Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichałkiewicz, Anna
dc.date.accessioned2015-07-01T05:54:46Z
dc.date.available2015-07-01T05:54:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10359
dc.description.abstractPerformance appraisal meeting is a key element of the appraisal process. It can however arouse negative feelings in some employees. Such emotions can diminish employee’s satisfaction from the whole appraisal process and their motivation for improvement. The article describes the role of appraisal meetings and various factors determining subject’s attitude, mainly the openness of communication and the degree of employee’s participation. According to most interviewees, the way of communicating was open but in a lot of cases the possibility for an active exchange seemed restricted.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;288
dc.titleCzynniki kształtujące postawy wobec rozmowy oceniającej – wybrane problemypl_PL
dc.title.alternativeFactors Affecting Subject’ Attitude to Performance Appraisal Interview – Selected Problemspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[325]-334pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.referencesAsmuß B., Performance Appraisal Interview. Preference Organization in Assessment Sequences, „Journal of Business Communication”, 2008, vol. 45, nr 4pl_PL
dc.referencesBurke R.J., Characteristics of effective performance appraisal interview, „Training and Development Journal”, marzec 1970pl_PL
dc.referencesBurke R.J. i Wilcox D.S., Characteristics of effective employee performance review and development interviews, „Personnel Psychology”, 1969, nr 22pl_PL
dc.referencesClifton J., Conversation Analysis in Dialogue With Stocks of Interactional Knowledge: Facework and Appraisal Interviews, „Journal of Business Communication”, 2012, nr 49(4)pl_PL
dc.referencesCzubasiewicz H., Okresowe ocenianie pracowników. Konfiguracja i projektowanie systemu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2005pl_PL
dc.referencesDzieńdziora J., Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2008pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M. i Smyk E., Ocena pracy i pracowników, [w:] Sajkiewicz A., (red.), Zasoby ludzkie w firmie, Organizacja. Kierowanie. Ekonomika, Poltext, Warszawa 2000pl_PL
dc.referencesNathan B.R., Mohrman, A.M. JR. i Milliman, J., Interpersonal relations as a context for the effects of appraisal interviews on performance and satidfaction: a longitudinal study, „Academy of Management Journal”, 1991, vol. 34, nr 2pl_PL
dc.referencesNemeroff W.F. i Cosentino, J., Utilising Feedback and Goal Setting to Increase Performance Appraisal Interviewer Skills of Managers, „Academy of Management Journal, 1979, vol. 22, nr 3pl_PL
dc.referencesPenc J., Nowoczesne kierowanie ludźmi. Wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji, Difin, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesSolem A.R., Some Supervisory Problems in Appraisal Interviewing, „Personnel Administration”, 1960, nr 23pl_PL
dc.referencesSzczupaczyński J., Rozmowa oceniająca – cele, formuły i kryteria, „Personel”, 1996, nr 12(33)pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord