Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCewińska, Joanna
dc.contributor.authorStriker, Małgorzata
dc.contributor.authorWojtaszczyk, Katarzyna
dc.date.accessioned2015-08-28T12:07:19Z
dc.date.available2015-08-28T12:07:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationJ. Cewińska, M. Striker, K. Wojtaszczyk, Diagnoza i przeciwdziałanie dysfunkcjom w zarządzaniu zasobami ludzkimi, cz. 2, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 489-511.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11588
dc.description.abstractW artykule przedstawiono propozycje wykorzystania wybranych narzędzi do przeciwdziałania dysfunkcjom i patologiom zarządzania zasobami ludzkimi. Skoncentrowano się na controllingu personalnym oraz koncepcji budowania marki pracodawcy. Pierwszą z metod opisano w kontekście rozpoznawania zaistniałych nieprawidłowości oraz sporządzania sprawozdań kapitału ludzkiego i szacowania skutków finansowych występujących dysfunkcji. Drugą scharakteryzowano jako sposób eliminowania potencjalnych problemów w obszarze funkcji kadrowej.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the examples of tools that can be used for counteracting dysfunctions and pathologies in human resource management. It concentrates on the personnel controlling and the concept of employer branding. The first of the methods is characterized in the context of identifying existing irregularities and reports of the human capital. The second method is shown as a tool of eliminating potential problems in the area of the personnel management.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, red. Z. Janowska;t. 4
dc.titleDiagnoza i przeciwdziałanie dysfunkcjom w zarządzaniu zasobami ludzkimi (cz. 2)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[489]-511pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesAaker D.A., Joachimsthaler E. [2000], Brand Leadership, Free Press.pl_PL
dc.referencesAntczak Z., Listwan T. [2007], Tendencje rozwoju funkcji personalnej w organizacjach w Polsce, [w:] Borkowska S. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesBaron A., Armstrong M. [2008], Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.pl_PL
dc.referencesBarrow S. [2007], The future of employer branding and HR?, [w:] Employer branding. The latest fad or the future of HR?, CIPD.pl_PL
dc.referencesBarrow S., Mosely R. [2005], The Employer Brand, John Wiley & Sons.pl_PL
dc.referencesBeaumont Ph., Graeme M. [2003], Branding and People Management: What`s in a Name?, CIPD.pl_PL
dc.referencesBecker B.E., Huselid M.A., Ulrich D. [2002], Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBernais J., Ingram J. [2005], Controlling personalny i koszty pracy, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesBerthon P., Ewing M., Hah L.L. [2005], Captivating company: dimensions of attractiveness in employer branding, „International Journal of Advertising”, Nr 24(2).pl_PL
dc.referencesBranham L. [2000], Keeping People Who Keep You In Business: 24 Ways to Hang on to Your Most Valuable Talent, AMACOM Div American Mgmt Assn.pl_PL
dc.referencesBranham L. [2005], Planning to become an employer of choice, „Journal of Organizational Excellence”, lato.pl_PL
dc.referencesBrooke J. [2002], The Brand Inside, Maritz and CIPD.pl_PL
dc.referencesBuczyńska A. [2008], Markowa firma. W jaki sposób efektywnie tworzyć wizerunek pracodawcy, „Personel i Zarządzanie”, Nr 8.pl_PL
dc.referencesCewińska J., Wojtaszczyk K. [2007], Przeciwdziałanie dysfunkcjom i patologiom w miejscu pracy jako zadanie organizacji XXI wieku, [w:] Potocki A. (red.), Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCheese P., Thomas R.J., Craig E. [2008], The Talent Powered Organization: Strategies for Globalization, Talent Management and High Performance, Kogan Page.pl_PL
dc.referencesCrispin G., Mehler M. [2006], The CareerXroads. Fifth Annual Sources of Hire Survey, February, [za:] Cheese P., Thomas R. J., Craig E. [2008], The Talent Powered Organization: Strategies for Globalization, Talent Management and High Performance, Kogan Page.pl_PL
dc.referencesDale M. [2006], Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, Oficyna Ekonomiczna.pl_PL
dc.referencesDavies G., Chun R. [2007], The Chain Own Staff be Agreeable, „Harvard Business Review”, Nr 85.pl_PL
dc.referencesDeeprose D. [2007], How to Recognize and Reward Employees, American Management Association.pl_PL
dc.referencesDobija D. [2003], Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesElkeles T., Phillips J. [2007], The Chief Learning Officer: Driving Value Within a Changing Organization Through Learning and Development, Butterworth- Heinemann.pl_PL
dc.referencesEmployment Branding Research. Results and Analysis, Warwic Board 2006, au.huston.com/documents/AUS_ EMP_SurveyResponse Dec2005%Final.pdf, 2009-06-06.pl_PL
dc.referencesEwing M.T., Pitt L.F., de Bussy N.M., Berthon P. [2002], Employment branding in the knowledge economy, „International Journal of Advertising”, Nr 21(1).pl_PL
dc.referencesFilipowicz G. [2008], Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracowników, Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesFombrun Ch.J., van Riel C.B.M. [2004], Fame Fortune: How Successful Companies Build Winning Reputation, FT Press.pl_PL
dc.referencesGill R., Reputation and Employer of Choice for Australian Business, http://www.pria.com.au, 2009-04-27.pl_PL
dc.referencesGrünewälder A., Employer Branding. Marketing the Company as an AttractiveEmployer, Grin Verlag Für Akademische Texte, http://books.google.com/books?id-=XxpVpDejbloC&printsec=frontcover&dq= employer+branding&hl=pl#PPP1,M1,2009-02-05.pl_PL
dc.referencesGuryn H., Jak budować markę najlepszego pracodawcy? Badania Hewitt Associates w Polsce – wyniki, refleksje i cenne wskazówki, www.serwishr.pl/att/Wywiady/ Wywiad_z_Hewitt_em.pdf, 2008-04-17.pl_PL
dc.referencesHerman R.E., Gioia J.I. [2001], Helping Your Organization Become an Employer of Choice, „Employment Relations Today”, lato.pl_PL
dc.referencesHousely S. [2007], Harnessing shift, [w:] Employer branding. The latest fad or the future for HR?, CIPD.pl_PL
dc.referenceshttp://www.biznesnet.pl/pp/738/Rekrutacja, 2005-11-21.pl_PL
dc.referencesJanowska Z. [2010], Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE Warszawa.pl_PL
dc.referencesJarecki W. [2005], Internet jako narzędzie pracobiorcy na rynku pracy, „Przegląd Organizacji”, Nr 10.pl_PL
dc.referencesKall J., Kłeczek R., Sagan A. [2006], Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna.pl_PL
dc.referencesKapferer J-N. [2004], The New Strategic Brand Management, Kogan Page.pl_PL
dc.referencesKatzenbach J.R. [2000], Peak Performance: Aligning the Hearts and Minds of Your Employees, Harvard Business Press.pl_PL
dc.referencesKawka T., Listwan T. [2006], E-rekrutacja, [w:] Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck.pl_PL
dc.referencesKotzian J. [2008a], Nowa twarz pracodawcy, czyli jak krok po kroku budować wizerunek firmy, „Personel i Zarządzanie”, Nr 6.pl_PL
dc.referencesKotzian J. [2008b], Rekrutacja versus reputacja, czyli jak budować wizerunek pracodawcy w procesie pozyskiwania personelu, „Personel i Zarządzanie”, Nr 7.pl_PL
dc.referencesKotzian J., Szczurka I., Employer Branding – Kilka prawd na temat wizerunku pracodawcy, http://www.hrk.pl/Wydarzenia, 2008-05-02.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., Nowoczesne formy rekrutacji, http://businessman.pl/index.php?option=com_content&view=article&catid=142%3A aktualnoci&id=1405%3Anowoczesne-formy-rekrutacji&Itemid=207, 2009-01-21.pl_PL
dc.referencesKrzykawski R. [2007], Znaczenie technologii informacyjnych w polskich przedsiębiorstwach, „e-mentor”, Nr 5, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_ v2.php?numer=22&id=494, 2009-01-25.pl_PL
dc.referencesKubiak A. [2007], Nepotyzm i protekcja w firmach i instytucjach regionu łódzkiego, [w:] Janowska Z. (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesLeary-Joyce J. [2007], Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesLevering R. [2003], Becoming an Employer of Choice, [w:] Jolly A. (red.), OECD Economies and World Today. Trends, Prospects and OECD Statistics, Kogan Page.pl_PL
dc.referencesŁugowski P. [2008], Polskie realia Employer Brandingu, „Marketing w Praktyce”, Nr 4.pl_PL
dc.referencesMartin G., Hetrick S. [2009], Employer Branding and Corporate Reputation Management In an International Context, [w:] Sparrow P. (red.), Handbook of International Human Resource Management. Integrating People, Process and Context, John Wiley & Sons.pl_PL
dc.referencesMoroko L., Uncles M. [2008], Characteristics of Successful Employer Brands, „Journal of Brand Management”, December.pl_PL
dc.referencesMoroko L., Uncles M. [2009], Employer branding and market segmentation, „Journal of Brand Management”, Nr 12.pl_PL
dc.referencesNowak M. [2008], Controlling personalny w przedsiębiorstwie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.pl_PL
dc.referencesOlstein M., Marden D.L., Voeller J.G., Jennings D.J., Hannan P.M. [2005], Succesion Planning for a Vital Workplace in the Information Age, Awwa Research Foundation.pl_PL
dc.referencesOn-Campus Employer Branding, http://www.agcareers.com/newsletter/on_campus_09.htm, 2009-05-22.pl_PL
dc.referencesResto Ch., Ybarra I., Sethi R. [2007], Recruit or Die: How Any Business Can Beat the Big Guys In the war for Young Talent, Portfolio.pl_PL
dc.referencesRies A., Ries L. [1999], 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Prószyński i Spółka.pl_PL
dc.referencesSchultz D.P., Schultz S.E. [2002], Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, PWN.pl_PL
dc.referencesSekuła Z. [2007], Dobór wewnętrzny i zewnętrzny w motywowaniu pracowników, „Przegląd Organizacji”, Nr 9.pl_PL
dc.referencesSekuła Z. [2008], Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, PWE.pl_PL
dc.referencesSmithson R., Walking the Walk as an Employer of Choice, http://www.go2hr.ca-/ForbrEmployers/Recruitment/HowtoFindGoodPeople/Walkingthe WalkasanEmployerofChoice/tabid/1438/Default.aspx, 2009-04-26.pl_PL
dc.referencesSparrow P., Cooper C.L. [2003], The Employment Relationship: Key Challenges for HR, Butterworth-Heinemann.pl_PL
dc.referencesStriker M. [2010], Kapitał ludzki w sprawozdawczości. Stan obecny a pożądane kierunki zmian dla polskich organizacji, [w:] Lewicka D., Zbiegień-Maciąg L. (red), Wyzwania dla współczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki, Wyd. AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesSuchar M. [2003], Rekrutacja i selekcja, Wyd. C.H. Beck.pl_PL
dc.referencesSutherland J., Canwell D. [2007], Klucz do zarządzania zasobami ludzkimi. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, PWN.pl_PL
dc.referencesTaylor D. [2010], Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesTaylor S. [2005], People Resourcing, CIPD.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Brockbank W. [2008], Tworzenie wartości przez dział hr, Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesUrbanek G. [2002], Zarządzanie marką, PWE.pl_PL
dc.referencesUrbaniak B., Bohdziewicz P. [2005], Zarządzanie zasobami ludzkimi – kreowanie nowoczesności. Raport 2005, IPiSS.pl_PL
dc.referencesWatson Wyatt Worldwide, Transportation Research Board [2004].pl_PL
dc.referencesWinter J., Jackson Ch. [1999], Riding the Wale. The New Global Career Culture, Career Innovation Research Group.pl_PL
dc.referenceswww.stat.gov.pl/gus/5840_wykorzystanie_ict_PKL_HTML.htm, 2010-09-21.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord