dc.contributor.author | Rigol, Rosemarie | |
dc.date.accessioned | 2015-12-07T12:46:02Z | |
dc.date.available | 2015-12-07T12:46:02Z | |
dc.date.issued | 1986 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15173 | |
dc.description.abstract | W artykule poruszone zostały wybrane zagadnienia dotyczące
sprawności pisania, jej roli i funkcji w opanowaniu języka oraz
możliwości jej przyswajania.
Autorka wychodzi od przeglądu stanu badań na temąt nabywanla sprawności pisania i dochodzi do rozważań dotyczących kognitywnej organizacji procesu przyswajania sobie tej umiejętności na tle kształtowania pozostałych sprawności językowych. Podkreśla ściąły związek istniejący między sprawnością pisania a
sprawnością czytania przeprowadzając Jednocześnie rozróżnienie
na czytanie głośne i ciche oraz analizując procesy zachodzące
przy czytaniu.
W drugiej części artykułu przeprowadzone są rozważania na temat wpływu nabywanej sprawności pisania na jakość opanowania
języka. Zwrócona zostaje uwaga na daleko posuniętą strukturyzację języka w kanale fonicznym, a szczególnie w kanale graficznym.
Artykuł zakończony jest omówieniem podstawowych reguł korespondencyjnych
między poszczególnymi fonemami, grupami wyrazowymi a nawet całymi zdaniami. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | de | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;13 | |
dc.title | Schriptspracherwerb. Überlegungen zur Forschungslage | pl_PL |
dc.title.alternative | Nabywanie sprawności pisania | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [149]-162 | pl_PL |