dc.contributor.author | Mateńko, Aleksandra | |
dc.contributor.editor | Bieńkowska, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2018-01-24T10:56:39Z | |
dc.date.available | 2018-01-24T10:56:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Mateńko A., Znaczenie innowacyjnych metod szkolenia pracowników we współczesnych organizacjach, [w:] Bieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [123]-136, doi: 10.18778/8088-614-8.11 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23921 | |
dc.description | Kreatywność, leżąca u podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES. Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce. | pl_PL |
dc.description.abstract | W niniejszym artykule omówiono takie zagadnienia, jak:
szkolenia pracowników oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, innowacja
i innowacyjność. Zilustrowano ich wzajemną zależność oraz wskazano
efekty, jakie mogą osiągnąć organizacje dzięki wprowadzaniu innowacji do
szkoleń pracowników.
Szkolenia są ważne dla rozwoju zarówno organizacji, jak i jej pracowników.
Stanowią niemalże namacalny dowód tego, że zasoby ludzkie w przedsiębiorstwach
to jeden z najistotniejszych elementów przyczyniających się do sukcesu
firmy. W gospodarce opartej na wiedzy szkolenia pracowników są jedną z najważniejszych
metod, dzięki którym organizacje mogą wciąż się doskonalić.
Wprowadzanie innowacji do szkoleń jest potrzebne, by efektywność uczenia
się rosła. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article discusses issues such as employee training and its impact on the
functioning of the organization, innovation and innovativeness. It illustrates
their interdependence and shows the effects that organizations can achieve by
introducing innovations to employee training.
Trainings are important for the development of both the organization and its
employees. They constitute almost tangible proof that human resources in businesses
are one of the most important factors to contributing the company’s success.
In a knowledge economy, employee training is one of the most important
methods thanks to which organizations can continue to improve. Incorporating
innovation into training is essential for learning effectiveness to grow. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | innowacje | pl_PL |
dc.subject | szkolenia | pl_PL |
dc.subject | wiedza | pl_PL |
dc.subject | rozwój | pl_PL |
dc.subject | gospodarka oparta na wiedzy | pl_PL |
dc.subject | innovation | pl_PL |
dc.subject | training | pl_PL |
dc.subject | knowledge | pl_PL |
dc.subject | development | pl_PL |
dc.subject | knowledgebased economy | pl_PL |
dc.title | Znaczenie innowacyjnych metod szkolenia pracowników we współczesnych organizacjach | pl_PL |
dc.title.alternative | The importance of innovative training methods for employees in modern organizations | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
dc.page.number | [123]-136 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, studia licencjackie | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-614-8 | |
dc.references | Aleksandrzak K. (2015), Metoda inscenizacji na szkoleniach, http://teczka.pl/edukacja/Metoda-inscenizacji-na-szkoleniach (dostęp: 18.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Czapla T.P. (2011), Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Dajczak K., Kijewska K. (2008), Rola szkoleń w rozwoju kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej”, nr 12. | pl_PL |
dc.references | Gamfi.pl, Grywalizacja w szkoleniach – inspiratorium menedżerów Grupy PZU, http://b2b.gamfi.pl/pl/textpage/szkolenia,62.html (dostęp: 18.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Hollander J., Wijnberg J. (2008), Coaching prowokatywny, Metamorfoza, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Huk K., Eichstadt M. (2009), Zarządzanie wiedzą a inne koncepcje zarządzania. Problemy integracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Koch R. (1997), Słownik zarządzania i finansów, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kozak A., Łaguna M. (2009), Metody prowadzenia szkoleń, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Learning.pl, http://www.learning.pl/ (dostęp: 18.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Pfeffer J., Sutton R.I. (2002), Wiedza a działanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Rae L. (2006), Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sloman M. (1997), Strategia szkolenia pracowników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szmidt Cz. (2015), Współczesne problemy zarządzania i ekonomii, Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (2013), Myślenie wizualne, http://productvision.pl/2013/myslenie-wizualne/ (dostęp: 18.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Vibematters.com, http://vibematters.com/ (dostęp: 18.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Wachowiak P. (2004), Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-614-8.11 | |