Show simple item record

dc.contributor.authorBuchelt, Beata
dc.date.accessioned2015-08-18T11:56:26Z
dc.date.available2015-08-18T11:56:26Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationB. Buchelt, Metody i narzędzia eliminacji dysfunkcji systemu zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach sektora usług medycznych, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 164-186.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11546
dc.descriptionrozdział z: Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.description.abstractWspółcześnie organizację budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o kapitały niematerialne, w tym kapitał ludzki. Niestety w przypadku jednostek świadczących usługi medyczne w Polsce możliwości pozyskiwania przewagi konkurencyjnej w oparciu o ten kapitał są ograniczone ze względu na fakt, iż realizacja funkcji personalnej w tych jednostkach nie pozwala na adekwatne kształtowanie stanu i struktury tego kapitału. W związku z powyższym w referacie podjęto próbę opracowania zestawu metod i narzędzi, których wdrożenie pozwoli jednostkom świadczącym usługi medyczne poprawić efektywność działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Propozycje opracowano w odniesieniu do wymiaru strategicznego i operacyjnego funkcji personalnej. Przy czym za główne założenie sukcesu proponowanych rozwiązań przyjęto aktywną i strategiczną służb do spraw zarządzania zasobami ludzkimi oraz wsparcie zarządów danych jednostek.pl_PL
dc.description.abstractNowadays organizations build their competitive advantage based on intangible capital, like for example human capital. However, Polish healthcare organizations are not able to use the human capital for building their competitive advantage since the realization of personnel function is not on the demanded level. Because of that they are not able to adequately manage the level and structure of the capital. Due to the fact in the paper the proposal of the human resource management methods and tools is prepared. The proposal aims toward increase of the efficiency of the human resource management activities undertaken in the organizations. It is prepared according to strategic and operational level. However, it is important to underline the fact that the main assumption of the proposal is that the human resource specialist would play strategic and active role in the process. Furthermore, the success of the implementation depends on the strong support from top management of the organizations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl_PL
dc.subjectsektor usług medycznychpl_PL
dc.titleMetody i narzędzia eliminacji dysfunkcji systemu zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach sektora usług medycznychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[164]-186pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl_PL
dc.referencesBartowiak G. [2004], Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w zakładach opieki zdrowotnej, Wydawnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J. [1994], Analiza SWOT jako narzędzie formułowania strategii, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Nr 430, Kraków.pl_PL
dc.referencesBuchelt B. [2008], Metodyczne aspekty projektowania strategii personalnej w jednostkach sektora usług medycznych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, Nr 2 (61).pl_PL
dc.referencesBuchelt B. [2010], Przyczyny dysfunkcji w realizacji funkcji personalnej w zakładach opieki zdrowotnej, [w:] Janowska Z. (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Tom 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBuchelt B. [2011], Perspektywa rozwoju funkcji personalnej w jednostkach sektora usług medycznych w Polsce, [w:] Stępniewski J., Karniej P., Kęsy M., Innowacje organizacyjne w szpitalach, ABC Woletrs Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuchelt-Nawara B. [2005], System ocen pracowniczych w ośrodku medycznym, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 629, Kraków.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M. (red.), [2000], Strategia personalna firmy, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLipka A. [2000], Strategie personalne firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesObłój K. [1998], Strategia organizacji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. [2001], Źródło przewagi. O potrzebie strategii dla zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, „Personel” nr 1-15 listopada.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. [2003], Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody, PWE, Warszawa 2003.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record