Zarządzanie efektywnością pracownika. Perspektywa strategiczna
Streszczenie
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania efektywnością pracowników (ZEP; ang, Employee Performance Management) jako centralny element zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną uwagę zwrócono na strategiczny wymiar prezentowanej koncepcji. Wykorzystując metaforę domu zaprezentowano powiązania miedzy celami strategicznymi organizacji, zrównoważoną kartą wyników a kompetencjami i miernikami profilu roli organizacyjnej. Wskazano także na nieuniknione wyzwania praktyczne i badawcze, jakie stoją przed ZEP, ze względu na zmieniające się wymogi środowiska pracy. This article presents the concept of Employee Performance Management (EPM) as a central activity of human resource management. The author paid particular attention to strategic dimension of the presented concept. Using the metaphor of the house he presented the link between the strategic objectives, balanced scorecard, competencies and measures of organizational role profile. The inevitable practical and research challenges were highlighted in the field of EPM due to the fact that working environment changes rapidly as a result of the quickly changing market.
Collections