dc.contributor.author | Koniewicz, Dariusz Maciej | |
dc.date.accessioned | 2016-01-11T13:28:57Z | |
dc.date.available | 2016-01-11T13:28:57Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/16460 | |
dc.description.abstract | Głównym celem autora jest analiza elementów kulturowych zawartych w podręcznikach
do nauki języka angielskiego, autorów polskich i zagranicznych publikowanych na przestrzeni
ostatnich pięćdziesięciu lat. Analiza obejmuje zarówno elementy kulturowe umieszczone
w podręcznikach świadomie, jako materiały informacyjne, widoczne nawet przy pobieżnym
przeglądzie książek, jak i te trudno dostrzegalne związane bezpośrednio z językiem i sposobem
postrzegania rzeczywistości przez jego mówców.
Autor akcentuje także nierozerwalność kultury i języka oraz niezwykle ważną rolę
elementów kulturowych w procesie glottodydaktycznym.
Praca składa się z trzech części poprzedzonych wstępem. We wstępie sprecyzowane są cele
pracy oraz tezy, które autor starał się udowodnić poprzez analizę podręczników.
Część 1 jest częścią głównie teoretyczną przedstawiającą chronologicznie ewolucję poglądów
na temat jedności języka i kultury od początku XX wieku do chwili obecnej. Najbardziej
obszerna część 2 zawiera zilustrowaną cytatami analizę podręczników pod względem zawartości
kulturowej. W części 3 zawarto końcowe wnioski i stwierdzenia związane z rolą kultury
w procesie glottodydaktycznym. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;36 | |
dc.title | Aspects of Cultural Relativity in EFL Handbooks | pl_PL |
dc.title.alternative | Aspekty relatywizmu kulturowego w podręcznikach do nauki języka angielskiego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [305]-370 | pl_PL |