Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZegzuła-Nowak, Joanna
dc.date.accessioned2013-04-12T07:54:25Z
dc.date.available2013-04-12T07:54:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1530
dc.description.abstractThe main aim of the article is a justification and attempt to prove the rightness of the thesis that personal features and teaching, educational and pedagogical activity of Kazimierz Twardowski constitute the example of teaching attitude which may be set as a personal model for modern team of academic teachers. The attitude of Kazimierz Twardowski proves that the work of a teacher treated as a life mission is a kind of social service contributing to development of culture and science. For the work of an academic teacher should be based on realizing of the values, ideals and attitudes socially desired, otherwise the society is threatened with not only stagnation or degradation of science but also arising and developing of attitudes which are socially harmful.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherSalezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzaniapl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w życiu gospodarczym;2012, vol. 15, nr 1
dc.subjectKazimierz Twardowskipl_PL
dc.subjectpersonal modelpl_PL
dc.subjectscientific style of philosophizingpl_PL
dc.subjectpedagogical authoritypl_PL
dc.subjectLvov and Warsaw schoolpl_PL
dc.titleKazimierz Twardowski jako wzór osobowy nauczyciela akademickiegopl_PL
dc.title.alternativeKazimierz Twardowski as a Personal Model of an Academic Teacherpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.referencesAjdukiewicz K., Pozanaukowa działalność Kazimierza Twardowskiego, „Ruch Filozo-ficzny” 1959, t. XIX, nr 1–2.
dc.referencesBrożek A., Kazimierz Twardowski w Wiedniu, Wyd. Nauk. Semper, Warszawa 2010.
dc.referencesCzeżowski T., Kazimierz Twardowski, „Ruch Filozoficzny”, 1938, t. XIV, nr 1–3.
dc.referencesCzeżowski T., W dziesięciolecie śmierci Kazimierza Twardowskiego [w:] Odczyty filozo-ficzne, Toruń 1958.
dc.referencesGłombik Cz., Obecność filozofa. Studia historyczno filozoficzne o Władysławie Tatarkie-wiczu, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005.
dc.referencesIngarden R., Działalność naukowa Kazimierza Twardowskiego [w:] Kazimierz Twardow-ski. Nauczyciel − Uczony − Obywatel, Nakładem Polskiego Towarzystwa Filozo-ficznego, Lwów 1938.
dc.referencesJadacki J.J., Orientacje i doktryny filozoficzne. Z dziejów myśli polskiej, Wyd. Wydziału Filozofii i Socjologii UW, Warszawa 1998.
dc.referencesJadczak R., Mistrz i jego uczniowie, Wyd. Nauk. Scholar, Warszawa 1997.
dc.referencesJadczak R., Powstanie filozofii analitycznej w Polsce (noty bibliograficzne), Wyd. Adam Marszałek, Toruń 1995.
dc.referencesJadczak R., Rola Kazimierza Twardowskiego w stworzeniu analitycznej szkoły filozoficznej w Polsce, „Przegląd Filozoficzny” 1988, nr 11–12.
dc.referencesKonstańczak S., Edukacja filozoficzna w ujęciu Kazimierza Twardowskiego, w: Twórca szkoły Lwowsko-Warszawskiej. W 70. rocznicę śmierci Kazimierza Twardowskie-go, red. W. Słomski, Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Warszawa 2008.
dc.referencesKotarbiński T., Główne kierunki i tendencjefilozofii w Polsce [w:] Wybór pism, t. II, PWN, Warszawa 1958.
dc.referencesKotarbiński T., Styl pracy Kazimierza Twardowskiego, „Ruch Filozoficzny” 1959 nr 1–2, t. XIX.
dc.referencesMackiewicz W., Szkoły i orientacje filozoficzne [w:] Polska filozofia powojenna, red. W. Mackiewicz, Wyd. Witmark, Warszawa 2001.
dc.referencesPaczkowska-Łagowska E., Psychika i poznanie. Epistemologia Kazimierza Twardowskie-go, PWN, Warszawa 1980.
dc.referencesPalacz R., Klasycy filozofii polskiej, Zachodnie Centrum Organizacji, Warszawa–Zielona Góra 1999.
dc.referencesSkoczyński J., J. Woleński, Historia filozofii polskiej, Wyd. WAM 2010.
dc.referencesSłoniewska H., Kazimierz Twardowski [w:] Studia z teorii poznania i filozofii wartości, red. W. Stróżewski, Wyd. Zakład Naukowy im. Ossolińskich, Wrocław 1978.
dc.referencesTwardowski K., Autobiografia filozoficzna, przeł. z oryg. niem. i przyp. opatrzyła E. Paczkowska-Łagowska, „Przegląd Filozoficzny” 1992, R. I, nr 1.
dc.referencesTwardowski K., Franciszek Brentano a historya filozofii [w] Rozprawy i artykuły filozo-ficzne, Wyd. Księgarnia Książnica-Atlas, Lwów 1927.
dc.referencesTwardowski K., Granice puryzmu [w] Rozprawy i artykuły filozoficzne, Wyd. Księgarnia Książnica-Atlas, Lwów 1927.
dc.referencesTwardowski K., O dostojeństwie Uniwersytetu, Uniwersytet Poznański, Poznań 1933.
dc.referencesTwardowski K., O przygotowaniu naukowem do filozofii [w] Rozprawy i artykuły filozo-ficzne, Wyd. Księgarnia Książnica-Atlas, Lwów 1927.
dc.referencesTwardowski K., Przemówienie po wyborze na przewodniczącego T.N.S.W., wygłoszone na XXI Walnem Zgromadzeniu w dniu12 czerwca 1905 [w:] Kazimierz Twardowski. Mowy i rozprawy z okresu jego działalności w Towarzystwie Nauczycieli Szkół Wyższych, red. K. Zagajewski, Nakładem Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyż-szych, Lwów 1912.
dc.referencesTwardowski K., Zagajenie III Zjazdu członków Towarzystwa w dniu 4 czerwca 1911 r. [w:] Kazimierz Twardowski. Mowy i rozprawy z okresu jego działalności w Towa-rzystwie Nauczycieli Szkół Wyższych, red. K. Zagajewski, Nakładem Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych, Lwów 1912.
dc.referencesTwardowski K., Zagajenie XXIII. Walnego Zgromadzenia T. N. S. W. w dniu 19. maja 1907. r. [w:] Kazimierz Twardowski. Mowy i rozprawy z okresu jego działalności w Towarzystwie Nauczycieli Szkół Wyższych, red. K. Zagajewski, Nakładem To-warzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych, Lwów 1912.
dc.referencesWoleński J., Filozoficzna szkoła lwowsko-warszawska, PWN, Warszawa 1985.
dc.referencesZegzuła-Nowak J., Spor o tożsamość filozoficzną Władysława Tatarkiewicza, „Edukacja Filozoficzna 2010, nr 49, s. 93-112.


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord