Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorInglik -Dziąg, Dorota
dc.date.accessioned2015-07-14T10:57:31Z
dc.date.available2015-07-14T10:57:31Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10960
dc.description.abstractThe text, concerning analysis of sociological and psychological factors that are present in marketing practice, focuses on the theory of social roles. Social roles and relevant status and prestige are presented as a chain link joining both psychological and sociological factors influencing consumers’ decisions and their behaviour concerning both choice and act of purchasing of a product of some brand. The author’s approach, presenting social roles in the view of system of positions occupied by individuals and their expectations towards position-related behaviour, leads to several analogies with practice of marketing. Television commercials intend to make an impression that a purchase of some product is necessary for a person performing some social role in order to obtain relevant status. That is why people playing for commercials are presented with attributes of performed roles and relevant status.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;29
dc.titleRole społeczne w reklamie jako przykład psychosocjologicznych uwarunkowań działalności marketingowejpl_PL
dc.title.alternativeSocial roles in advertising as an example of psychosociological background of marketing practicepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number73-145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Socjologii, Uniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord