Przeglądaj Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica 2001, nr 29 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
-
Etyczne problemy fotografa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)The incorporation of photography into mass culture brought with it a new group of customs and ethical problems. On certain levels, this paradigm shift continues to influence our perceptions of social reality. Taking ... -
Role przywódcy i kierownika a wzory kierowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)The revue of theoretical consideration on the role of a leader and manager shows that rich literature on that subject contains many disorderly and often contradictory ideas. In these circumstances a new approach can ... -
Role społeczne w reklamie jako przykład psychosocjologicznych uwarunkowań działalności marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)The text, concerning analysis of sociological and psychological factors that are present in marketing practice, focuses on the theory of social roles. Social roles and relevant status and prestige are presented as a chain ... -
Stereotypy ról kobiet w reklamie telewizyjnej i praktyce rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)This work concerns issues of women’s discrimination in labour market. Includes description of women’s position in Polish labour market in different aspects: historical, economical, legal and social, especially gendered ... -
Widz teatralny - typologia odbiorców sztuki scenicznej i ich dyskursów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)The article concerns the reception of the performance and it attempts to describe the recipients of a play and their discourses. The empirical research on the audience of three plays: Tango by S. Mrożek, Pokojówki by J. ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)