Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPanasiewicz, Leszek
dc.date.accessioned2015-11-16T14:04:58Z
dc.date.available2015-11-16T14:04:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13815
dc.description.abstractArtykuł omawia role i funkcje metafor w teorii i praktyce zarządzania. Omówione zostały role dwóch podstawowych rodzajów metafor – retorycznej i poznawczej. Wyróżniono również cztery funkcje metafor w zarządzaniu. Konkluzją przedstawionych badań stanowią sugestie dotyczące możliwości zwiększenia użyteczności metafor w zarządzaniu.pl_PL
dc.description.abstractThe article discusses the role and functions of metaphors in the management theory and practice. It discusses the roles of the two basic types of metaphors - the rhetorical and cognitive and presents four functions of metaphors in management. The conclusion of this study provides tips to improve the usability of metaphors in management.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;305
dc.titleMetaforyzowanie w zarządzaniupl_PL
dc.title.alternativeUsing metaphors in managementpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[87]-96pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarządzania, Politechnika Lubelska.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesBoxenbaum E., Bouleau L. (2011), New Knowledge product as bricolage: metaphors and scripts in organizational theory, “Academy of Management Review”, nr 2 (36).pl_PL
dc.referencesGeary J. (2012), I Is an Other, Harper Perenial, New York.pl_PL
dc.referencesGhyczy G. von (2003), The Fruitful Flaws of Strategy Metaphors, “Harvard Business Review”, nr 8.pl_PL
dc.referencesHammer M., Champy J. A. (1993), Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, Harper Business Books, New York.pl_PL
dc.referencesHatch M. J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Hofstede G. J. (2007), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotter J. P. i inni (2008), Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach, OnePress, Gliwice.pl_PL
dc.referencesLakoff G., Johnson M. (1990), Metaphors We Live By, Univ. of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesMorden T. (1997), A strategic evaluation of re-engineering, restructuring, delayering and downsizing policies as flawed paradigm, “Management Decision”, nr 3 (35).pl_PL
dc.referencesMorgan G. (1997), Obrazy organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1995), Proces twórczy i jego ograniczenia, Wyd. IMPULS, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1992), Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesPinder, C. C., Bourgeois V. W. (1983), Contrasting philosophical perspectives in administrative science: A reply to Morgan, “Administrative Science Quarterly”, nr 4 (28).pl_PL
dc.referencesReissner S. C., Pagan V., Smith C. (2011), ‘Our iceberg is melting’: Story, metaphor and the management of organizational change, “Culture and Organization” nr 5 (17).pl_PL
dc.referencesSpencer J. (2000), Kto zabrał mój ser?, Studio EMKA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurbayan C. (1962), The Myth of Metaphor, Yale University Press, New Heaven-London.pl_PL
dc.referencesYoung J. J. (2013), Devil’s Advocate: The Importance of Metaphors. “Accounting Horizons”, nr 4 (27).pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord