Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym – podejście przedsiębiorcze
Oglądaj/ Otwórz
Data
2014Autor
Falencikowski, Tadeusz M.
Nogalski, Bogdan
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Wpisując się w aktualny nurt dyskursu naukowego na wstępie pracy postawiono problem miejsca modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym. Dążenie do rozwiązania tego problemu oparto na podejściu przedsiębiorczym, wspartym podejściem behawioralnym. Przeprowadzone badania miały charakter teoretyczny. Zastosowane instrumenty pracy naukowej pozwoliły na zajęcie stanowiska, iż model biznesu jest zlokalizowany między pomysłem na biznes a strategią biznesu.
Ponadto wykazano, że zakresem zarządzania strategicznego powinno się objąć badania nad pomysłem na biznes, których do tej pory brak w zarządzaniu. By entering in the current mainstream scientific discourse, at the beginning of our work we focus on the problem of the business model in the strategic management. Striving to solve this problem we base the research on entrepreneurial approach, supported by a behavioral approach. The nature of study is theoretical. The tools applied in scientific research by the authors, allowed to adopt a position that the business model is located between a business idea and business strategy. In addition, we show that the scope of the strategic management should be extended to research a business idea that is missing in management.
Collections