Now showing items 1-6 of 6

    • Stereotypy ról kobiet w reklamie telewizyjnej i praktyce rynku pracy 

      Desperak, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
      This work concerns issues of women’s discrimination in labour market. Includes description of women’s position in Polish labour market in different aspects: historical, economical, legal and social, especially gendered ...
    • Role przywódcy i kierownika a wzory kierowania 

      Sułkowski, Łukasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
      The revue of theoretical consideration on the role of a leader and manager shows that rich literature on that subject contains many disorderly and often contradictory ideas. In these circumstances a new approach can ...
    • Role społeczne w reklamie jako przykład psychosocjologicznych uwarunkowań działalności marketingowej 

      Inglik -Dziąg, Dorota (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
      The text, concerning analysis of sociological and psychological factors that are present in marketing practice, focuses on the theory of social roles. Social roles and relevant status and prestige are presented as a chain ...
    • Widz teatralny - typologia odbiorców sztuki scenicznej i ich dyskursów 

      Zimnica-Kuzioła, Emilia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
      The article concerns the reception of the performance and it attempts to describe the recipients of a play and their discourses. The empirical research on the audience of three plays: Tango by S. Mrożek, Pokojówki by J. ...
    • Etyczne problemy fotografa 

      Ferenc, Tomasz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
      The incorporation of photography into mass culture brought with it a new group of customs and ethical problems. On certain levels, this paradigm shift continues to influence our perceptions of social reality. Taking ...
    • Wstęp 

      Walczak-Duraj, Danuta ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)