Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 481-500 z 3137
-
Storytelling jako narzędzie kreowania wizerunku marki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W artykule przedstawiono istotę koncepcji storytelling i możliwości jego wykorzystania w procesie kreowania wizerunku marki. Praca składa się z trzech elementów. W pierwszej części artykułu ukazano pojęcie marki oraz ... -
Monomit – uniwersalna struktura narracji w budowaniu wizerunku marki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Budowanie wizerunku marki to zagadnienie bardzo popularne w teorii i praktyce marketingowej. Postępująca technicyzacja społeczeństwa i mnogość informacji, które docierają do konsumenta, sprawiają, że czuje się on ... -
Digital storytelling – narracje marek w mediach społecznościowych (analiza na przykładzie marki "Vianek")
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł stanowi próbę przybliżenia pojęcia narracji cyfrowej (digital storytellingu), który marki coraz częściej stosują w mediach społecznościowych. Analizie poddałam komunikaty polskiej firmy kosmetyków naturalnych Vianek. ... -
Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację reklamową marek w przestrzeni outdoorowej. Real-time marketing w praktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Powszechna sytuacja epidemiczna, z którą firmy i znajdujące się pod ich pieczą marki musiały (i wciąż muszą) się mierzyć, wpłynęła nie tylko na zmiany w procesach zarządczych, kadrowych czy finansowych. Równie mocno dotknęła ... -
Real-time marketing w strategii reklamowej włoskiej firmy Barilla
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W artykule została zaprezentowana strategia komunikacyjna włoskiej firmy Barilli na rodzimym rynku w zakresie stosowania marketingu czasu rzeczywistego (real-time marketing) w kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych. ... -
Kreatywne wykorzystanie słowa i obrazu w strategiach marketingowych (na przykładzie real-time marketingu)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Twórcy kampanii marketingowych posługują się rozmaitymi narzędziami, aby skutecznie dotrzeć do świadomości potencjalnych konsumentów. Do podstawowych środków przekazu w komunikacji marketingowej należą jednak słowo i obraz, ... -
Strategie komunikacji w nazwach i opisach podcastów popkulturowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu jest identyfikacja strategii komunikacyjnych w komunikacji marketingowej podcastów – nowej formy dystrybucji treści promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych. Przyjmując perspektywę konstruktywistycznej ... -
Psia kość! Kreatywność językowa w nazwach gier planszowych i karcianych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W niniejszym artykule omówiono kreatywne na płaszczyźnie formalnej i znaczeniowej oraz podporządkowane celom pragmatycznym nazwy gier planszowych i karcianych. Do przejawów kreatywności językowej w zebranym materiale ... -
Wykorzystanie haseł reklamowych w obszarze marketingu komunalnego – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Marketing komunalny odgrywa centralne znaczenie w pozycjonowaniu samorządów m.in. na rynku inwestycyjnym, turystycznym czy kulturalnym. W opracowaniu autorzy ukazują determinanty marketingu komunalnego, wskazują czynniki, ... -
Kreatywność językowa i wartościowanie w nagłówkach serwisów informacyjnych (na przykładzie Wiadomości i Wydarzeń)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Główne zadanie telewizyjnych serwisów informacyjnych to przekazywanie wiadomości odbiorcom. Język, którego w tym celu używają prezenterzy i nadawcy, charakteryzuje się pewnymi cechami. Celem artykułu jest analiza ilościowa ... -
„Złap sen na całą noc”. Charakterystyka reklam w czasopismach medycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu była analiza reklam leków pochodzących z czasopisma specjalistycznego „Medycyna po Dyplomie”, które jest kierowane do wyspecjalizowanego typu odbiorcy, którym jest lekarz (lub lekarz będący specjalistą), a ... -
Kreatywność językowa w mediach społecznościowych (na przykładzie stron facebookowych sieci kawiarni)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł zawiera analizę kreatywnych środków językowo-stylistycznych stosowanych w internetowych tekstach reklamowych. Materiał badawczy stanowią posty publikowane na facebookowych fanpage’ach trzech sieci kawiarni: Costa ... -
Neologizmy słowotwórcze jako element komunikatu reklamowego w internecie (na przykładzie fanpage’a Lidl Polska)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu jest przyjrzenie się kreatywnym zabiegom słowotwórczym wykorzystywanym w komunikatach reklamowych zamieszczanych na Facebooku. Skoncentrowano się na neologizmach, które dzięki innowacyjnej strukturze mają ... -
Nawiązania intertekstualne jako egzemplifikacja kreatywności reklamowej na przykładzie sieci sklepów Lidl
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł koncentruje się na językowej analizie nawiązań intertekstualnych występujących w reklamach sieci sklepów Lidl zamieszczanych w serwisie społecznościowym Facebook. Publikowane treści układają się w triadyczny układ ... -
Kreatywność językowa w ujęciu przedmiotowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł dotyczy pojęcia kreatywności językowej, za którym kryje się współcześnie wiele znaczeń i badawczych intuicji. Może ono wskazywać: a) dynamiczny proces tworzenia nieskończonej liczby wypowiedzi na podstawie skończonej ... -
Kreatywność językowa w marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Monografia stanowi kolejną odsłonę cyklu poświęconego kreatywności językowej. To już siódma książka, w której młodzi badacze, adepci wielu dziedzin humanistycznych, głównie lingwiści, rozpatrują wskazane zagadnienie na ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18) -
Międzywojenne przewodniki i informatory Kalisza jako źródło wiadomości o mieście
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)Celem autorki artykułu jest przedstawienie kaliskich przewodników i informatorów okresu międzywojennego, które wciąż budzą zainteresowanie badaczy. Ich kształt edytorski i zamieszczone wiadomości, pomimo pozornej ulotności, ... -
„Słownik biograficzny Wielkopolski południowo-wschodniej” z perspektywy 20 lat
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)W 1998 roku ukazał się pierwszy tom „Słownika biograficznego Wielkopolski południowo-wschodniej: ziemi kaliskiej” pod redakcją Hanny Tadeusiewicz. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 2003 oraz 2007, pod redakcją Danuty ... -
„Charaktery” i książki w latach 2016–2017
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-17)W pracy omówiono zawartość czasopisma „Charaktery” z punktu widzenia zamieszczanych tam informacji o książce. Zgromadzone dane zestawiono w trzech grupach: jako reklamy, recenzje oraz pozostałe informacje. Porównano zawartość ...