Search
Now showing items 1-8 of 8
Zachowania społeczne młodzieży a uwarunkowania rodzinne i osobowościowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
Psychologiczne profile radzenia sobie ze stresem przez matki młodzieży z niepełnosprawnością a poczucie własnej skuteczności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem przedstawionych badań było określenie preferowanych stylów radzenia sobie ze stresem, prezentowanego poziomu poczucia własnej skuteczności i możliwych związków między badanymi czynnikami psychologicznymi z perspektywy ...
Psychologiczna charakterystyka wybranych problemów psychologicznych osób z hemofilią i ich rodzin
(Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010)
Sytuacja życiowa rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Przedmiotem prezentowanych w niniejszym artykule badań było określenie sytuacji życiowej adolescentów i młodych dorosłych posiadających rodzeństwo z niepełnosprawnością intelektualną. W badaniach uwzględniono perspektywę ...
Rola telefonii komórkowej w komunikacji rodzinnej w percepcji matek
(LIBRON and Authors, 2012)
Ogrom przemian w społeczeństwie, jakie wywołało rozpowszechnienie i rozwój sieci internetowej oraz telefonii komórkowej jest bezprecedensowy. Trudno było przewidzieć i określić głębokość oraz rozpiętość społecznych zmian, ...
Psychologiczne i społeczno-kulturowe determinanty postaw wobec osób niepełnosprawnych.
(Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013)
Rodzina jako wartość: Analiza psychologiczna wartości rodzinnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-04-12)
Rodzina zajmuje centralne miejsce w każdym społeczeństwie. Integralnym wymiarem rodziny jest wspólnotowość, którego źródłem i efektem jest wsparcie rodzinne gwarantujące zaspokajanie wielu niezbędnych, dla zdrowia, potrzeb. ...
Psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-08-30)
Celem badań było ustalenie znaczenia rodzinnych i osobowych uwarunkowań osiągnięć szkolnych za wskaźnik których, przyjęto oceny szkolne uczniów. Oczekiwano odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki objaśniają osiągnięcia szkolne ...