Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 541-560 z 730
-
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Wartość godziwa i zasady jej ustalania w świetle projektu standardu międzynarodowego „Pomiar wartości godziwej”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W opracowaniu analizie poddano uwarunkowania definicyjne pojęcia wartości godziwej w świetle regulacji Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i projektu standardu Pomiar wartości godziwej. Dodatkowo ... -
Międzynarodowe standardy rewizji finansowej oraz kontroli jakości a badanie sprawozdań finansowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Badanie sprawozdań finansowych jest integralnym komponentem gospodarki rynkowej. Uczestnicy rynku wszystkich sektorów gospodarki czerpią korzyści z niezależnej weryfikacji jakości sprawozdań finansowych. Harmonizacja ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Ocena i kontrola opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwach w Polsce – wstępne wyniki badań ankietowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem niniejszego opracowania była analiza rozpowszechnienia metod oceny i kontroli opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwach w Polsce, w szczególności zaś analiza zależności między stosowanymi metodami a wybranymi ... -
Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego – w warunkach kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Sprawozdania finansowe pełnią w czasach kryzysu gospodarczego szczególną rolę. Mają za zadanie rzetelnie informować ich użytkowników o rzeczywistej sytuacji finansowej przedsiębiorstw i perspektywach ich rozwoju. Przywołane ... -
Wycena w wartości godziwej w sprawozdaniu finansowym na przykładzie polskich spółek giełdowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule zaprezentowano istotę wyceny w wartości godziwej, argumenty za i przeciw w jej wycenie. Pokazano, jak wycena w wartości godziwej wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa w sprawozdaniu finansowym na przykładzie ... -
Proces komunikowania się biegłego rewidenta z osobami sprawującymi nadzór w świetle regulacji Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Niniejszy rozdział poświęcony jest przedstawieniu procesu porozumiewania się biegłego rewidenta z osobami sprawującymi nadzór, określonymi przez wymagania Międzynarodowego Standardu Rewizji Finansowej 260, w świetle nauki ... -
Audyt w jednostkach gospodarczych zaliczanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą przeprowadzać audyt wewnętrzny i zewnętrzny na potrzeby własne lub zainteresowanych użytkowników sprawozdań finansowych. Komisja Europejska w Zielonej Księdze przewiduje wprowadzenie ... -
Możliwości zastosowania niemieckich rozwiązań praktycznych systemów rachunku kosztów w przedsiębiorstwach z innych krajów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem rozdziału jest prezentacja systemów rachunku kosztów stosowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa, w szczególności zaś koncepcji rachunku planowanych kosztów krańcowych i rachunku kosztów zasobów oraz próba odpowiedzi ... -
Ocena systemów rachunku kosztów w zarządzaniu kosztami i sprawozdawczości finansowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule przedstawiono analizę i ocenę trzech systemów rachunku kosztów, które są stosowane w praktyce przedsiębiorstw. W ocenie uwzględniono: a) tradycyjny system rachunku kosztów pełnych, standardowych, który mimo ... -
Wynik całościowy w sprawozdaniach finansowych spółek publicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem rozdziału jest objaśnienie istoty, zasad pomiaru i sposobów prezentowania w sprawozdawczości finansowej spółki publicznej wyniku całościowego (comprehensive income) w świetle regulacji rachunkowości dotyczących ... -
Prezentacja sprawozdań finansowych w internecie w świetle oczekiwań inwestorów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Sposób przekazywania informacji wraz z rozwojem komputerów, internetu i innych technologii informacyjnych (np. telefonów komórkowych) zmienia się. Zwłaszcza internet i interaktywne strony internetowe, które reagują na ... -
Współczesna komunikacja marketingowa w środowisku Web 2.0. Potencjał wirusa i mediów społecznościowych we wspólnym budowaniu wartości konsumenckiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)In era of information technology the customer has always been the starting point. But this principle gradually becomes outdated with the increasing awareness of the potential of his ideas and social values. Therefore, ... -
Międzynarodowe planowanie podatkowe w e-biznesie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)International tax planning allows entrepreneurs to reduce income tax burden even to zero. Activities within the scope of the e-business have had an increasing importance over last years. Author proves that international ... -
Źródła finansowania e-biznesu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Presented study is an attempt to indicate vide spectrum of sources of e-business founding, starting with more traditional ones like credits and loans, and ending with new method such as crowdfunding. Reader has the ... -
Znaczenie Giełdy Transportowej dla współczesnych przedsiębiorstw produkcyjnych, transportowych i spedycyjnych na przykładzie giełdy Trans.eu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Article points out the essential elements of the freight exchanges and their usefulness to the business: manufacturing, shipping, and transportation. They addressed the issues are the four most popular freight exchange ... -
Kobieta zakodowana. Przedsiębiorczości kobiet a nowe technologie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The influence of women on global economics became recently an interest of analysis for the researchers, especialy due to the growing activity of women in the field of business creating and new approaches to the matter ... -
Wykorzystanie crowdsourcingu w celu dywersyfikacji źródeł innowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The aim of the article is to analyse a relationship between crowdsourcing and Open Innovation using the example of practical implentation in form of My Starbucks Idea internet platform. It is a website and a platform ... -
Real-Time Marketing
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)In order to effectively promote a product or brand it is necessary to adapt to the requirements of the market and the customer. The modern customer who is accustomed to receiving everything up to date is not used to ...
