Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKarasek, Magdalena
dc.date.accessioned2016-04-07T08:30:46Z
dc.date.available2016-04-07T08:30:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationM. Wojenka-Karasek, „Najniezbędniejsze słówko funkcyjne” – zaimek jako wskaźnik spójności w wypracowaniach cudzoziemców, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 136–145.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-034-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17729
dc.descriptionRecenzowany tom jest pokłosiem konferencji zorganizowanej w dniach 24–25 października przez Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Katedrze Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ. Organizatorzy konferencji zaproponowali bardzo atrakcyjny i ważny temat, który zainspirował jej uczestników do przygotowania artykułów skupionych wokół trzech grup zagadnień: dydaktyki języka, lingwistyki kulturowej i dialektologii. Ogromnie cieszy zainteresowanie młodych naukowców tematyką dydaktyczną i glottodydaktyczną oraz kulturową. Zamieszczone w tomie artykuły pokazują poszukiwania nowych metod nauczania, przy znajomości dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie, w oparciu o wiedzę językoznawczą i z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Cykliczne organizowanie takich konferencji jest ważną i cenną inicjatywą młodych językoznawców, dydaktyków i kulturoznawców.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”, t. 3, red. M. Gaze, P. Góralczyk-Mowczan, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.subjecttekstpl_PL
dc.subjectspójnośćpl_PL
dc.subjectwykładniki spójnościpl_PL
dc.subjectzaimekpl_PL
dc.subjectnawiązaniepl_PL
dc.subjectanaforapl_PL
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl_PL
dc.title„Najniezbędniejsze słówko funkcyjne” – zaimek jako wskaźnik spójności w wypracowaniach cudzoziemcówpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Magdalena Wojenka-Karasek, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[136]–145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-035-1
dc.referencesBartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S., 2009, Tekstologia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBoniecka B., 1999, Lingwistyka tekstu. Teoria i praktyka, Lublin.pl_PL
dc.referencesData K., 2001, Struktura tekstu w nauczaniu języka polskiego [w:] Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, R. Cudak, J. Tambor (red.), Katowice, s. 119–124.pl_PL
dc.referencesde Beaugrande R., Dressler W., 1990, Wstęp do lingwistyki tekstu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobrzyńska T., 1991, Tekst. Próba syntezy, „Pamiętnik Literacki”, z. 2, s. 142–183.pl_PL
dc.referencesDuszak A., 1998, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia językoznawstwa ogólnego, 1993, pod. red. K. Polańskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesESOKJ 2003: Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Council of Europe – CODN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGajda S., 1982, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGrzegorczykowa R., 1996, Polskie leksemy z wbudowaną informacją anaforyczną [w:] Anafora w strukturze tekstu, M. Grochowski (red.), Warszawa, s. 71–77.pl_PL
dc.referencesMajkowski G., 2007, Kohezja w publicystyce okresu Oświecenia, Łódź.pl_PL
dc.referencesMayenowa M. R., 1971, Spójność tekstu a postawa odbiorcy [w:] Taż (red.), O spójności tekstu, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk, s. 189–205.pl_PL
dc.referencesPisarkowa K., 1971, Uwagi o dystrybucji i zakresie funkcji polskiego zaimka odmiennego [w:] M. R. Mayenowa (red.), O spójności tekstu, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk, s. 123–139.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 października 2003 roku w sprawie egzaminów z języka polskiego jako obcego, załącznik nr 1 Standardy wymagań dla poszczególnych poziomów zaawansowania znajomości języka polskiego.pl_PL
dc.referencesSzkudlarek E., 2003, Wskaźniki nawiązania we współczesnych tekstach polskich (Na materiale współczesnej nowelistyki polskiej), Łódź.pl_PL
dc.referencesTopolińska Z., 1977, Mechanizmy nominalizacji w języku polskim, „Studia Gramatyczne” 1, s. 175–212.pl_PL
dc.referencesWilkoń A., 2002, Spójność i struktura tekstu. Wstęp do lingwistyki tekstu, Kraków.pl_PL
dc.referencesWojenka M., 2010, Ćwiczenia w zakresie spójności tekstu w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17, Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego 2, G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), Łódź 2010, s. 241–249.pl_PL
dc.referenceshttp://certyfikatpolski.pl/, [dostęp 03.10.2014].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-034-4.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord