• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2016, Tom 3, Numer 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2016, Tom 3, Numer 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Kultury działania i podzielane sposoby organizacji konstrukcji sensu

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
0_2_[14]-46_Barbier.pdf (332.2Kb)
Date
2016
Author
Barbier, Jean-Marie
Metadata
Show full item record
Abstract
The object of the culture of action concept is the framework of thinking of entities and verbalization of activity. There has been observed a diversity of cultures of action in various fields, such as education, social work, therapy, management, scientific activity. The culture of action concept can be defined as a shared and evolving way of  organizing the process of constructing sense around the activity of the involved entities. It is close to the notion of episteme within the meaning given by Foucault and mental habit (habitude mentale) by Panofsky.
 
Przedmiotem konceptu kultury działania są ramy myślenia podmiotów i werbalizacji działania. Obserwuje się różnorodność kultur działania w różnych dziedzinach, takich jak: edukacja, praca socjalna, terapia, zarządzanie, aktywność naukowa. Koncept kultury działania może być zdefiniowany jako podzielany i ewoluujący sposób organizacji procesu konstruowania sensu wokół aktywności podmiotów, w które są zaangażowane. Jest on bliski pojęciu episteme w znaczeniu nadanym przez Foucaulta oraz przyzwyczajenia mentalnego (habitude mentale) Panofskiego.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/22849
Collections
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2016, Tom 3, Numer 2 [14]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail