Browsing Materiały konferencyjne | Conference Proceedings by Issue Date
Now showing items 1-20 of 37
-
Macromodels’2011
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
System identyfikacji wizualnej jako narzędzie dojrzałej organizacji studenckiej. Przypadek SKN SPATIUM
(Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, 2013) -
The impact of the founding body on financial performance of Polish hospitals
(MAC Prague Consulting Ltd., 2014)This article is devoted to assessing the impact of the hospital founding body on financial efficiency of the subordinated hospitals. The main aim of the study is to assess if there exist differences in financial performance ... -
The YKK Group as a global company in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)YKK to japońska grupa przedsiębiorstw przemysłu przetwórczego. Jest największym i najbardziej znanym w świecie producentem zamków błyskawicznych – ponad 90% globalnej podaży. Oprócz ekspresów firma produkuje pasmanterię i ... -
Corporate culture in Japan – a Western view
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Kultura korporacyjna w każdym kraju stanowi pochodną kultury narodowej. Autorka wskazuje na fakt, że znajomość kultury kraju, z którym utrzymywane są stosunki ekonomiczne, kontakty handlowe i inwestycyjne, jest nie do ... -
Japanese companies’ investment strategies in Poland (review and prospects)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Yoshito Okada rozpoczyna od przedstawienia aktualnego stanu gospodarek Japonii i Polski i ich pozycji konkurencyjnej na światowych rynkach. Zwraca między innymi uwagę na wyraźne osłabienie konkurencyjności i innowacyjności ... -
Promotion of Polish culture in Japan – outline of the situation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W artykule, w pierwszej części, zdefiniowane są główne obszary promocji kultury polskiej w świecie, z podziałem na dwa kierunki: wewnętrzny (terytorium Rzeczypospolitej Polskiej), oraz zewnętrzny (poza granicami Polski). ... -
The Japanese economy and the global financial crisis
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Celem artykułu jest analiza problemów, przed jakimi stanęła gospodarka japońska po globalnym kryzysie finansowym z 2008 roku, a także prześledzenie programu, jaki uruchomił rząd Japonii w celu ich rozwiązania, czy chociażby ... -
Determinants of successful aging: implications from Japan
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W obliczu zjawiska wydłużania się średniej długości ludzkiego życia, ważne jest, by naukowo zająć się problematyką jego jakości, ponieważ dłuższemu życiu nie zawsze towarzyszy dobre zdrowie. Ludzie żyją dłużej, ale ich ... -
Shaping a more prosperous, sustainable future
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Firma Fujitsu, prowadząc w Łodzi Global Delivery Center świadczące usługi dla globalnych klientów, bazuje na wzajemnym zaufaniu i dobrych relacjach z administracją rządową, lokalną społecznością i ze środowiskiem ... -
Lodz – an attractive place for Japanese FDI
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Autor artykułu na wstępie opatruje Łódź przydomkiem „miasta nowych możliwości”. Przekonanie to wynika z kilku ważnych charakterystyk Łodzi: (1) korzystnej lokalizacji; (2) istotnych projektów infrastrukturalnych podejmowanych ... -
The Twentieth Anniversary of the Manggha Museum of Japanese Art and Technology – past achievements and future plans
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)“Manggha jest obecnie głównym ośrodkiem zarówno w Polsce, jak i w całej Europie Środkowo-Wschodniej, w którym można obcować z Japonią i jej kulturą”. Tę zaszczytną opinię wyraził Makoto Yamanaka – ambasador Japonii w Polsce, ... -
Japanese language teaching in Poland in the contemporary world of cross-cultural communication (CCC)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Zarówno nauczanie języka obcego, jak proces komunikacji międzykulturowej, to zjawiska osadzone w konkretnym kontekście społecznym, stanowiące akty swoistego tłumaczenia. Należy je rozpatrywać w ramach stosowanego odniesienia ... -
The New Media – the age of visual communication. The turn of 20th/21st century
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W artykule omawia się zagadnienia znaczenia nowych mediów na przełomie wieków. Media pokazywane są jako integralny komponent kultury wizualnej i podnoszony jest ich wpływ również na ekonomię. Zwraca się uwagę na rolę nowych ... -
Josai on academic cooperation with V-4 universities
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Uniwersytet Josai z Tokio podejmuje wzmożone wysiłki w zakresie rozwoju wzajemnych relacji z krajami Grupy Wyszehradzkiej. W rezultacie tych działań, w ciągu ostatnich pięciu lat gwałtownie rozszerzył współpracę w dziedzinie ... -
Preface
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Global economy knows no borders
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Artykuł naukowy „Global economy knows no borders” jest podsumowaniem wystąpienia profesora Marka Belki podczas konferencji naukowej “2014 – New Opportunities for Japan – V-4 Cooperation” zorganizowanej przez Wydział ... -
Place-based Approach to Regional Policy – Polish, Slovakian and Ukrainian Youth Perspective. Selection of Proceedings
(Wydawnictwo Biblioteka, 2015)Despite over 40 years of European Cohesion Policy experience, it is still evolving to meet the changes of the socio-economical situation. During the recent years, there is more and more common belief that what can decide ... -
Innowacyjne formy aktywizacji zawodowej osób 50+ - w poszukiwaniu uwarunkowań kulturowych
(Akademia Kultury Informacyjnej, 2015-06)