Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNitecka, Janina
dc.date.accessioned2015-12-01T13:06:42Z
dc.date.available2015-12-01T13:06:42Z
dc.date.issued1982
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14681
dc.description.abstractZe względu na brak naukowej definicji pojęcia intensywnego nauczania języków obcych, powstają zróżnicowane rozważania na ten temat. Można by przyjąć - w oparciu o istniejące poglądy że intensywne nauczanie to proces dydaktyczny, realizowany metodą gwarantującą wysoką efektywność i osiągnięcie założonego celu w krótszym czasie (1-2 lata nauki, minimum 12 godzin tygodniowo), w oparciu o odpowiednie audiowizualne materiały nauczania, opracowane przez zespół językoznawców, psycholingwistów i dydaktyków. Głównym czynnikiem określającym metody i rodzaj materiałów dydaktycznych jest cel nauczania. Stwierdzamy, opierając się na wieloletnim doświadczeniu własnym i lek to rów języka niemieckiego, na analizie przeprowadzonych ankiet, wywiadach o raz badaniach wyników intensywnego nauczania dorosłych, że bardziej istotny wpływ niż wiek na osiągnięcie założonego celu nauczania, którym jest opanowanie czterech podstawowych sprawności językowych mają takie czynniki jak : silna motywacja, indywidualne uzdolnienia do nauki języków, pracowitość, wytrwałość, doświadczenie (znajomość języków obcych, wykształcenie i wykonywany zawód), indywidualna strategia uczenia się oraz czynniki natury społecznej i osobistej. Z drugiej strony efektywność uczenia się określana jest przez czynniki zewnętrzne: materiał nauczania, metody i organizację procesu dydaktycznego i osobowość nauczyciela.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;3
dc.titleZu einigen Problemen des intensiven Fremdsprachenunterrichtspl_PL
dc.title.alternativeZ problematyki intensywnego nauczania języków obcychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[53]-61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Filologii Germańskiejpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord