Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSosnowska, Joanna
dc.contributor.editorSosnowska, Joanna
dc.date.accessioned2017-09-18T12:53:43Z
dc.date.available2017-09-18T12:53:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSosnowska J., Dziecięce lata. Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017, [w:] Sosnowska J., Dziecięce lata. Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [1]-208, doi: 10.18778/8088-689-6.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-689-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22626
dc.descriptionW piątą rocznicę działalności Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego (2012-2017) autorka prezentuje unikatowy dorobek uczelni w tym zakresie. Przedszkole UŁ to pierwsza i jak dotąd jedyna taka placówka należąca do publicznej uczelni wyższej. Joanna Sosnowska przedstawia ideę powstania przedszkola i prace nad jego powołaniem, a także omawia działalność oraz program wychowawczy bazujący na koncepcji pedagogicznej Marii Montessori. Do publikacji został dołączony spis wychowanków oraz aneks z przykładowymi materiałami do pracy. Książka zawiera liczne zdjęcia obrazujące życie dzieci, rodziców, nauczycieli i całej społeczności Przedszkola UŁ. Dzięki pionierskiej inicjatywie powołania przy Uniwersytecie Łódzkim przedszkola – która miała na celu kształtowanie przestrzeni przyjaznej dla rodziców studiujących i pracujących naukowo oraz wdrażanie rozwiązań sprzyjających godzeniu życia rodzinnego z nauką i pracą – Uniwersytet otrzymał w 2014 r. tytuł i certyfikat „Uczelni Przyjaznej Rodzicom” w Konkursie Dobrych Praktyk ogłoszonym przez Stowarzyszenie Doradców Europejskich PLinEU.pl_PL
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSosnowska J. (red.), Dziecięce lata. Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.subjectPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.subjectMaria Montessoripl_PL
dc.subjectpraca opiekuńczo-wychowawczapl_PL
dc.subjectpraca dydaktycznapl_PL
dc.titleDziecięce lata. Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017pl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Joanna Sosnowska, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[1]-208pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-690-2
dc.referencesCzekalska R., Funkcjonowanie grup zróżnicowanych wiekowo w środowisku przedszkola, [w:] D. Radzikowska, A. Buła, J. Bonar (red.), Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć. Praktyka pedagogiczna w kontekście doświadczeń nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, Kraków 2014.pl_PL
dc.referencesCzekalska R., Gaj A., Lauba B., Matczak J., Piecusiak A., Sosnowska J., Odkryjmy Montessori raz jeszcze… Program wychowania przedszkolnego opracowany na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori w Przedszkolu Miejskim nr 106 w Łodzi, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesElsner H., Jeder Tag hat seinen Morgen zur Geschichte der Montessori-Schule, Köln 1994.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D., Między wiedzą a władzą. Dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2007, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesKorzeniowska W., Myśl pedagogiczna na przestrzeni wieków. Chronologiczny słownik biograficzny, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., Sosnowska J., Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego, [w:] E. Płóciennik, D. Radzikowska (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesKruk J., Dezintegracja szkolnego środowiska oraz możliwości jego harmonizowania z infrastrukturą pozaszkolną, [w:] D. Klus-Stańska (red.), (Anty)- edukacja wczesnoszkolna, Kraków 2015.pl_PL
dc.referencesKucha R., Pedagogika Marii Montessori, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. 1, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKuszak K., Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesKuszak K., Dziecko samodzielne w szkole, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesKupisiewicz Cz., Szkice z dziejów dydaktyki, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesKupisiewicz Cz., Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesLubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesŁatacz E., Jak wychowywać dzieci? Zarys teorii pedagogicznej Marii Montessori, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesŁatacz E., Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce do roku 1939, Łódź 1996.pl_PL
dc.referencesŁukaszewicz R. M., W poszukiwaniu innej drogi edukacji: między wyobraźnią a narracją, [w:] D. Waloszek (red.), Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesMatczak J., Jak zorganizować przestrzeń edukacyjną w przedszkolu, [w:] D. Radzikowska, A. Buła, J. Bonar (red.), Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć. Praktyka pedagogiczna w kontekście doświadczeń nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, Kraków 2014.pl_PL
dc.referencesMiksza M., Miejsce Marii Montessori (1870–1952) w klasyfikacji prądów, kierunków i ruchów pedagogicznych, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika alternatywna – dylematy teorii, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesMiksza M., Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesMontessori M., Domy Dziecięce. Metoda pedagogiki naukowej stosowana w wychowaniu najmłodszych dzieci, Warszawa [1913] 2005.pl_PL
dc.referencesMontessori M., Odkrycie dziecka, Łódź [1948] 2014.pl_PL
dc.referencesRościszewska-Woźniak M., Dobry start przedszkolaka. Program wychowania przedszkolnego, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Adaptation to the institution of a kindergarten – does it concern only a child?, [w:] B. Muchacka, I. Czaja-Chudyba (eds.), Early Education. Practice and Reflection, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Jak tworzyć przyjazne przedszkole? Sugestie praktyka, [w:] A. Nalaskowski, B. Przyborowska (red.), Wokół udanych inicjatyw edukacyjnych, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Sztuka edukacji – przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury, [w:] E. Płóciennik, D. Radzikowska (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Wychowanie do samodzielności – rola nauczyciela wychowania przedszkolnego w kreowaniu otoczenia wokół dziecka, [w:] J. Bonar (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesSosnowska J., Wychowanie i kształcenie dziecka w dobie przeobrażeń edukacyjnych – działalność Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego [w:] J. Juszczyk-Rygałło (red.), Wielowymiarowość współczesnej edukacji dziecka, Częstochowa 2015.pl_PL
dc.referencesSośnicki K., Rozwój pedagogiki zachodniej na przełomie XIX i XX wieku, Warszawa 1967.pl_PL
dc.referencesSurma B., Pedagogika Montessori – podstawy teoretyczne i twórcze inspiracje w praktyce, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesSzuścik U., Program autorski z zakresu kształcenia plastycznego w młodszym wieku szkolnym (klasy I–III), Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B., Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesTarnowski J., Pedagogika egzystencjalna, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. 1, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesTarnowski J., Problemy chrześcijańskiej pedagogiki egzystencjalnej, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesTchorzewski de A. M. (red.), Wolność jako wartość i problem edukacyjny, Bydgoszcz 1999.pl_PL
dc.referencesWalęciak M., Wetoszka P., Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych, [w:] E. Płóciennik, D. Radzikowska (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesWennerström K. S., Smeds M. B., Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesWiśniewska-Kin M., Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7–10 lat, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2008, nr 1.pl_PL
dc.referencesŻukiewiczowa Z., Wychowanie przedszkolne, Lwów–Warszawa 1924.pl_PL
dc.referenceswww.agg.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.archimika.pl (dostęp: 18.08.2017).pl_PL
dc.referenceswww.brpd.gov.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.dss.uni.lodz.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.experymentarium.pl (dostęp: 10.06.2017).pl_PL
dc.referenceswww.isap.sejm.gov.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.katedra.lodz.pl (dostęp: 1.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.kronika.uni.lodz.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.lib.uni.lodz.pl (dostęp: 9.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.maie.lodz.pl (dostęp: 1.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.men.gov.pl (dostęp: 18.08.2017).pl_PL
dc.referenceswww.mpgstudio.com.pl (dostęp: 18.08.2017).pl_PL
dc.referenceswww.msl.org.pl (dostęp: 1.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.muzeumwlokiennictwa.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.palac-herbsta.org.pl (dostęp: 4.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.pamiec.pl (dostęp: 9.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.plineu.org (dostęp: 1.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.przedszkole.uni.lodz.pl (dostęp: 18.08.2017).pl_PL
dc.referenceswww.uni.lodz.pl (dostęp: 1.03.2017).pl_PL
dc.referenceswww.youtube.com/watch?v=c3PZ_SZ5tYo (dostęp: 18.08.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-689-6.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska