• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris 36 (1/2017)
  • Zobacz pozycję
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris 36 (1/2017)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Filozofia edukacji Kazimierza Twardowskiego z perspektywy analitycznej

No Thumbnail [100%x80]
Oglądaj/Otwórz
HYBRIS_36_1_Goncharenko_41_59.pdf (514.0KB)
Data
2017
Autor
Goncharenko, Olga
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The reflection on philosophical foundations of pedagogy is characteristic feature of the analytical tradition in philosophy. The creative work of Kazimierz Twardowski, famous polish philosopher, is an integral part of this tradition. His papers together form the analytical project, which lay the ground for the formation of a particular style of philosiphizing in pedagogical dimension. These features are most clearly manifested in problematizing the relation between philosophy and pedagogy, in the analysis of pedagogical concepts, in the critic of irrationalism in pedagogy, in the coordination with scientific criticism in pedagogy.
URI
http://hdl.handle.net/11089/20898
Collections
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris 36 (1/2017) [9]

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 

NoThumbnail