dc.contributor.author | Adamski, Andrzej | |
dc.contributor.editor | Bogołębska, Barbara | |
dc.contributor.editor | Worosowicz, Monika | |
dc.date.accessioned | 2017-10-05T11:29:35Z | |
dc.date.available | 2017-10-05T11:29:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Adamski A., Pluralizm wartości jako wyzwanie dla wychowania, [in:] Bogołębska B., Worosowicz M. (red), Chrześcijańska kultura, myśl i edukacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. [139]-151, doi: 10.18778/8088-024-5.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-024-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22798 | |
dc.description | W kolejnym interdyscyplinarnym tomie dokumentującym działalność uniwersyteckiego Ośrodka Badawczego Myśli Chrześcijańskiej zaprezentowano teksty pracowników różnych uczelni: KUL, UKSW, WSD w Łodzi, UW, UMCS oraz UŁ. Prace te stanowią efekt refleksji kręgów akademickich nad relacjami między tytułowymi kategoriami (kultura – myśl – edukacja), podejmowanej z perspektywy różnych dziedzin nauki – teologii, religioznawstwa i literaturoznawstwa. Autorzy odwołują się do wielorakich kontekstów kulturowych świadczących o dialogu Kościoła ze światem kultury i nauki, takich jak: myśl papieska, ekumenizm, teologia piękna i duchowości, inspiracje chrześcijańskie w literaturze, dyskurs religijny. Tytuł tomu zaczerpnięty został z adhortacji papieża Franciszka, który kieruje swoje przesłanie także do kręgów akademickich. W jego przekonaniu zarówno dziedziny nauki, jak i kategorie myślenia mogą stać się narzędziami ewangelizacji, a teologia – pozostawać w dialogu z innymi naukami i ludzkim doświadczeniem. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bogołębska B., Worosowicz M. (red), Chrześcijańska kultura, myśl i edukacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.title | Pluralizm wartości jako wyzwanie dla wychowania | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [139]-151 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Wydział Teologiczny | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-025-2 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ks., dr hab., prof. UKSW; prezbiter diecezji siedleckiej, medioznawca i teolog. Autor licznych publikacji naukowych z zakresu nauk o mediach i teologii środków społecznego przekazu oraz artykułów popularnonaukowych i publicystycznych.
Od 2010 r. dyrektor Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym UKSW w Warszawie, od 2013 r. kierownik Katedry Internetu i Komunikacji Cyfrowej. Od 2009 r. redaktor naczelny kwartalnika naukowego „Kultura – Media – Teologia” (http://www.kmt.uksw.edu.pl). W latach 2003–2010 redaktor naczelny miesięcznika „Różaniec”, od 2007 r. zastępca redaktora naczelnego oraz asystent kościelny tygodnika regionalnego „Echo Katolickie”. W 2015 r. stypendysta Fundacji Bogliasco. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-024-5.11 | |