Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAntkowiak, Krystyna
dc.date.accessioned2015-11-03T13:48:56Z
dc.date.available2015-11-03T13:48:56Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13167
dc.description.abstractPocząwszy od XIII wieku, w poezji francuskiej pojawiają się akcenty osobiste. Tym, co skłoniło poetów do porzucenia tradycyjnych toposów, była trudna sytuacja materialna bądź życiowa. Poezja Franciszka Villona stanowi apogeum tej tendencji, z tą różnicą, że osobisty charakter jego poezji wynika nie tylko z aluzji do wydarzeń z życia, ale również z faktu, iż poeta wyraża swój stosunek do obowiązujących ówcześnie kodów kulturowych. Jest to spojrzenie na kulturę z punktu widzenia człowieka, który zaznał w swoim życiu zarówno nędzy moralnej jak i materialnej, i którego poziom intelektualny pozwalał na dystans zarówno wobec życia, jak i wobec kultury. Skutkiem takiego spojrzenia jest stwierdzenie rozbieżności między życiem a jego obrazem w kulturze, co poeta kwituje ironicznym śmiechem.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;3
dc.titleLa misére et le rire dans la poésie de François Villonpl_PL
dc.title.alternativeŚmiech jako reakcja na doświadczenie nędzy w poezji François Villonapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number23-35pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Łódźpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord