Show simple item record

dc.contributor.authorWaniek-Klimczak, Ewa
dc.date.accessioned2016-01-11T13:03:43Z
dc.date.available2016-01-11T13:03:43Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16455
dc.description.abstractBadanie dynamicznego systemu dźwiękowego, jakim dysponują użytkownicy drugiego języka wymaga uwzględnienia różnorodnych uwarunkowań determinujących ten system. Ponieważ uwarunkowania te pochodzą z dwóch źródeł: systemu językowego oraz psychospołecznej sytuacji mówcy, badanie nabywania systemu języka drugiego i jego użycia powinno uwzględniać to podwójne uwarunkowanie w metodologii oraz sposobach przeprowadzania badań. Głównym celem autorki jest przedstawienie w artykule problemów związanych z doborem odpowiednich metod badania użycia drugiego języka w szerokim kontekście: przedstawiono w nim wybrane teorie fonologiczne oraz modele socjo-psycholingwistyczne, które omówiono pod względem ich przydatności w całościowym badaniu dynamicznych danych językowych. Wnioski z takiego krytycznego przejrzenia niektórych teorii wskazują na możliwość wykorzystania pewnych elementów modeli, które wymagają dostosowania do potrzeb badania mającego na celu przekroczenie bariery pomiędzy fizyczną realnością mowy a jej fonologiczno-funkcjonalną interpretacją.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;36
dc.titleHow to Study Second Language Speech: the Issue of Theorypl_PL
dc.title.alternativeTeoretyczne problemy badań nad mówionym językiem obcympl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[271]-293pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record