Wyświetlanie pozycji 1-20 z 42

    • Autorytet kierownika i jego wpływ na zachowania ludzi w organizacji 

      Glinkowska, Beata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      When explaining their actions, organization's employees often stress the fact that „the exam- ple comes from the top''. This forces (or at least it should) the managers to behave in a certain way, that is not only ...
    • Budowanie relacji z dostawcami na przykładzie grupy kapitałowej Komandor SA 

      Piorunowska-Kokoszko, Joanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Supply chain performance is a rapidly developing area of research. Many companies try to find tools able to measure chain performance in response to turbulent business markets and in order to efficiently ...
    • Budownictwo socjalne na tle zrównoważonego rozwoju miast 

      Sikora-Fernandez, Dorota ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Social housing has a specific function in the housing stock. It is primarily an instrument used in the system of social assistance, implemented by public authorities. One of the main problems that arise during making ...
    • Centrum kompetencji jako cyfrowe laboratorium analityczne inteligentnego biznesu 

      Gontar, Zbigniew ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      This paper presents, in chronological order, the development of business intelligence concepts used to improve the quality of information services, implemented through computerized tools and productivity of ...
    • Chmura obliczeniowa 

      Czerwonka, Piotr ORCID; Lech, Tomasz; Podgórski, Grzegorz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Cloud computing is an approach to computing that leverages the efficient pooling of on- demand, self-managed virtual infrastructure that is consumed as a service. The launch of this model of data processing ...
    • Cykl życia produktu w polskiej bankowości detalicznej 

      Krawiec, Wioletta, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The article shows the perception of the product life cycle concept in the literature and in the practice retail banking in Poland. This article also presents evolution of the product life cycle concept, ...
    • Efektywność inwestycyjna portfela fundamentalnego na GPW w Warszawie 

      Sekuła, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      This paper presents empirical tests of the relation between fundamental ratio (ROE, earning) and average return on the Warsaw Stock Exchange. The analysis examines a simple fundamental strategy. The test shows that ...
    • Ekonomika organizacji przemysłowej w zarządzaniu strategicznym 

      Matyjas, Zbigniew (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The main aim of the article is to present the main characteristics of industrial organization (IO) economics and its role in the development of strategic management. This is in general the subject of study in many ...
    • Elektroniczny obieg dokumentów w bankach centralnych należących do Europejskiego Systemu Banków Centralnych 

      Jagoda, Łukasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Many times we meet with large numebers of paper documents in an organization. Documents in paper are difficult to manage, they cannot be easy to find and share. Currently, each type of file can be show into electronic ...
    • Gospodarowanie opakowaniami zwrotnymi – analiza przypadku 

      Staniec, Iwona; Rusiniak, Michał; Ropęga, Jarosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The paper presents results of research conducted in a manufacturing company for the process of sending and receiving of returnable packaging.The study focused on analyzing the causes of problems with the returnable ...
    • Innowacyjność przedsiębiorstw logistycznych – wyniki badań 

      Walasek, Robert ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The issue of innovations in logistics is very much up-to-date and, no doubt, interrelated with international research. Companies embark on innovative processes and activities for various reasons. Applying ...
    • Koncepcja odchudzonej sprzedaży (Lean Selling) 

      Włodarczyk, Tomasz Mirosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Concept of Lean Selling and conditions of effective application in business practice have been presented. Furthermore the relations between spheres of supply and selling in contemporary enterprises have ...
    • Logistyka bankowa 

      Gradowicz, Cezary (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Logistics systematically exceeds the boundaries of the sphere of financial services, introduc- ing new rules of the banking system competitive struggle. Innovative managers are beginning to use it as a tool to improve ...
    • Logistyka w urzędzie administracji publicznej 

      Szydłowski, Cezary (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The author of article takes problems about role logistics in the public administration. In the article author shows haw the logistic can change public administration. In this time the main role in logistics service in ...
    • Miejsce kapitału intelektualnego w bilansie przedsiębiorstwa 

      Stos-Roman, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      One of the main characteristics of modernoperating enterprises is its ability to use gathered knowledge to create intellectual capital, that is, enterprise potential. The creation of intellectual capital (innovative ...
    • Mieszanka marketingowa w organizacjach non-profit 

      Broniewska, Maria Janina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The performance of marketing activities in non-profit organizations and indications which tools are particularly relevant here – are made in the article. Also, the advantages and difficulties in applying the marketing ...
    • Negocjacje jako instrument rozwiązywania konfliktów międzykulturowych w łańcuchu dostaw 

      Biesaga-Słomczewska, Elżbieta Jadwiga (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Mutual permeation of markets, globalization of production and distribution lead to standardi- zation of many forms of business activity including standards of behaviour and conduct. Meanwhile, culturally rooted models and ...
    • Public relations a reklama – porównanie komunikatów przedsiębiorstwa 

      Zalewska-Turzyńska, Magdalena ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Among others there are two instruments of communication between organization and its surrounding that happen to be mixed up – the public relations and advertisement. The aim of this paper is to introduce and ...
    • Railport jako element infrastruktury logistycznej 

      Brożyńska, Izabela; Piorunowska-Kokoszko, Joanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      The paper is presenting situations of the intermodal transport and directions of its develop- ment in Poland. The main components of the international transport are intermodal terminals, and its special variety are ...
    • Realizacja programów wsparcia rozwoju przedsiębiorczości akademickiej w Polsce 

      Fabińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
      Polish experience in science-business cooperation show that it is still carried out in a very limited extent and also that there are many fundamental barriers that effectively hinder the development of ...