Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPerloff, Marjorie
dc.date.accessioned2015-07-10T10:43:37Z
dc.date.available2015-07-10T10:43:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2299-7458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10889
dc.descriptiontranslated by Tomasz Cieślak-Sokołowskipl_PL
dc.description.abstractThe author of the article describes a mode of twentieth century poetry for which the key concept is that of constructivism — the specific understanding that language is itself a field of meaning-making. In the successive parts of her paper, Marjorie Perloff ponders on Eliot’s The Love Song of J. Alfred Prufrock with special regard to his actual literary practice. The poetic mode of instability and dislocation, the poetics of indeterminacy — she tries to convince us — are to become, in their more extreme forms, the characteristic mode of such contemporary poets as John Ashbery, Robert Creeley, Lyn Hejinian and Charles Bernstein.en
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo PRIMUM VERBUMpl_PL
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;1
dc.titleAwangardowy Eliotpl_PL
dc.title.alternativeThe Avant-Garde Elioten
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number275-292pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationStanford Universitypl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMarjorie Perloff jest emerytowaną profesor Stanford University, autorką kilkunastu książek (od spisanej w duchu nowokrytycznym Rhyme and Meaning in the Poetry of Yeats z roku 1970, po jeden z manifestów tzw. nowych studiów modernistycznych 21st-Century Modernism z roku 2002 — książka została wydana w prestiżowej serii Blackwell Manifestos). Peter Barry w The Encyclopedia of Literary Critics and Criticism (1999) nazwał Perloff czołową amerykańską krytyczką współczesnej poezji, krytyczką łączącą ożywione zainteresowanie dla kanonizowanych poetów Wysokiego Modernizmu (Pound, Eliot) z umiejętnością wsłuchania się w rytm przemian amerykańskiej poezji powojennej (od poetów nowojorskich po tzw. L=A=N=G=U=A=G=E poetry lat 80. i 90.).pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord