne inspiracje dla pedagogicznych badań biograficznych (dwugłos badaczy). In P. Dehnel: & P. Gutowski (Eds.), Filozofia a pedagogika: Studia i szkice (pp. 107-128). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.pl_PL
dc.referencesGłowiński, M. (2004). Wokół narratologii. In M. Głowiński (Ed.), Narratologia (pp. 5-12). Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria.pl_PL
dc.referencesGłowiński, M. (1977). Style odbioru: Szkice o komunikacji literackiej. Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl_PL
dc.referencesGłowiński, M., Okopień-Sławińska, A., & Sławiński, J. (1986). Zarys teorii literatury. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesGoffman, E. (1986). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. New York: Simon & Schuster.pl_PL
dc.referencesJastrzębski, J. (2005). A może by tak przestać zadawać pytania? (o filozofię i pedagogikę). In P. Dehnel & P. Gutowki (Eds.), Filozofia a pedagogika: Studia i szkice (pp. 28-41). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.pl_PL
dc.referencesLalak, D. (2010). Życie jako biografia: Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.pl_PL
dc.referencesMęczkowska-Christiansen, A. (2006). Podmiot i pedagogika: Od oświeceniowej utopii ku popkrytycznej dekonstrukcji. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.pl_PL
dc.referencesModrzejewska, M., & Szmidt, K.J. (Eds.) (2013). Zasoby twórcze człowieka: Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesOleś, P.K. (2009). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesOleś, P.K. (2008). Autonarracyjna aktywność człowieka. In. J. Bernadetta, K. Gdowska, & B. de Barbaro (Eds.), Narracja: Teoria i praktyka (pp. 37-52). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesPiekarski, J. (2007). U podstaw pedagogiki społecznej: Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesPietrasiński, Z. (1990). Rozwój człowieka dorosłego. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.referencesRadlińska, H. (1961). Pedagogika społeczna. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesRadlińska, H. (1947). Oświata dorosłych: Zagadnienia, dzieje, formy, organizacja. Warszawa: Ludowy Instytut Oświaty i Kultury.pl_PL
dc.referencesSchulz, R. (1990). Twórczość: Społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSkibińska, E.M. (2006). Mikroświaty kobiet: Relacje autobiograficzne. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny.pl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss, B., & Theiss, W. (2010). Badania jakościowe―przewodnik po labiryncie. In S. Palka (Ed.), Podstawy metodologii badań w pedagogice (pp. 79-102). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesSzmidt, K.J. (2001). Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesTokarska, U. (1999). W poszukiwaniu jedności i celu―wybrane techniki narracyjne. In A. Gałdowa (Ed.), Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości (pp. 169-204). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesTrzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesTrzebiński, J. (2002). Narracyjne konstruowanie rzeczywistości. In J. Trzebiński (Ed.), Narracja jako sposób rozumienia świata (pp. 17-42). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając, D. (2006). W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych. In D. Kubinowski & M. Nowak (Eds.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie (pp. 209-222). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.pl_PL
dc.referencesWalczak, A. (2010). Tożsamość narracyjna i ‘choroby serca’ nauczyciela. In J.M. Michalak (Ed.), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela (pp. 253-280). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesGłowiński, M. (2010). Kręgi obcości: Opowieść autobiograficzna. Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl_PL
dc.referencesBurzyńska, A., & Markowski, M.P. (2007). Teorie literatury XX wieku: Podręcznik. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmartinmaria.bog@voila.frpl_PL
dc.contributor.authorEmailmomodrzejewska@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-055-8.07


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska