dc.contributor.author | Leek, Joanna | |
dc.contributor.editor | Piekarski, Jacek | |
dc.date.accessioned | 2016-02-06T18:38:34Z | |
dc.date.available | 2016-02-06T18:38:34Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-61601-54-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/16898 | |
dc.description.abstract | Zmiana przed jaką stoi edukacja w Europie, wymaga nowego spojrzenia na problem wczesnego kończenia nauki i rolę mentoringu społecznego w przeciwdziałaniu temu zjawisku. Przed państwami członkowskimi stoją nowe zadania polegające na podejmowaniu działań, obejmujące cały cykl nauki szkolnej, zmierzajace do eliminowania problemów, skutkujących rezygnacją ze szkoły, jak i polegajace na dawaniu drugiej szansy tym, którzy naukę już porzucili i po jakimś czasie chcieliby kontynuować edukację. Jedną z możliwości pracy z uczniem zagrożonym przedwczesnym kończeniem nauki wymienia się mentoring. Artykuł przbliża zagadnienie mentoringu społecznego jako szansy dla uczniów zagrożonych przedwczesnym zakończeniem nauki | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Nauczyciel i nauczanie w warunkach zmiany edukacyjnej”, redakcja naukowa J. Piekarsk; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | przedwczesne porzucanie nauki | pl_PL |
dc.subject | edukacja drugiej szansy | pl_PL |
dc.subject | mentoring edukacyjny | pl_PL |
dc.subject | mentoring społeczny | pl_PL |
dc.title | Mentoring społeczny wyzwaniem dla europejskiej polityki edukacyjnej i szansą dla uczniów przedwcześnie porzucających naukę | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 55-64 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz | pl_PL |
dc.references | Borkowska, A., 2013. Młodzież bez szans? Przeciwdziałanie porzucaniu nauki przez uczniów w krajach Unii Europejskiej, „Trendy. Internetowe Czasopismo Edukacyjne”, nr. 3, s 51-55 | pl_PL |
dc.references | Cohen, N., 1999. Effective Mentoring. Massachusetts: HRD Press | pl_PL |
dc.references | Dziewulak, D., 1997.Polityka oświatowa Wspólnoty Europejskiej, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak | pl_PL |
dc.references | Ekspertyza na temat ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki w Unii Europejskiej, przygotowana przez Parlament Europejski, 2011. Bruksela: Dyrekcja Generalna ds. Polityk Wewnętrznych UE. | pl_PL |
dc.references | Filipowicz, G., 2004.Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: Wydawnictwo PWE. | pl_PL |
dc.references | Gallwey, T., 1994. The Inner Game of Tennis. New York: Publisher Random House | pl_PL |
dc.references | Głębikowski, B., 1996. Edukacja i polityka. Warszawa: Wydawnictwo Elipsa. | pl_PL |
dc.references | Karwala, S., 2009. Mentoring jako strategia wspierająca wszechstronny rozwój osobisty. Nowy Sącz: WSB – National Louis University | pl_PL |
dc.references | Nęcki, Z., 1996. Komunikacja międzyludzka. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu w Krakowie. | pl_PL |
dc.references | Padzik, K., 2002, Leksykon HRM. Podstawowe pojęcia z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. | pl_PL |
dc.references | Parsloe, E., 2000. Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Kraków: Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna | pl_PL |
dc.references | Reducing Early School Leaving in the EU, 2011. Studium opracowane przez Dyrekcję Generalną ds. Polityk Wewnętrznych UE, Departament Polityczny, Bruksela | pl_PL |
dc.references | Rostkowski, T., 2004. Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa Wydawnictwo Difin | pl_PL |
dc.references | Szostak, J., 2000. Samorealizacja i samoocena młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej | pl_PL |
dc.references | Włodarski, Z., 1980. Psychologiczne prawidłowości uczenia się i nauczania. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne | pl_PL |