Show simple item record

dc.contributor.authorMalinowski, Bartosz
dc.date.accessioned2015-11-24T10:04:29Z
dc.date.available2015-11-24T10:04:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationB. Malinowski, Wykorzystanie crowdsourcingu i Otwartej Innowacji na przykładzie platformy internetowej My Starbucks Idea, [w:] Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, red. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 45–54.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-716-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14257
dc.descriptionPrezentowana publikacja „Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków” zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i czasie. Współcześnie jedną z głównych metod wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu jest właśnie metoda case study, a w USA i Wielkiej Brytanii jest to metoda wręcz dominująca. Polega ona na analizowaniu i omawianiu prawdziwych (lub prawdopodobnych) sytuacji, uczy podejmowania decyzji gospodarczych w konkretnych uwarunkowaniach i konsekwencji tych decyzji dla przedsiębiorstwa. Głównym celem stawianym publikacji jest uzupełnienie luki na rynku wydawniczym w zakresie zwartych pozycji zawierających studia przypadków z obszaru nauk o zarządzaniu i finansach. W literaturze fachowej możemy spotkać się tylko z kilkoma publikacjami o zasięgu ogólnokrajowym, a także z nielicznymi publikacjami wydanymi przez wydawnictwa o zasięgu lokalnym przed prawie dziesięcioma laty. Zaprezentowane przypadki można pogrupować według problemów, jakich dotyczą. Pierwsza grupa odnosi się do zagadnień zarządzania strategicznego i marketingowego. Kolejne dotyczą zarządzania i rachunkowości w przedsiębiorstwie. Następna grupa omawia problemy zarządzania personelem, a ostatnia koncentruje się na problemach zarządzania miastem, regionem i w administracji publicznej. Autorzy wyrażają przekonanie, że prezentowana publikacja, zawierająca studia przypadków opisujące rzeczywiste sytuacje gospodarcze i przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywana w procesie nauczania w wyższych szkołach w Polsce na kierunkach ekonomicznych i zarządzania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków”, red. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleWykorzystanie crowdsourcingu i Otwartej Innowacji na przykładzie platformy internetowej My Starbucks Ideapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[45]-54pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-717-5
dc.referencesCampgemini Consulting, Starbucks: taking the “Starbucks experience” digital, 2013, http://www.capgemini-consulting.com/resource-file-access/resource/pdf/starbucks-23-04.pdf.pl_PL
dc.referencesChesbrough H. W., Open Innovation: The new imperative for creating and profiting from technology, „Harvard Business School Press” 2003, s. 18.pl_PL
dc.referencesCrowdsourcing.org, FAQ, http://www.crowdsourcing.org/faq.pl_PL
dc.referencesEstelles-Arolas E., González-Ladrón-de-Guevara F., Towards an integrated crowdsourcing defition, http://www.crowdsourcing-blog.org/wp-content/uploads/2012/02/Towards-an-integrated-crowdsourcing-definition-Estell%C3%A9s-Gonz%C3%A1lez.pdf.pl_PL
dc.referencesMy Starbucks Idea, FAQ, http://mystarbucksidea.force.com/ideafaq.pl_PL
dc.referencesSchwartz P., What IS the Starbucks Customer Experience?, 7 February 2008, https://customeru.wordpress.com/2008/02/07/what-is-the-starbucks-customer-experience/.pl_PL
dc.referencesShayon S., My Starbucks Idea Turns 5, Sparking a Latte Innovations, 1 April 2013, http://www.brandchannel.com/home/post/My-Starbucks-Idea-Turns-5-040113.aspx.pl_PL
dc.referencesStarbucks.com, http://www.starbucks.com/.pl_PL
dc.referencesTay D., Forging an Unforgettable Connection: The Starbucks Experience, 11 June 2013, https://blog.zopim.com/2013/06/11/forging-an-unforgettable-connection-the-starbucks-experience/.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record