Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Linguistische Charakteristik ausgewählter Idiome in der deutschen Presse 

      Kaniuka, Władysław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      W świetle badań związanych z dydaktyką języków obcych oraz teorią i praktyką przekładu idiomatyczność języka nabiera szczególnego znaczenia. Przedmiotem badawczym niniejszego artykułu jest idiomatyczność w prasie ...
    • Präliminarien zur Analyse des deutschen Artikels 

      Sadziński, Roman (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      W artykule przedstawiono kilka wstępnych rozważań dotyczących analizy rodzajnika w języku niemieckim. Poruszono probiera statusu morfologicznego rodzajnika, a także zwrócono uwagę na doniosłość testów składniowych, które ...
    • Semantyczne przyczyny wahań i zmian rodzaju gramatycznego rzeczowników rodzimych w języku polskim 

      Staszewska, Zdzisława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      The work is devoted to the analysis of nonuns which are characterized by semantic reasons of fluctuations and changes in grammatical gender.
    • Teaching English for Science and Technology 

      Bielski, Wojciech (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1981)
      Artkuł omawia problemy związane z nauczaniem naukowego i technicznego rejestru języka angielskiego. W części pierwszej proponuje się ograniczenie zakresu nauczania studentów politechniki do umiejętności czytania naukowych ...
    • Transformation und Zusammensetzung im Deutschen 

      Jeziorski, Jan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      Artykuł zajmuje się analizą transformacyjną w odniesieniu do złożeń nominalnych w języku niemieckim.
    • Zu einigen Problemen des intensiven Fremdsprachenunterrichts 

      Nitecka, Janina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      Ze względu na brak naukowej definicji pojęcia intensywnego nauczania języków obcych, powstają zróżnicowane rozważania na ten temat. Można by przyjąć - w oparciu o istniejące poglądy że intensywne nauczanie to proces ...
    • Zur Anwendung der Übersetzung als Lehrtechnik in einigen Phasen des Fremdsprachenerwerbs 

      Wychowaniec, Zofia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      Niniejszy artykuł zawiera kilka uwag na temat zastosowania tłumaczenia jako techniki nauczania w następujących fazach akwizycji języka obcego: 1) prezentacji, 2) automatyzacji, 3) kontekstualizacji, 4) testowania.
    • Zur Negation im Kopulasatz im Deutschen und Polnischen 

      Gliwiński, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      Autor artykułu omawia na wstępie status syntaktyczny łącznika i orzecznika w zdaniu w oparciu o różniące się sposoby ujęcia tego problemu w gramatyce polskiej i niemieckiej. Jednym z czynników przemawiających za autarkią ...
    • Zur Umlautalternation im Deutschen 

      Tarantowicz, Alfred (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
      Artykuł niniejszy stanowi próbę ujęcia alternacji przegłosowych z punktu widzenia fonologii taksonomicznej, zachodzących w języku niemieckim na bazie synchronicznej. Alternacje przegłosowe odgrywają dużą rolę w ...