Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPrzygodzki, Zbigniew
dc.date.accessioned2015-07-01T09:05:25Z
dc.date.available2015-07-01T09:05:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10383
dc.description.abstractHuman capital requires targeted investment and the conditions that determine its properties as a factor of development. One of the important features is its creativity – a necessary condition in terms of the ability to innovate. The question of how to encourage and increase the capacity of creative human capital concentrated in the cities? Answers can be many, but the subject of this study is to identify the role of the quality of the space surrounding the man whose experiences both at work and in everyday life. Operational goal studies that have been used as the basis of this study was to prepare and testing tools that could be used to diagnose and evaluate the system attractive space in terms of its values for the activity of human capital. The study was carried out in a selected group of respondents representing the creative class and with regard to space used primarily by members of this class in Lodz.pl_PL
dc.description.sponsorshipArtykuł został napisany na podstawie badań przeprowadzonych w ramach projektu badawczego pt. Polityka i narzędzia kreowania kapitału ludzkiego w regionie, sfinansowanego ze środków na naukę w latach 2010–2013, nr N N114 183938.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;290
dc.titleKreatywność i zdolności innowacyjne kapitału ludzkiego w kontekście warunków kształtowania jakości otoczenia lokalnegopl_PL
dc.title.alternativeCreativity and Innovation Capability of Human Capital in the Context Shaping of Local Milieu Qualitypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[55]-69pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiskapl_PL
dc.referencesCreative City Index, 2013, Dostępny w: http://www.creativecityindex.org/ [Dostęp 20.03.2013]pl_PL
dc.referencesCreative Economy Report, 2010. United Nationspl_PL
dc.referencesDrobniak A., 2012, Kultura i przemysły kreatywne – doświadczenia, tendencje rozwoju, nowe obszary badawcze w miastach, [w:] Kreatywna gospodarka w mieście i aglomeracji, red. A. Klasik, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowicepl_PL
dc.referencesDuxbury N., 2004, Creative Cities. Principles and Practices, Canadian Policy Research Network, Ottawapl_PL
dc.referencesFlorida R., 2002, The Rise of the Creative Class. And How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, Basic Books, New Yorkpl_PL
dc.referencesFlorida R., 2004, The Flight of the Creative Class, Harper Business, New Yorkpl_PL
dc.referencesHall P., 2000, Creative Cities and Economic Development, “Urban Studies”, vol. 37, No 4, s. 639–349pl_PL
dc.referencesKarta Lipska na rzecz zrównoważonego rozwoju miast europejskich, przyjęta z okazji nieformalnego spotkania ministrów w sprawie rozwoju miast i spójności terytorialnej w Lipsku, w dniach 24–25 maja 2007 r. CdR 163/2007 EN – AW(ASZ)/ak.pl_PL
dc.referencesKlasik A., 2008, Kreatywne i atrakcyjne miasta. Koncepcje i mechanizmy restrukturyzacji aglomeracji miejskich, [w:] Kreatywna aglomeracja – potencjały, mechanizmy, aktywności. Podejścia metodologiczne, red. A. Klasik, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowicepl_PL
dc.referencesKlasik A., 2010, Od sektora kultury do przemysłów kreatywnych, [w:] Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, red. A. Gwóźdź, Narodowe Centrum Kultury, Warszawapl_PL
dc.referencesKuźnik F., 2008, Modele kreatywnej aglomeracji miejskiej, [w:] Kreatywna aglomeracja – potencjały, mechanizmy, aktywności. Podejścia metodologiczne, red. A. Klasik, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowicepl_PL
dc.referencesLandry Ch., 2011, Creativity, Culture & the City: A question of interconnection, Supported by the Ministry of Family, Children, Youth, Culture and Sport of the State of North Rhine- Westphalia, Forum d’Avignonpl_PL
dc.referencesLandry Ch., Bianchini F., 1995, The creative city, Demos Paper, No 12pl_PL
dc.referencesLatimer-Knowles P.J., 2009, Communicative place-making: participatory planning and the enhancement of sense, The 4th International Conference of the International Forum on Urbanism (IFoU) 2009 Amsterdam/Delft The New Urban Question – Urbanism beyond Neo- Liberalismpl_PL
dc.referencesLisowski A., 2007, „Przestrzeń” i „percepcja” w transdyscyplinarnych badaniach miast – spojrzenie geografa, [w:] Percepcja współczesnej przestrzeni miejskiej, red. M. Madurowicz, Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Instytut Geografii Społeczno- Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej, Warszawapl_PL
dc.referencesLorens P., 2009, Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Znaczenie procesów przekształceń i rewitalizacji, [w:] Miasto, metropolia, region. Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, red. P. Lorens i J. Martyniuk-Pęczek, Wydawnictwo Urbanista, Gdańskpl_PL
dc.referencesLorens P., 2010, Definiowanie współczesnej przestrzeni publicznej, [w:] Miasto, metropolia, region. Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, red. P. Lorens i J. Martyniuk-Pęczek, Wydawnictwo Urbanista, Gdańskpl_PL
dc.referencesLucas R.E., 1988, On the Mechanics of Economic Development, Journal of Monetary Economics, No 22, s. 3–42pl_PL
dc.referencesMatur V. K., 2011, Human capital-based strategy for regional economic development, Economic Development Quarterly 1999pl_PL
dc.referencesNew Century City Developments creating extraordinary value, Third Global Workshop. November 9–11, 2009 Seoul, Koreapl_PL
dc.referencesNowakowska A., 2011, Regionalny wymiar procesów innowacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódźpl_PL
dc.referencesNowakowska A., Przygodzki Z., Sokołowicz M., 2011, Region w gospodarce opartej na wiedzy. Kapitał ludzki, innowacje, korporacje transnarodowe, Wyd. Difin Warszawapl_PL
dc.referencesPine B. J., Gilmore J.H., 1999, The Experience Economy: Work Is Theater & Every Business a Stage, Harvard Business School Press, Bostonpl_PL
dc.referencesSantagata W., Bertacchini E., 2011 Creative atmosphere: cultural industries and local development, International Centre for Research on the Economics of Culture, Institutions, and Creativity (EBLA), Working paper, No 4. Scott A. J. 2010, Cultural Economy and the Creative Field of the City. Human Geography, vol. 92, iss. 2, s. 115–130pl_PL
dc.referencesStangel M., 2009, Możliwości technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w procesach rewitalizacji, [w:] Miasto, metropolia, region. Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, red. W. P. Lorens, J. Martyniuk-Pęczek, Wydawnictwo Urbanista, Gdańskpl_PL
dc.referencesThrosby D., 2010, Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kulturypl_PL
dc.referencesTörnqvist G., 1983, Creativity and the renewal of regional life, [w:] Creativity and Context, A. Buttimer eds., Lund Studies in Geography. B. Human Geography, No. 50pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord