dc.contributor.author | Ciesielski, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2017-12-28T12:34:25Z | |
dc.date.available | 2017-12-28T12:34:25Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Ciesielski T., Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokogniwistycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014. http://dx.doi.org/10.18778/7969-158-6. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-158-6 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-939305-7-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23792 | |
dc.description.sponsorship | Publikacja została zrealizowana we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach „Programu wydawniczego 2014” | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Instytut Muzyki i Tańca | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | teatr | pl_PL |
dc.subject | taniec | pl_PL |
dc.subject | antropologia tańca | pl_PL |
dc.subject | neuroestetyka | pl_PL |
dc.subject | nauki kognitywne | pl_PL |
dc.title | Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokogniwistycznej | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014; © Copyright for this edition by Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2014 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Dramatu i Teatru, 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173. | pl_PL |
dc.references | Agamben G. (1990/2008), Wspólnota, która nadchodzi, tłum. S. Królak, Wyd. Sic!, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Baldissera F., Cavallari P., Craighero L., Fadiga L. (2001), Modulation of spinal excitability during observation of hand action in humans, “European Journal of Neuroscience”, vol. 13, no. 1. | pl_PL |
dc.references | Baron-Cohen S. (1995), Mindblindness. An Essay on Autism and Theory of Mind, MIT Press, Cambridge MA. | pl_PL |
dc.references | Bartosiak M. (2013a), Autopoetyka dramatu, Primum Verbum, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Bartosiak M. (2013b), Za pośrednictwem osób działających. Preliminaria kognitywnej antropologii teatru, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Baudrillard J. (1981/2005), Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wyd. Sic!, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Blakemore S. J., Smith J., Steel R., Johnstone E. C., Frith C. D. (2000), The perception of self- produced sensory stimuli in patients with auditory hallucinations and passivity experiences: Evidence for a breakdown in self-monitoring, “Psychological Medicine”, vol. 30. | pl_PL |
dc.references | Bläsing B. (2010), The dancer’s memory: Expertise and cognitive structures in dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York. | pl_PL |
dc.references | Boker S. T., Rotondo J. L. (2002), Symmetry building and symmetry breaking in synchronized movement, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam-Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Boulenger V., Hauk O., Pulvermüller F. (2008), Grasping ideas with the motor system: Semantic somatotopy in idiom comprehension, “Cerebral Cortex”, vol. 19, no. 8). | pl_PL |
dc.references | Brożek B., Holohol M. (2014), Umysł matematyczny, wyd. Copernicus Center Press, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Calvo-Merino B. (2004), Action, observation and acquired motor skills: An fMRI study with expert dancers, “Cerebral Cortex”, vol. 15, no. 8. | pl_PL |
dc.references | Calvo-Merino B. (2010), Neural mechanisms for seeing dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York. | pl_PL |
dc.references | Calvo-Merino B., Jola C., Glaser D., Haggard P. (2008), Towards a sensorimotor aesthetics of performing art, “Consciousness and Cognition”, no. 17. | pl_PL |
dc.references | Cielątkowska Z. M. (2013), Maurice Merleau-Ponty – ucieleśnienie wzroku, ucieleśnienie ciała, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Ciesielski T. (2013a), Metodaobstrukcji– kontekstyneurobiologiczne,[w:] I. Lewkowicz, J. Michałowska, A. Piasecka (red.), Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie, Wyd. Offcyna, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Ciesielski T. (2013b), Sensomotoryka świadomości percepcyjnej i afektywnej w performansie chorwackiej grupy artystycznej Bacači Sjenki, [w:] I. Lewkowicz, J. Michałowska, A. Piasecka (red.), Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie, Wyd. Offcyna, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Cross E. S., de Hamilton A. F. C., Grafton S. T. (2006), Building a motor simulation de novo: Observation of dance by dancers, “NeuroImage”, vol. 31, no. 3. | pl_PL |
dc.references | Cross E. S., Kirsch L., Ticini L. F., Schütz-Bosbach S. (2011), The impact of aesthetic evaluation and physical ability on dance perception, “Frontiers In Human Neuroscience”, vol. 5. | pl_PL |
dc.references | Cruse H., Schilling M. (2010), Getting cognitive, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York. | pl_PL |
dc.references | Damasio A. (1999), The Feeling of What Happens: Body and Emotion in the Making of Consciousness, Harcourt Brace, New York. | pl_PL |
dc.references | Davies E. (2006), Beyond Dance. Laban’s Legacy of Movement Analysis, Routledge Taylor & Francis Group, New York–London. | pl_PL |
dc.references | Decety J., Grèzes J., Costes N., Perani D., Jeannerod M., Procyk E., Grassi F., Fazio F. (1997), Brain activity during observation of actions. Influence of action content and subject’s strategy, “Brain”, vol. 120 no. 10. | pl_PL |
dc.references | Eriksson P. S., Perfilieva E., Björk-Eriksson Th., Alborn A.-M., Nordborg C., Peterson D. A., Gage F. H. (1998), Neurogenesis in the adult human hippocampus, “Nature Medicine”, vol. 4, no. 11. | pl_PL |
dc.references | Fadiga L., Fogassi L., Pavesi G., Rizzolatti G. (1995), Motor facilitation during action observation. A magnetic stimulation study, “Journal of Neurophysiology”, vol. 73, no. 6. | pl_PL |
dc.references | Fischer-Lichte E. (2004/2008), Estetyka performatywności, tłum. M. Borowski, M. Sugiera, Wyd. Księgarnia Akademicka Sp. z o.o., Kraków. | pl_PL |
dc.references | Flanagan J. R., Johansson R. S. (2003), Action plans used in action observation, “Nature” 424. | pl_PL |
dc.references | Flinker A., Chang E. F., Kirsch H. E., Barbaro N. M., Crone N. E., Knight R. T. (2010), Single-trial speech suppression of auditory cortex activity in humans, “The Journal of Neuroscience”, vol. 30, no. 49. | pl_PL |
dc.references | Flusberg S. J., Thibodeau P. H., Sternberg D. A., Glick J. J. (2010), A connectionist approach to embodied conceptual metaphor, “Frontiers in Cognition”, vol. 1. | pl_PL |
dc.references | Fogassi L., Gallese V. (2002), The neural correlates of action understanding in non-human primate, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Gallese V. (2005/2008), Ucieleśniona symulacja: od neuronów po doświadczenie fenomenologiczne, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 2: Ewolucja i złożone struktury poznawcze, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gallese V., Goldman A. (1998), Mirror neurons and the simulation theory of mind-reading, “Trends in Cognitive Sciences”, vol. 2, no. 12. | pl_PL |
dc.references | Gallese V., Lakoff G. (2005), The brain’s concepts: The role of the sensory-motor system in conceptual knowledge, “Cognitive Neuropsychology”, vol. 22, no. 3–4. | pl_PL |
dc.references | Gérardin E., Sirigu A., Lehéricy S., Poline J.-B., Gaymard B., Marsault C. (2000), Partially overlapping neural networks for real and imagined hand movements, “Cerebral Cortex”, no. 10. | pl_PL |
dc.references | Girard R. (1985/1992), Dawna droga, którą kroczyli ludzie niegodziwi, tłum. M. Goszczyńska, Wyd. Spacja, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Glannon W. (2007), Bioethics and the Brain, Oxford University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Goodale M. A., Westwood D. A. (2004/2008), Ewolucja poglądu na dwoiste widzenie: odrębne lecz wzajemnie oddziałujące szlaki korowe dla percepcji i działania, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grafton S. T., Arbib M. A., Fadiga L., Rizzolatti G. (1996), Localization of grasp representations in humans by positron emission tomography. 2. Observation compared with imagination, “Experimental Brain Research”, no. 112. | pl_PL |
dc.references | Grèzes J., Costes N., Decety J. (1998), Top-down effect of strategy on the perception of human biological motion: A PET investigation, “Cognitive Neuropsychology”, vol. 15. | pl_PL |
dc.references | Grotowski J. (1990), Ćwiczenia, [w:] idem, Teksty z lat 1965–1969. Wybór, Wiedza o Kulturze, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Gruber O. (2002), The co-evolution of language and working memory capacity in the human brain, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Hagendoorn I. (2004), Some speculative hypotheses about the nature and perception of dance and choreography, “Journal of Consciousness Studies”, vol. 11, no. 3–4. | pl_PL |
dc.references | Hanakawa T., Immisch I., Toma K., Dimyan M. A., van Gelderen P., Hallett M. (2003), Functional properties of brain areas associated with motor execution and imagery, “Journal of Neurophysiology”, vol. 89 no. 2. | pl_PL |
dc.references | Halprin A. (1955/2013), Intuicja i improwizacja w tańcu, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska- Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Hart Y., Noy L., Feniger-Schaal R., Mayo A. E., Alon U. (2014), Individuality and togetherness in joint improvised motion, “Plos One”, vol. 9, issue 2. | pl_PL |
dc.references | Interview with Anna Halprin, 14 April 1999, [w:] J. Ross (ed.), Anna Halprin: Experience as Dance, University of California Press, Oakland CA. | pl_PL |
dc.references | Jeannerod M. (2006), Motor Cognition: What Action Tell the Self, Oxford University Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Jola C. (2010), Research and choreography: Merging dance and cognitive neuroscience, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York. | pl_PL |
dc.references | Jola C. (2012), Motor simulation without motor expertise: enhanced corticospinal excitability in visually experienced dance spectators, “Plos One”, vol. 7, issue 3. | pl_PL |
dc.references | Korkomaz B. (2011), Theory of mind and neurodevelopmental disorders of childhood, “Pediatric Research”, vol. 69, no. 5. | pl_PL |
dc.references | Kubikowski T. (1994), Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej, Wyd. Krąg, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kubikowski T. (2004), Reguła Nibelunga. Teatr w świetle nowych badań świadomości, Wyd. Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lakoff G., Johnson M. (1980/2010), Metafory w naszym życiu, Wyd. Aletheia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Land M. F., McLeod P. (2000), From eye movements to actions: How batsmen hit the ball, „Nature. Neuroscience”, vol. 3. | pl_PL |
dc.references | Lau H. C., Rogers R. D., Haggard P., Passingham R. E. (2004), Attention to intention, “Science”, vol. 303. | pl_PL |
dc.references | Lecoq Jacques (1997/2011), Ciało poetyckie, tłum. M. Hesiuk-Świerzbińska, Instytut im. J. Grotowskiego, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Leyko M. (2012), Teatr w krainie utopii. Monte Verita, Mathildenhöhe, Hellerau, Goetheanum, Bauhaus, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Libet B. (1985), Unconscious cerebral initiative and the role of conscious will in voluntary action, “Behavioral Brain Science”, vol. 8. | pl_PL |
dc.references | Libet B. (1992), The neural time-factor in perception, volition and free will, “Revue de Métaphysique et de Morale”, nr 97 (2). | pl_PL |
dc.references | Lotze M., Flor H., Grodd W., Larbig W., Birbaumer N. (2001), Phantom movement and pain. An fMRI study in upper limb amputees, “Brain”, vol. 124. | pl_PL |
dc.references | Lotze M., Montoya P., Erb M., Hülsmann E., Flor H., Klose U. (1999), Activation of cortical and cerebellar motor areas during executed and imagined hand movements: An fMRI study, “Journal of Cognitive Neuroscience”, vol. 11. | pl_PL |
dc.references | Majewska J. (2013), Wstęp, [w:] eadem (red.), Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Korporacja ha!art, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Merlau-Ponty M. (1945/2001), Fenomenologia percepcji, tłum. M. Kowalska, J. Migasiński, Wyd. Aletheia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Meyerhold W. (1988), Przed rewolucją (1905–1917), tłum. A. Drawicz, J. Koenig, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mohan V., Morasso P. (2011), Passive motion paradigm: An alternative to optimal control, “Frontiers in Neurobotics”, vol. 5. | pl_PL |
dc.references | Morrison I. (2002), Mirror neurons and cultural transmission, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Neisser U. (1994/1999), Systemy polimorficzne. Nowe podejście do teorii poznania, tłum. Karolina Krysińska, [w:] Z. Chlewiński (red.), Modele umysłu: zbiór tekstów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nieśpiałowska-Owczarek S., Słoboda K. (red.), 2013, Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | O’Regan J. K., Noë A. (2008), Sensomotoryczne ujęcie widzenia i świadomości wzrokowej, tłum. A. Gruszka, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Paxton S. (1972/2013), Grand Union, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Paxton S. (1982/2013), Zsuwnia, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Paxton S. (1988/2013), Upadek po Newtonie. Zapis, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska- Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Paxton S. (1993/2013), Szkic technik wewnętrznych, tłum. A. Ścibor, [w:] J. Majewska (red.), Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Korporacja Ha!art, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Perrett D. I., Mistlin A. J., Harries M. H., Chitty A. J. (1990), Understanding the visual appearance and consequence of hand actions, [w:] M. A. Goodale (ed.), Vision and Action: The Control of Grasping, Ablex, Norwood NJ. | pl_PL |
dc.references | Platon (2003), Państwo, tłum. W. Witwicki, Wyd. Antyk, Kęty. | pl_PL |
dc.references | Prinz J. (2004/2008), Emocje jako ucieleśnione oceny, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Prinz J. (2006), Is emotion a form of perception?, “Canadian Journal of Philosophy”, vol. 36. | pl_PL |
dc.references | Prut Y., Fetz E. E. (1999), Primate spinal interneurons show pre-movement instructed delay activity, “Nature”, no. 401. | pl_PL |
dc.references | Pulvermüller F. (2005), Brain mechanisms linking language and action, “Nature Reviews Neuroscience”, vol. 6. | pl_PL |
dc.references | Ramachandran V. S. (2007), The neurology of self-awareness, “Edge”, 01.08.07 (http://edge. org/conversation/the-neurology-of-self-awareness). | pl_PL |
dc.references | Ramachandran V. S. (2011/2012), Neuronauka o podstawach człowieczeństwa. O czym mówi mózg?, tłum. A. i M. Binderowie, E. Józefowicz, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ramachandran V. S., Hirstein W. (1999), The science of art: A neurological theory of aesthetic experience, “Journal of Consciousness Studies”, vol. 6, no. 6–7. | pl_PL |
dc.references | Rizzolatti G., Craighero L., Fadiga L. (2002), The mirror system in humans, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Rizzolatti G., Fadiga L., Matelli M., Bettinardi V., Paulesu E., Perani D. et al. (1996), Localization of grasp representations in humans by PET: 1. Observation versus execution, “Experimental Brain Research”, vol. 111. | pl_PL |
dc.references | Rotondo J. L., Boker S. T. (2002), Behavioral synchronization in human conversational interaction, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Ruby P., Decéty J. (2001), Effect of subjective perspective taking during simulation of action: A PET investigation of agency, “Nature Neurosciences”, vol. 4. | pl_PL |
dc.references | Rumelhart D. E. (1993/1999), Architektura umysłu. Podejście koneksyjne, tłum. H. Grzegołowska-Klarkowska, [w:] Z. Chlewiński (red.), Modele umysłu: zbiór tekstów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rushworth M. F., Walton M. E., Kennerley S. W., Bannerman D. M. (2004), Action sets and decisions in the medial frontal cortex, “Trends in Cognitive Science”, vol. 8. | pl_PL |
dc.references | Schack T. (2010), Building blocks and architecture of dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York. | pl_PL |
dc.references | Schechner R. (2002/2006), Performatyka – wstęp, tłum. T. Kubikowski, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Schlemmer O. (1925/2010), Człowiek i sztuczna figura, tłum. M. Leyko, [w:] idem, Eksperymentalna scena Bauhausu. Wybór pism, tłum. M. Leyko, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Senkfor A. J. (2002), Episodic action memory: Characterization of the time course and neural circuitry, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Sevdalis V., Keller P. E. (2012), Perceiving bodies in motion: Expression intensity, empathy, and experience, „Experimental Brain Research”, vol. 222. | pl_PL |
dc.references | Słownik grecko-polski (1958), red. Z. Abramowiczówna, Wyd. PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stamenov M. I. (1997), Grammar, meaning and consciousness. What sentence structure can tell us about the structure of consciousness?, [w:] idem (ed.), Language Structure, Discourse and the Access to Consciousness, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Stamenov M. I. (2002), Some features that make mirror neurons and human language faculty unique, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Stephan K. M., Fink G. R., Passingham R. E., Silbersweig D., Ceballos-Baumann A. O., Frith C. D. et al. (1995), Functional anatomy of the mental representation of upper extremity movements in healthy subjects, “Journal of Neurophysiology”, vol. 73. | pl_PL |
dc.references | Stevens J. A., Fonlupt P., Shiffrar M., Decety J. (2000), New aspects of motion perception: selective neural encoding of apparent human movements, “Neuroreport”, vol. 11. | pl_PL |
dc.references | Świontek S. (1994), Modele aktorstwa XX wieku, [w:] E. Udalska (red.), Aktor w kulturze współczesnej, Fundacja Astronomii Polskiej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Teatr Chorea. Pierwsze sześć lat (2010), red. M. Jabłońska, wyd. Stowarzyszenie Teatralne Chorea, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Turner V. (1986/2005), Od rytuału do teatru, tłum. M. i J. Dziekanowie, Oficyna Wydawnicza Volumen, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Vetulani J. (2010), Mózg – fascynacje, problemy, tajemnice, Wyd. Homini, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Vogeley K., Newen A. (2002), Mirror neurons and the self construct, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Weigand E. (2002), Constitutive features of human dialogic interaction. Mirror neurons and what they tell us about human abilities, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam– Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Wohlschläger A., Bekkering H. (2002), The role of objects in imitation, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Zeki S., Lamb M. (1994), The neurology of kinetic art, “Brain”, vol. 117. | pl_PL |
dc.references | Zwolski E. (1978), Choreia – muza i bóstwo w religii greckiej, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1978. | pl_PL |