Finanse i Prawo Finansowe/Journal of Finance and Financial Law 2016/01
Browse by
CONTENT
-
Od redakcji
Iwona Czechowska
-
Świadomość produktów bankowych w wybranych grupach społecznych
Alicja Benachir
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów z podmiotem rynku finansowego, jako element ochrony konsumenta
Adrian Bogusławski
-
Znaczenie definicji biedy w wyznaczaniu granicy ubóstwa
Piotr Chmielewski
-
Ochrona niezamożnych konsumentów na rynku usług finansowych
Krzysztof Ćwieląg; Marta Maciejasz-Świątkiewicz
-
Pozycja i ochrona seniorów na rynku bankowości detalicznej w perspektywie zrównoważonych finansów
Justyna Kłobukowska
-
Рrotection of the rights of individual depositors in Ukrainian banking market
Sophia Lobozynska
-
Znaczenie wiedzy finansowej w procesie zarządzania finansami osobistymi
Marta Musiał
-
Rzeczywistość postkryzysowa a działania banków i zachowania ich pracowników z punktu widzenia etyki
Krzysztof Świeszczak; Marika Świeszczak
-
Rola doradcy finansowego w zapewnieniu skutecznej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych
Krzysztof Waliszewski
-
Ochrona interesu klienta jako wartość dodana zarządzania bankiem, zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu
Beata Wierzbicka; Maria Lechicka-Kostuch
-
Dodatek kwartalny
Artur Gądek; Maja Maciejewska; Katarzyna Uryszek; Artur Zimny; Tomasz Uryszek; Radosław Witczak; Dagmara Hajdys; Magdalena Ślebocka; Aneta Tylman
Recent Submissions
-
Ochrona interesu klienta jako wartość dodana zarządzania bankiem, zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Wymagający, doinformowany, zmienny i niecierpliwy klient banku stanowi duże wyzwanie dla organizacji. Tworzenie pakietu korzyści gwarantujących trwałe relacje pomiędzy klientem i bankiem, wymusza nowe podejście do koncepcji ... -
Rola doradcy finansowego w zapewnieniu skutecznej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Celem artykułu jest prezentacja współczesnego modelu ochrony konsumenta wraz z jego założeniami oraz wskazanie problemów w praktycznej realizacji ochrony konsumenta zgodnie z tym modelem. Odpowiedzią na te problemy może ... -
Rzeczywistość postkryzysowa a działania banków i zachowania ich pracowników z punktu widzenia etyki
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Pojawiające się w ostatnich latach kryzysy stanowiły główną determinantę sposobu funkcjono-wania sektora bankowego, aczkolwiek obecnie głównym zadaniem banków jako instytucji zaufania publicznego jest zaprojektowanie ... -
Dodatek kwartalny
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016) -
Znaczenie wiedzy finansowej w procesie zarządzania finansami osobistymi
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Celem niniejszego artykułu jest wykazanie niskiego poziomu wiedzy finansowej wśród Po-laków mieszkających w największych polskich miastach. Ponadto na podstawie zrealizowanych badań ankietowych podjęto próbę weryfikacji ... -
Рrotection of the rights of individual depositors in Ukrainian banking market
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)The complex analysis of deposit operations of individuals in Ukraine was realized. The national legal norms of protection the rights of investors – individuals were investigated. Also the proposals were developed for the ... -
Pozycja i ochrona seniorów na rynku bankowości detalicznej w perspektywie zrównoważonych finansów
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)W niniejszym artykule seniorzy zostają przedstawieni jako nowy i odrębny segment klientów na rynku bankowości detalicznej, którym mogą się stać w niedalekiej przyszłości. To ogólne założenie prowadzi do zdefiniowania ... -
Znaczenie definicji biedy w wyznaczaniu granicy ubóstwa
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Artykuł ten ma na celu zaprezentowanie klasycznych sposobów wyznaczania granicy ubóstwa oraz porównanie ich z szerszymi koncepcjami wielowymiarowego zagadnienia, którym jest bieda i wykluczenie społeczne. Wybór konkretnej ... -
Ochrona niezamożnych konsumentów na rynku usług finansowych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Opracowanie stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy ochrona osób niezamożnych na rynku usług finansowych powinna być realizowana odrębnie w stosunku do powszechnie obowiązujących zasad oraz jakie elementy powinna obejmować ... -
Pozasądowe rozwiązywanie sporów z podmiotem rynku finansowego, jako element ochrony konsumenta
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Tematem rozważań w niniejszym artykule jest problematyka ochrony konsumenta oraz in-strumentów mu przysługujących, zapewnionych przez ustawodawcę. Autor zbadał w szczególności problematykę pozasądowego rozwiązywania sporu ... -
Świadomość produktów bankowych w wybranych grupach społecznych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)Kwestia rzekomego braku wiedzy na temat produktów bankowych i mechanizmu ich działania jest podawana bardzo często za przyczynę wielu błędnych decyzji, związanych z zarządzaniem własnymi środkami pieniężnymi przez klientów ... -
Od redakcji
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)