Przeglądaj Wydział Zarządzania | Faculty of Management według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 813
-
E-MARKETPLACES - TAXONOMY OF MODELS
(Wydawnictwo Uniwesytetu Gdańskiego, 2003)The deployment of B2B eMarketplaces, is enabling a more efficient and frictionless flow of information, goods, services and payments between businesses. By building liquidity and addressing inefficiencies in B2B supply ... -
The success factors of B2B e-markets
(Gdańsk University of Technology, 2003)The concept of B2B e-marketplaces has undergone fundamental transformations during recent years. The B2B e-commerce expectations have changed from euphoria to scepticism or even pessimism. According to Deloitte research ... -
Rodzaje badań marketingowych i obszary ich wykorzystania w handlu elektronicznym
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2004)Badania marketingowe dotyczące Internetu można dzielić stosując podobne (bądź te same) kryteria jak w przypadku podziałów dotyczących badań tradycyjnych. Można też klasyfikować je wykorzystując zdobycze ostatnich lat, tak ... -
Wartość bilansowa przedsiębiorstwa a alokacja podatku dochodowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004) -
O konceptualnej podstawie sprawozdawczości finansowej. Perspektywa angloamerykańska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007) -
Sprawozdawczość przepływów pieniężnych - krytyczna ocena i propozycja modelu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008) -
Etapy ewolucji i kierunki integracji metod rachunkowości zarządczej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008) -
Wartość godziwa – narzędzie pomiaru ekonomicznego aktywów w rachunkowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Rachunkowość na rzecz ochrony środowiska a proces tworzenia wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Stymulacyjna funkcja rachunkowości w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Analityczna funkcja sprawozdania finansowego w identyfikacji i pomiarze nośników wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Głównym celem rozdziału jest prezentacja użyteczności analitycznej funkcji sprawozdania finansowego w pomiarze i kształtowaniu nośników wartości przedsiębiorstwa. Na początku zdefiniowano wartość przedsiębiorstwa oraz ... -
Czy wynik całościowy jest potrzebny rynkowi kapitałowemu?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem rozdziału było udzielenie odpowiedzi na pytanie o uzasadnienie oraz konsekwencje dla rynku kapitałowego zmian w zakresie ujawniania wyniku finansowego zawartych w MSR 1 „Prezentacja sprawozdań finansowych”, wchodzących ... -
Znaczenie informacji niefinansowych w rocznych raportach spółek
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na istotne znaczenie informacji niefinansowych ujawnianych przez spółki w rocznych raportach. W rozdziale przedstawiono różne definicje informacji niefinansowych oraz ich przykłady. ... -
Wierny i rzetelny obraz sytuacji majątkowo-finansowej przedsiębiorstwa w upadłości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Upadłość przedsiębiorstwa powinna być identyfikowana na podstawie informacji płynących z systemu rachunkowości. Jest to przede wszystkim związane z koniecznością przeprowadzenia wyceny aktywów upadłego przedsiębiorstwa i ... -
Polityka bilansowa i analiza finansowa grupy kapitałowej w procesie decyzyjnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Czynnikiem, decydującym w coraz większym stopniu o sukcesie gospodarczym organizacji, jest informacja. W celu pozyskiwania i tworzenia odpowiedniej informacji przedsiębiorstwa budują systemy informacyjne. Jednym z nich ... -
Rola wartości firmy w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Wpływ wymogów dotyczących budżetowania w procesie pozyskiwania dotacji unijnych na rachunkowość małych firm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział zawiera analizę wymogów w zakresie budżetowania stawianych małym firmom w procesie pozyskiwania dotacji unijnych. Omówione zostały konsekwencje tych wymogów dla postulowanego kształtu rachunkowości małych firm. -
System rachunkowości i sprawozdawczości finansowej zorientowany na wartość przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Szczupła rachunkowość w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)W opracowaniu przedstawiono założenia, zasady i narzędzia szczupłego zarządzania (lean managemanent) i wspomagającej go szczupłej rachunkowości. Szczególną uwagę poświęcono zasadom rachunku kosztów strumieni wartości, ...