Wpływ awersji do ryzyka na rynku ubezpieczeń na relację klienci-towarzystwo ubezpieczeń
Streszczenie
Walka o przewagę konkurencyjną pomiędzy poszczególnymi dostawcami produktów lub usług wymusza systematyczną obserwację preferencji nabywców. W dobie dużej konkurencji na rynku ubezpieczeń w Polsce zrozumienie zachowań nabywców nabiera coraz większego znaczenia. Jest to bowiem istotny element przy konstruowaniu oferty, która najlepiej sprosta ich oczekiwaniom. Dodatkowo pozwala na skuteczne zakomunikowanie jej określonym grupom docelowym. Stosunek do ryzyka nabywców w znacznym stopniu decyduje o popycie na ubezpieczenia, ale również ma wpływ na późniejszą realizację zawartych kontraktów. W pracy wskazano przykłady obszarów oddziaływania awersji do ryzyka klientów zakładów ubezpieczeń na prowadzoną przez te towarzystwa działalność. The struggle for competitive advantage between products or services providers forces a systematic observation of customers’ preferences. Knowing and understanding customer needs is at the centre of every successful business. Understanding client’s behaviour is crucial when creating strategies that meet customer’s needs and expectations. Furthermore, it helps to persuade clients to accept prepared offer. Customer’s risk attitude determines insurance demand and affects insurance contract performance. In this paper few examples of customer’s risk aversion effects on the insurance business are presented.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: