Show simple item record

dc.contributor.authorCiesielski, Tomasz
dc.date.accessioned2017-12-28T12:34:25Z
dc.date.available2017-12-28T12:34:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationCiesielski T., Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokogniwistycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014. http://dx.doi.org/10.18778/7969-158-6.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-158-6
dc.identifier.isbn978-83-939305-7-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23792
dc.description.sponsorshipPublikacja została zrealizowana we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach „Programu wydawniczego 2014”pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Instytut Muzyki i Tańcapl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectteatrpl_PL
dc.subjecttaniecpl_PL
dc.subjectantropologia tańcapl_PL
dc.subjectneuroestetykapl_PL
dc.subjectnauki kognitywnepl_PL
dc.titleTaneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokogniwistycznejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014; © Copyright for this edition by Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2014pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Dramatu i Teatru, 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.referencesAgamben G. (1990/2008), Wspólnota, która nadchodzi, tłum. S. Królak, Wyd. Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBaldissera F., Cavallari P., Craighero L., Fadiga L. (2001), Modulation of spinal excitability during observation of hand action in humans, “European Journal of Neuroscience”, vol. 13, no. 1.pl_PL
dc.referencesBaron-Cohen S. (1995), Mindblindness. An Essay on Autism and Theory of Mind, MIT Press, Cambridge MA.pl_PL
dc.referencesBartosiak M. (2013a), Autopoetyka dramatu, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesBartosiak M. (2013b), Za pośrednictwem osób działających. Preliminaria kognitywnej antropologii teatru, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J. (1981/2005), Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wyd. Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlakemore S. J., Smith J., Steel R., Johnstone E. C., Frith C. D. (2000), The perception of self- produced sensory stimuli in patients with auditory hallucinations and passivity experiences: Evidence for a breakdown in self-monitoring, “Psychological Medicine”, vol. 30.pl_PL
dc.referencesBläsing B. (2010), The dancer’s memory: Expertise and cognitive structures in dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York.pl_PL
dc.referencesBoker S. T., Rotondo J. L. (2002), Symmetry building and symmetry breaking in synchronized movement, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam-Philadelphia.pl_PL
dc.referencesBoulenger V., Hauk O., Pulvermüller F. (2008), Grasping ideas with the motor system: Semantic somatotopy in idiom comprehension, “Cerebral Cortex”, vol. 19, no. 8).pl_PL
dc.referencesBrożek B., Holohol M. (2014), Umysł matematyczny, wyd. Copernicus Center Press, Kraków.pl_PL
dc.referencesCalvo-Merino B. (2004), Action, observation and acquired motor skills: An fMRI study with expert dancers, “Cerebral Cortex”, vol. 15, no. 8.pl_PL
dc.referencesCalvo-Merino B. (2010), Neural mechanisms for seeing dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York.pl_PL
dc.referencesCalvo-Merino B., Jola C., Glaser D., Haggard P. (2008), Towards a sensorimotor aesthetics of performing art, “Consciousness and Cognition”, no. 17.pl_PL
dc.referencesCielątkowska Z. M. (2013), Maurice Merleau-Ponty – ucieleśnienie wzroku, ucieleśnienie ciała, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesCiesielski T. (2013a), Metodaobstrukcji– kontekstyneurobiologiczne,[w:] I. Lewkowicz, J. Michałowska, A. Piasecka (red.), Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie, Wyd. Offcyna, Łódź.pl_PL
dc.referencesCiesielski T. (2013b), Sensomotoryka świadomości percepcyjnej i afektywnej w performansie chorwackiej grupy artystycznej Bacači Sjenki, [w:] I. Lewkowicz, J. Michałowska, A. Piasecka (red.), Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie, Wyd. Offcyna, Łódź.pl_PL
dc.referencesCross E. S., de Hamilton A. F. C., Grafton S. T. (2006), Building a motor simulation de novo: Observation of dance by dancers, “NeuroImage”, vol. 31, no. 3.pl_PL
dc.referencesCross E. S., Kirsch L., Ticini L. F., Schütz-Bosbach S. (2011), The impact of aesthetic evaluation and physical ability on dance perception, “Frontiers In Human Neuroscience”, vol. 5.pl_PL
dc.referencesCruse H., Schilling M. (2010), Getting cognitive, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York.pl_PL
dc.referencesDamasio A. (1999), The Feeling of What Happens: Body and Emotion in the Making of Consciousness, Harcourt Brace, New York.pl_PL
dc.referencesDavies E. (2006), Beyond Dance. Laban’s Legacy of Movement Analysis, Routledge Taylor & Francis Group, New York–London.pl_PL
dc.referencesDecety J., Grèzes J., Costes N., Perani D., Jeannerod M., Procyk E., Grassi F., Fazio F. (1997), Brain activity during observation of actions. Influence of action content and subject’s strategy, “Brain”, vol. 120 no. 10.pl_PL
dc.referencesEriksson P. S., Perfilieva E., Björk-Eriksson Th., Alborn A.-M., Nordborg C., Peterson D. A., Gage F. H. (1998), Neurogenesis in the adult human hippocampus, “Nature Medicine”, vol. 4, no. 11.pl_PL
dc.referencesFadiga L., Fogassi L., Pavesi G., Rizzolatti G. (1995), Motor facilitation during action observation. A magnetic stimulation study, “Journal of Neurophysiology”, vol. 73, no. 6.pl_PL
dc.referencesFischer-Lichte E. (2004/2008), Estetyka performatywności, tłum. M. Borowski, M. Sugiera, Wyd. Księgarnia Akademicka Sp. z o.o., Kraków.pl_PL
dc.referencesFlanagan J. R., Johansson R. S. (2003), Action plans used in action observation, “Nature” 424.pl_PL
dc.referencesFlinker A., Chang E. F., Kirsch H. E., Barbaro N. M., Crone N. E., Knight R. T. (2010), Single-trial speech suppression of auditory cortex activity in humans, “The Journal of Neuroscience”, vol. 30, no. 49.pl_PL
dc.referencesFlusberg S. J., Thibodeau P. H., Sternberg D. A., Glick J. J. (2010), A connectionist approach to embodied conceptual metaphor, “Frontiers in Cognition”, vol. 1.pl_PL
dc.referencesFogassi L., Gallese V. (2002), The neural correlates of action understanding in non-human primate, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesGallese V. (2005/2008), Ucieleśniona symulacja: od neuronów po doświadczenie fenomenologiczne, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 2: Ewolucja i złożone struktury poznawcze, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGallese V., Goldman A. (1998), Mirror neurons and the simulation theory of mind-reading, “Trends in Cognitive Sciences”, vol. 2, no. 12.pl_PL
dc.referencesGallese V., Lakoff G. (2005), The brain’s concepts: The role of the sensory-motor system in conceptual knowledge, “Cognitive Neuropsychology”, vol. 22, no. 3–4.pl_PL
dc.referencesGérardin E., Sirigu A., Lehéricy S., Poline J.-B., Gaymard B., Marsault C. (2000), Partially overlapping neural networks for real and imagined hand movements, “Cerebral Cortex”, no. 10.pl_PL
dc.referencesGirard R. (1985/1992), Dawna droga, którą kroczyli ludzie niegodziwi, tłum. M. Goszczyńska, Wyd. Spacja, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGlannon W. (2007), Bioethics and the Brain, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesGoodale M. A., Westwood D. A. (2004/2008), Ewolucja poglądu na dwoiste widzenie: odrębne lecz wzajemnie oddziałujące szlaki korowe dla percepcji i działania, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrafton S. T., Arbib M. A., Fadiga L., Rizzolatti G. (1996), Localization of grasp representations in humans by positron emission tomography. 2. Observation compared with imagination, “Experimental Brain Research”, no. 112.pl_PL
dc.referencesGrèzes J., Costes N., Decety J. (1998), Top-down effect of strategy on the perception of human biological motion: A PET investigation, “Cognitive Neuropsychology”, vol. 15.pl_PL
dc.referencesGrotowski J. (1990), Ćwiczenia, [w:] idem, Teksty z lat 1965–1969. Wybór, Wiedza o Kulturze, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGruber O. (2002), The co-evolution of language and working memory capacity in the human brain, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesHagendoorn I. (2004), Some speculative hypotheses about the nature and perception of dance and choreography, “Journal of Consciousness Studies”, vol. 11, no. 3–4.pl_PL
dc.referencesHanakawa T., Immisch I., Toma K., Dimyan M. A., van Gelderen P., Hallett M. (2003), Functional properties of brain areas associated with motor execution and imagery, “Journal of Neurophysiology”, vol. 89 no. 2.pl_PL
dc.referencesHalprin A. (1955/2013), Intuicja i improwizacja w tańcu, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska- Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesHart Y., Noy L., Feniger-Schaal R., Mayo A. E., Alon U. (2014), Individuality and togetherness in joint improvised motion, “Plos One”, vol. 9, issue 2.pl_PL
dc.referencesInterview with Anna Halprin, 14 April 1999, [w:] J. Ross (ed.), Anna Halprin: Experience as Dance, University of California Press, Oakland CA.pl_PL
dc.referencesJeannerod M. (2006), Motor Cognition: What Action Tell the Self, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesJola C. (2010), Research and choreography: Merging dance and cognitive neuroscience, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York.pl_PL
dc.referencesJola C. (2012), Motor simulation without motor expertise: enhanced corticospinal excitability in visually experienced dance spectators, “Plos One”, vol. 7, issue 3.pl_PL
dc.referencesKorkomaz B. (2011), Theory of mind and neurodevelopmental disorders of childhood, “Pediatric Research”, vol. 69, no. 5.pl_PL
dc.referencesKubikowski T. (1994), Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej, Wyd. Krąg, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKubikowski T. (2004), Reguła Nibelunga. Teatr w świetle nowych badań świadomości, Wyd. Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLakoff G., Johnson M. (1980/2010), Metafory w naszym życiu, Wyd. Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLand M. F., McLeod P. (2000), From eye movements to actions: How batsmen hit the ball, „Nature. Neuroscience”, vol. 3.pl_PL
dc.referencesLau H. C., Rogers R. D., Haggard P., Passingham R. E. (2004), Attention to intention, “Science”, vol. 303.pl_PL
dc.referencesLecoq Jacques (1997/2011), Ciało poetyckie, tłum. M. Hesiuk-Świerzbińska, Instytut im. J. Grotowskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLeyko M. (2012), Teatr w krainie utopii. Monte Verita, Mathildenhöhe, Hellerau, Goetheanum, Bauhaus, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLibet B. (1985), Unconscious cerebral initiative and the role of conscious will in voluntary action, “Behavioral Brain Science”, vol. 8.pl_PL
dc.referencesLibet B. (1992), The neural time-factor in perception, volition and free will, “Revue de Métaphysique et de Morale”, nr 97 (2).pl_PL
dc.referencesLotze M., Flor H., Grodd W., Larbig W., Birbaumer N. (2001), Phantom movement and pain. An fMRI study in upper limb amputees, “Brain”, vol. 124.pl_PL
dc.referencesLotze M., Montoya P., Erb M., Hülsmann E., Flor H., Klose U. (1999), Activation of cortical and cerebellar motor areas during executed and imagined hand movements: An fMRI study, “Journal of Cognitive Neuroscience”, vol. 11.pl_PL
dc.referencesMajewska J. (2013), Wstęp, [w:] eadem (red.), Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Korporacja ha!art, Kraków.pl_PL
dc.referencesMerlau-Ponty M. (1945/2001), Fenomenologia percepcji, tłum. M. Kowalska, J. Migasiński, Wyd. Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMeyerhold W. (1988), Przed rewolucją (1905–1917), tłum. A. Drawicz, J. Koenig, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMohan V., Morasso P. (2011), Passive motion paradigm: An alternative to optimal control, “Frontiers in Neurobotics”, vol. 5.pl_PL
dc.referencesMorrison I. (2002), Mirror neurons and cultural transmission, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesNeisser U. (1994/1999), Systemy polimorficzne. Nowe podejście do teorii poznania, tłum. Karolina Krysińska, [w:] Z. Chlewiński (red.), Modele umysłu: zbiór tekstów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNieśpiałowska-Owczarek S., Słoboda K. (red.), 2013, Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesO’Regan J. K., Noë A. (2008), Sensomotoryczne ujęcie widzenia i świadomości wzrokowej, tłum. A. Gruszka, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPaxton S. (1972/2013), Grand Union, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesPaxton S. (1982/2013), Zsuwnia, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska-Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesPaxton S. (1988/2013), Upadek po Newtonie. Zapis, tłum. W. Szczawińska, [w:] S. Nieśpiałowska- Owczarek, K. Słoboda (red.), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesPaxton S. (1993/2013), Szkic technik wewnętrznych, tłum. A. Ścibor, [w:] J. Majewska (red.), Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Korporacja Ha!art, Kraków.pl_PL
dc.referencesPerrett D. I., Mistlin A. J., Harries M. H., Chitty A. J. (1990), Understanding the visual appearance and consequence of hand actions, [w:] M. A. Goodale (ed.), Vision and Action: The Control of Grasping, Ablex, Norwood NJ.pl_PL
dc.referencesPlaton (2003), Państwo, tłum. W. Witwicki, Wyd. Antyk, Kęty.pl_PL
dc.referencesPrinz J. (2004/2008), Emocje jako ucieleśnione oceny, [w:] A. Klawiter (red.), Formy aktywności umysłu. Ujęcia kognitywistyczne, t. 1: Emocje, percepcja, świadomość, Wyd. Naukowe PWN SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrinz J. (2006), Is emotion a form of perception?, “Canadian Journal of Philosophy”, vol. 36.pl_PL
dc.referencesPrut Y., Fetz E. E. (1999), Primate spinal interneurons show pre-movement instructed delay activity, “Nature”, no. 401.pl_PL
dc.referencesPulvermüller F. (2005), Brain mechanisms linking language and action, “Nature Reviews Neuroscience”, vol. 6.pl_PL
dc.referencesRamachandran V. S. (2007), The neurology of self-awareness, “Edge”, 01.08.07 (http://edge. org/conversation/the-neurology-of-self-awareness).pl_PL
dc.referencesRamachandran V. S. (2011/2012), Neuronauka o podstawach człowieczeństwa. O czym mówi mózg?, tłum. A. i M. Binderowie, E. Józefowicz, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRamachandran V. S., Hirstein W. (1999), The science of art: A neurological theory of aesthetic experience, “Journal of Consciousness Studies”, vol. 6, no. 6–7.pl_PL
dc.referencesRizzolatti G., Craighero L., Fadiga L. (2002), The mirror system in humans, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesRizzolatti G., Fadiga L., Matelli M., Bettinardi V., Paulesu E., Perani D. et al. (1996), Localization of grasp representations in humans by PET: 1. Observation versus execution, “Experimental Brain Research”, vol. 111.pl_PL
dc.referencesRotondo J. L., Boker S. T. (2002), Behavioral synchronization in human conversational interaction, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesRuby P., Decéty J. (2001), Effect of subjective perspective taking during simulation of action: A PET investigation of agency, “Nature Neurosciences”, vol. 4.pl_PL
dc.referencesRumelhart D. E. (1993/1999), Architektura umysłu. Podejście koneksyjne, tłum. H. Grzegołowska-Klarkowska, [w:] Z. Chlewiński (red.), Modele umysłu: zbiór tekstów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRushworth M. F., Walton M. E., Kennerley S. W., Bannerman D. M. (2004), Action sets and decisions in the medial frontal cortex, “Trends in Cognitive Science”, vol. 8.pl_PL
dc.referencesSchack T. (2010), Building blocks and architecture of dance, [w:] B. Bläsing, M. Puttke, Th. Schack (eds.), The Neurocognition of Dance. Mind, Movement and Motor Skills, Psychology Press, Taylor and Francis Group, Hove–New York.pl_PL
dc.referencesSchechner R. (2002/2006), Performatyka – wstęp, tłum. T. Kubikowski, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSchlemmer O. (1925/2010), Człowiek i sztuczna figura, tłum. M. Leyko, [w:] idem, Eksperymentalna scena Bauhausu. Wybór pism, tłum. M. Leyko, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSenkfor A. J. (2002), Episodic action memory: Characterization of the time course and neural circuitry, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesSevdalis V., Keller P. E. (2012), Perceiving bodies in motion: Expression intensity, empathy, and experience, „Experimental Brain Research”, vol. 222.pl_PL
dc.referencesSłownik grecko-polski (1958), red. Z. Abramowiczówna, Wyd. PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStamenov M. I. (1997), Grammar, meaning and consciousness. What sentence structure can tell us about the structure of consciousness?, [w:] idem (ed.), Language Structure, Discourse and the Access to Consciousness, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesStamenov M. I. (2002), Some features that make mirror neurons and human language faculty unique, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesStephan K. M., Fink G. R., Passingham R. E., Silbersweig D., Ceballos-Baumann A. O., Frith C. D. et al. (1995), Functional anatomy of the mental representation of upper extremity movements in healthy subjects, “Journal of Neurophysiology”, vol. 73.pl_PL
dc.referencesStevens J. A., Fonlupt P., Shiffrar M., Decety J. (2000), New aspects of motion perception: selective neural encoding of apparent human movements, “Neuroreport”, vol. 11.pl_PL
dc.referencesŚwiontek S. (1994), Modele aktorstwa XX wieku, [w:] E. Udalska (red.), Aktor w kulturze współczesnej, Fundacja Astronomii Polskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTeatr Chorea. Pierwsze sześć lat (2010), red. M. Jabłońska, wyd. Stowarzyszenie Teatralne Chorea, Łódź.pl_PL
dc.referencesTurner V. (1986/2005), Od rytuału do teatru, tłum. M. i J. Dziekanowie, Oficyna Wydawnicza Volumen, Warszawa.pl_PL
dc.referencesVetulani J. (2010), Mózg – fascynacje, problemy, tajemnice, Wyd. Homini, Kraków.pl_PL
dc.referencesVogeley K., Newen A. (2002), Mirror neurons and the self construct, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesWeigand E. (2002), Constitutive features of human dialogic interaction. Mirror neurons and what they tell us about human abilities, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam– Philadelphia.pl_PL
dc.referencesWohlschläger A., Bekkering H. (2002), The role of objects in imitation, [w:] M. I. Stamenov, V. Gallese (eds), Mirror Neurons and the Evolution of Brain and Language, John Benjamins Publishing Co., Amsterdam–Philadelphia.pl_PL
dc.referencesZeki S., Lamb M. (1994), The neurology of kinetic art, “Brain”, vol. 117.pl_PL
dc.referencesZwolski E. (1978), Choreia – muza i bóstwo w religii greckiej, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1978.pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska