Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlejniczak, Magdalena
dc.date.accessioned2017-09-29T11:31:31Z
dc.date.available2017-09-29T11:31:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22749
dc.description.abstractGłównym celem pracy jest identyfikacja wpływu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych zamieszczonych na opakowaniu produktu żywnościowego na proces nabywczy konsumentów. Realizacja tego celu wymaga określenia wymiarów postrzegania tego rodzaju oświadczeń przez konsumentów, wyznaczenia uwarunkowań zachowań nabywców żywności OOŻZ oraz stworzenia modelu zachowań nabywczych konsumentów na rynku żywności OOŻZ. Zakres przedmiotowy badań stanowiły uwarunkowania procesu zakupu produktów o charakterze prozdrowotnym zawierające na opakowaniu oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Zakres czasowy został określony w ramach: dla analiz źródeł wtórnych 2000 – 2014 badania własne zrealizowano w latach 2012 – 2015. W pracy doktorskiej przyjęto, że podmiotem badań będą kobiety powyżej 18 roku życia dokonujące zakupów produktów żywnościowych. Wybór jednostek badawczych nastąpił na podstawie metody doboru kwotowego, zaś badania przeprowadzono na terenie Wielkopolski. Dla identyfikacji czynników determinujących zachowania konsumentów na rynku żywności zawierającej oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, przeprowadzone zostały badania wykorzystujące różnorodne metody i techniki badawcze. Jako metody ilościowe wykorzystano metodę wywiadu osobistego bezpośredniego przy użyciu kwestionariusza wywiadu, z kolei jako uzupełnienie badań ilościowych zastosowano metodę obserwacji ukrytej. Przeprowadzone badania ujawniły, że postawy i formułowane opinie o oświadczeniach żywieniowych i zdrowotnych są bardzo niejednoznaczne wśród konsumentek. Precyzyjne określenie opinii odnośnie różnorodnych obszarów związanych z oświadczeniami sprawiło znacznej grupie respondentek istotny problem. Istotnym rezultatem podjętych badań własnych jest zbudowanie modelu postępowania rynkowego konsumentów w procesie zakupu żywności OOŻZ. Wyraźnie uwydatnia on istotną konstatację: niezbędnym warunkiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów jest zarówno pozytywna postawa wobec produktów wyrażana w postaci opinii oraz dostrzeganie na opakowaniach produktów określonych treści oświadczeń żywieniowych i/lub zdrowotnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectoświadczenia żywieniowepl_PL
dc.subjectoświadczenia zdrowotnepl_PL
dc.subjectzakupy żywnościpl_PL
dc.titleOświadczenia żywieniowe i zdrowotne w zakupach żywnościpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number207pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorEmailmagdalena.olejniczak@wsb.poznan.plpl_PL
dc.dissertation.directorKall, Jacek
dc.dissertation.reviewerGrzybowska-Brzezińska, Mariola
dc.dissertation.reviewerNowak, Lilianna
dc.date.defence2017-11-13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord