• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

AutorMarynowicz-Hetka, Ewa (3)Bernasiewicz, Maciej (2)Banaszkiewicz, Artur (1)Barbier, Jean-Marie (1)Kaliszewska, Małgorzata (1)Maubant, Philippe (1)Miksza, Małgorzata (1)Roger, Lucie (1)Urbaniak-Zając, Danuta (1)Winkler, Michael (1)... zobacz więcejTemateducation (3)Foucault (2)pedagogika (2)pedagogy (2)wychowanie (2)academic teaching (1)accent (1)activity (1)akcent (1)akt mowy (1)... zobacz więcejData wydania
2015 (14)
Has File(s)Yes (14)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 14

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Autoformacja w procesie profesjonalizacji nauczycieli — funkcja, sens i znaczenie 

Maubant, Philippe; Roger, Lucie (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst jest refleksją na temat warunków tworzenia sytuacji przygotowania profesjonalnego w kontekście kształcenia ustawicznego. Analizujemy w nim i charakteryzujemy zagadnienie samokształtowania w procesie przygotowania ...
Thumbnail

Nowe wyzwania dla badań w naukach o wychowaniu: perspektywa działania/aktywności 

Barbier, Jean-Marie (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W tekście przyjmuje się przypuszczenie, że w związku ze zmianami ekonomicznymi i społecznymi zarówno edukacja, jak też kształcenie, ujmowane jako aktywności profesjonalne, podobnie jak inne pola oddziaływania na Innego ...
Thumbnail

Zdolność komunikowania się ludzi z logicznej i psychologicznej perspektywy 

Łukowski, Piotr (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W pracy znaczenie wypowiedzi jest rozważane z dwóch punktów widzenia: logicznego i psychologicznego. Podejście logiczne uwzględnia szereg czynników wpływających na finalne znaczenie wypowiedzianych słów. Należą do nich ...
Thumbnail

Nauki o wychowaniu a pedagogika 

Śliwerski, Bogusław (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Punktem odniesienia do analizy relacji między naukami o wychowaniu a pedagogiką jest niemiecka pedagogika, gdyż to w tym kraju nauki o wychowaniu stanowią odrębną dziedzinę badań. Odwołuję się do genezy powstania nauki ...
Thumbnail

Wprowadzenie - w problematykę pierwszego numeru czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” 

Marynowicz-Hetka, Ewa (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Głównym przesłaniem pierwszego numeru jest przybliżenie stanowisk teoretycznych i głównych nurtów refleksji na temat nauk o wychowaniu, ich związku z pedagogiką, z metapedagogiką, a także problemów, które zajmują aktualnie ...
Thumbnail

Paradygmat dwoistości jako perspektywa widzenia świata i człowieka 

Kaliszewska, Małgorzata (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Celem szkicu jest charakterystyka paradygmatu dwoistości, stanowiącego „nowego typu złożoność, obecną w konkretnych tekstach ważnych dla teorii i praktyki społecznej” (Witkowski 2013: 44) o źródłach głównie socjologicznych ...
Thumbnail

Nauka o wychowaniu w Niemczech — esej krytyczny 

Winkler, Michael (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst stanowi analizę aktualnego stanu i rozwoju nauki o wychowaniu w Niemczech, która zdaniem autora traci swą tożsamość, by zostać przejęta przez inne dyscypliny, takie jak socjologia, czy przede wszystkim psychologia, ...
Thumbnail

Katedra UNESCO: Kształcenie i Praktyki Profesjonalne (Chaire UNESCO »Formation et des Pratiques professionnelles») — zakres aktywności 

Marynowicz-Hetka, Ewa (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Thumbnail

Pedagogizacja życia społecznego — spojrzenie z oddalenia 

Marynowicz-Hetka, Ewa (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst stanowi sproblematyzowaną odpowiedź na niektóre uwagi zawarte w eseju recenzyjnym Heleny Ostrowickiej. Stanowi także ponowne spojrzenie na zagadnienia pedagogizacji życia społecznego, które było przedmiotem analizy ...
Thumbnail

Działalność Polskiego Stowarzyszenia Montessori (1994–2015) 

Miksza, Małgorzata (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
  • 1
  • 2

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności