Search
Now showing items 1-10 of 14
Kicz, empatia, sprawiedliwość. Kognitywistyczne studium anachronizmu na przekładach biblijnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Łódzkie przestrzenie i praktyka teorii. 70 lat Katedry Teorii Literatury Uniwersytetu Łódzkiego (1945–2015)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Hassrede und Redefreiheit. Ein konzeptueller kulturwissenschaftlicher und anthropologischer Rahmen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
Tematem artykułu jest przegląd tematyki, nurtów krytycznych i dyskursów metodologicznych u młodych badaczy zajmujących się zagadnieniem mowy nienawiści i zjawiska hejtu, które łączą się szczególnie z komunikacją w Sieci i ...
Editors’ Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Poetyka kognitywna polskich przekładów psalmów w perspektywie komparatystycznej. Ramy kognitywne “więzienia” i “wybawienia”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018-12)
COMPARATIVE APPROACH TO THE COGNITIVE POETICS OF
POLISH TRANSLATIONS OF PSALMS.
COGNITIVE FRAMES FOR THE CONCEPTS OF ‘IMPRISONMENT’ AND ‘REDEMPTION’
The article presents a multilingual analysis of Polish, English and ...
Przestrzenie kultury i wolne czytanie
(Primum Verbum, 2010-12)
Style pisania w sferze publicznej. Współczesne dziennikarstwo według Umberta Eco na tle antycznej refleksji o poezji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Przedmiotem zainteresowań jest relacja pomiędzy literaturą, dziennikarstwem oraz sferą
publiczną i sferą prywatną. Aby dookreślić relacje, sięgamy do współczesnych koncepcji badawczych
(Habermas, Eco, Pinker, Lippmann), ...
Zaangażowanie studenta, uniwersytet i jego transformacje
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The author begins his article pointing out civilizational and demographic transformations that also influenced the academic world. All those processes resulted in a decrease of number of passionate students engaged in the ...
Uniwersytet i jego współpraca z otoczeniem biznesowym. Przypadek projektu The iProfessional (iPro)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Artykuł dotyczy obszarów produktywnej interakcji między uniwersytetem a biznesem – istniejących obecnie napięć i dynamiki. Autorzy konstruują swoją argumentację, uwzględniając jednocześnie punkty widzenia bliskie historii ...
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)