Show simple item record

dc.contributor.authorAdamik, Anna
dc.date.accessioned2015-06-25T06:56:51Z
dc.date.available2015-06-25T06:56:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10185
dc.description.abstractThe basis for competitive advantage based on partnering is conscious management of organizational partner relationship. These relationship must intensify its development and effectiveness. These activities are compiled in a coherent system of "Modular partnership maturity ladder" which is proposed in the paper. Identification of partnering maturity degree can serve as a base for the planning, organization, motivation and control on the way to the competitive advantage. Theoretical analysis are illustrated by the results of empirical studies 251 Polish SMEs. Their comparison in accordance with the model revealed stage of competitive advantage based on partnering for examined SMEs and the degree of their partnering maturity. It was base for the conclusions and recommendations for development of the surveyed SMEs.pl_PL
dc.description.abstractPodstawą przewagi konkurencyjnej opartej na partnerstwie jest świadome zarządzanie relacjami partnerskimi danej organizacji, czyli organizowanie ich w taki sposób by coraz bardziej intensyfikowały one jej rozwój i efektywność. Działania te zestawia w spójny system zaproponowana w opracowaniu „modułowa drabina dojrzałości partnerstwa”. Zidentyfikowany na jej bazie stopień dojrzałości partnerstwa danej organizacji może służyć jako podstawa działań planistycznych, organizacyjnych, motywacyjnych i kontrolnych w drodze do wspomnianej na wstępie przewagi. Analizy teoretyczne zobrazowano wynikami badań empirycznych 251 polskich MSP. Ich zestawienie zgodnie z proponowanym ujęciem modelowym pozwoliło ustalić etap procesu tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o partnerstwo na jakim znajdują się badane MSP, a więc stopień dojrzałości realizowanego przez nie partnerstwa i wynikające z tego wnioski i rekomendacje co do kierunków ich dalszego rozwoju.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;283
dc.titleDojrzewanie partnerstwa – niedoceniana zmiana w zachowaniach organizacyjnychpl_PL
dc.title.alternativePartnering Maturing - Underetimated Change in Organizational Behaviorpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[13]-24pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Łódzka, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.referencesAdamik A., A Partnership between Organisations as the Basis of Effective Shaping of Innovative Processes In Companies [in:] Full Paper of 2011 International (Spring) Conference on Asia Pacific Business Innovation & Technology Management (APBITM Spring 2011), Published by Asia Pacific Business Innovation& Technology Management Society January, 23-25, 2011, Bali, Indonesia, ISSN: 2094-506Xpl_PL
dc.referencesAdamik A., Collaborative Advantage jako wyzwanie dla innowacyjnej przedsiębiorczości [w:] Downar W., Głodek P., (red.), Kształtowanie procesów innowacyjnych w nowoczesnych organizacjach, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, Nr 714, Ekonomiczne Problemy Usług Nr 90, SOOIP ANNUAL 2012pl_PL
dc.referencesAdamik A., Cooperative Partnership as a Tool for Optimizing Efficiency of Enterprises, [in:] Grzybowska K., Stachowiak A., (eds.), Integration of Supply Chain – Modeling, Partnership and Management, Monograph, Publishing House of Poznan University of Technology, Poznań 2009pl_PL
dc.referencesAdamik A., Rola współpracy we wspieraniu rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw [w:] Lewandowska L., (red.), Formy wspierania przedsiębiorczości w regionie łódzkim w warunkach kryzysu gospodarczego, PTE Oddział w Łodzi, Łódź 2009pl_PL
dc.referencesAdamik A., Wykorzystanie i rola związków partnerskiej współpracy w praktyce funkcjonowania MSP regionu łódzkiego [w:] Adamik A., Lachiewicz S., (red.), Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Przywództwo wyższego stopnia, PWN, Warszawa 20pl_PL
dc.referencesCovey S. R., Zasady skutecznego przywództwa Wydawnictwo REBIS, Poznań 2008pl_PL
dc.referencesDe Wit B., Meyer R. J. H, Strategy Synthesis, Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantage, With Readings, Third Edition, London: Cengage Learning, 2010pl_PL
dc.referencesDyer J., Effective Interfirm Cooperation: How firms Minimize Transaction Costs And Maximize Transaction Value, „Strategic Management Journal”, 1997, Vol. 18, Iss. 7pl_PL
dc.referencesEvan W. M., Freeman R. E., Teoria nowoczesnej korporacji oparta na koncepcji „udziałowców zewnętrznych”: Kapitalizm kantonowski [w:] Chryssides D. Ch., Kaler H. J., Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesFuller B. R., Aplewhite E. F., Syneretics, Explorations in geometry of thinking, New York: Simon&Schuster, 1979, (dostępne: http://www.R.Buckminster Fuller’s Synergetics)pl_PL
dc.referencesGrover V, Cheon M. J., Teng J. T. C., The Effect of Service Quality and Partnership on the Outsourcing of Information Systems Functions, „Journal of Management Information System”, Spring 1996, Vol. 12, No. 4pl_PL
dc.referencesHarabi O., Ten charyzmatyczny Collin Powell, 24 lekcje przywództwa legendarnego generała, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesLechner Ch., Dowling M., Welpe I., Firm Networks and Firms Development: The Role of the Relational Mix, „Journal of Business Venturing”, 2006, Vol. 21, Iss. 4pl_PL
dc.referencesLorenzoni G, Lipparini A., The Leveraging of Interfirm Relationships as a Distinctive Organizational Capability: a Longitudinal Study, „Strategic Management Journal”, 1999, Vol. 20, No. 4pl_PL
dc.referencesMellibruda J., Dojrzałość…, Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, http://www.psychologia.edu.pl/dziupla-jurka/teksty/1360-dojrzalosc. html (pobrano 17.01.2013)pl_PL
dc.referencesMitchel R. K., Agle B. R., Wood D. J, Toward A Theory of Stakeholder. Identification and Salince: Defining the Principle of Who and What Really Counts, „Academy of Management Review” 1997, No. 22, 4pl_PL
dc.referencesRodriguez M. A., Ricart J. E., Towards the sustainable business, IESE Universidad Navarra, „Revista de Antiguos Alumnos” Marzo 2002, No. 85pl_PL
dc.referencesStrategor: Stratégie,Structure, Décision, Identité, Politique Générale D'entreprise, Dunod, Paris, 1993, 5th ed., 2009pl_PL
dc.referencesSulejewicz A., Partnerstwo strategiczne: modelowanie współpracy przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesŚwiatowiec-Szczepańska J., Ryzyko partnerstwa strategicznego przedsiębiorstw. Ujęcie modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record